Peugeot RCZ: sportovní kupátko z Rakouska

01. července 2010, 14:00 - Erich Handl
01. července 2010, 14:00

Zájemci o sportovní jízdu můžou u Peugeotu objednávat od 1. července nové kupátko. Jedná se o model RCZ, který prý otevírá novou etapu v historii „vozů pro potěšení“. Cena auta začíná na 650 000 korunách.

Autor: Peugeot

První etapa projektu RCZ byla zahájena v září 2007 na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Peugeot zde odhalil koncepční vůz a rozhodnutí o jeho uvedení na trh bylo přijato velmi rychle, během následujícího autosalonu v Ženevě v březnu 2008. Z konceptu se stal sériový model, který je montován ve specializovaném výrobním středisku v závodě Magna Steyr v rakouském Grazu. Tento závod se tradičně specializuje na výrobu exkluzivních vozů vyráběných v malých sériích.

INTELIGENTNÍ AUTO
RCZ je prý nabité technologiemi. Patří k nim inteligentní kontrola pohonu sériově spojená se systémem ESP, pomoc při rozjezdu do svahu, multimediální systém vyšší třídy a bi-xenonové přední světlomety s nastavením. Přikoupit lze i karbonovou střechu.

RCZ je nové sportovní kompaktní kupé se čtyřmi sedadly, přičemž ta zadní jsou koncipována jen jako nouzová pro krátké trati nebo převoz dětí. Od počátku bylo konstruováno jako exkluzivní vůz, vyložená automobilová specialita. Naznačuje to už jeho název, je to první osobní Peugeot, který nepoužívá číselné označení s jednoduchou nebo zdvojenou nulou uprostřed. Jako průkopník nové identity značky nese karoserie písmena RCZ a nové logo lva.

Originální architektura auta jasně dává najevo jeho výjimečnost. Dvojité zaoblení střechy vozu a zadního okna, stejně jako dva hliníkové střešní oblouky nelze přehlédnout. Kabina je plná čistých křivek, ušlechtilých materiálů a špičkové technologie. Zadní přídavná sedadla se sklopnými opěradly otevírají přístup do poměrně velkorysého zavazadlového prostoru (od 384 do 760 litrů). Pohon zatím zajišťují dva motory, benzinový o objemu 1,6 litru se 115 kilowatty a naftový dvoulitr se 120 kilowatty. Později mají přijít dva další agregáty. O bezpečnost posádky se stará karoserie se třemi absorpčními kanály v přední části, účinný zádržný systém a aktivní kapota s pyrotechnickou aktivací.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Začalo testování Opery 51. Už nezapomíná, které weby jste si připnuli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít