Menu Zavřít

Peugeot chystá dostupné elektromobily s dojezdem až 650 km

18. 8. 2020
Autor: Redakce

Dnes už zřejmě i největší odpůrci elektromobilů připouštějí, že doba elektrická se nezadržitelně blíží. Brzy se bez elektropohonu neobejde žádná automobilka, což vede k tomu, že nabídka rychle roste. Vybrat z ní ovšem auto s dojezdem, na který jsou motoristé zvyklí, a za cenu, kterou jsou schopni akceptovat, je tvrdý oříšek. Peugeot však slibuje, že s novou platformou eVMP ho už brzy rozlouskne.

Značka Peugeot má, co se týče elektrického pohonu více
zkušeností, než kterákoli jiná automobilka. Možnosti využít elektřinu pro své
vozy se věnovala již v roce 1902, a to zejména pro pohon dodávek. První vůz na
elektrický pohon, Peugeot VLV, značka začala ve Francii prodávat už v roce
1941, což do značné míry usnadnilo dopravu v době, kdy byl veškerý benzín vyhrazen
pro vojenské účely. V té době byl Peugeot jedinou velkou automobilkou,
která se elektrickým pohonem zabývala.

Zdroj: Peugeot

Dalším velkým počinem Peugeotu v oblasti
elektromobility byl vývoj a prodej modelu Peugeot 106 Electrique v 90.
letech minulého století. Produkce tohoto elektromobilu přesáhla 3 500 kusů
a až do začátku 21. století se jednalo o nejprodávanější elektromobil na světě.

V současné době Peugeot chrlí jedno elektrické auto za
druhým. Loni uvedl elektrickou verzi populárního Peugeotu
208
, oceněného titulem Auto roku 2020. O pár měsíců později byl
elektrizován nejprodávanější Peugeot v Česku, atraktivní SUV Peugeot
2008
. Na své uvedení na trh už jsou připravené i elektrické dodávky Peugeot
Expert a Peugeot Boxer, stejně jako největší osobní vůz modelové řady Peugeot
Traveller
. Všechny uvedené automobily v elektroverzích poskytují
dojezd kolem 300 kilometrů, což je radikální posun ve srovnání s bývalými
produkty, jako například Peugeot iOn (dojezd 150 km) nebo Peugeot Partner
Electric (dojezd 170 km), ovšem úrovně 650 kilometrů, kterou Peugeot do
budoucna plánuje, zatím nedosahují.

Zdroj: Peugeot

Dojezd
400 až 650 kilometrů má zajistit zcela nová elektrická platforma eVMP „Electric
Vehicle Modular Platform“. Ta by měla už od roku 2023 postupně nahrazovat obě
stávající platformy určené pro různé druhy pohonu a měla by sloužit jako základ
pro širokou škálu elektromobilů střední třídy. Největší předností nové
platformy je optimalizovaná architektura, díky které se bude k uložení
baterie o kapacitě 60 až 100 kWh využívat celá podlaha vozu. Platforma je s kapacitou
50 kWh na metr rozvoru referencí na trhu s elektromobily. Kromě toho se
vývojáři skupiny PSA zaměřili i na snížení nákladů na  výzkum, vývoj a výrobu. Toho bylo dosaženo
použitím určitých podsestav a existujících vysoce výkonných bateriových modulů.
Dále prošel analýzou i výrobní proces s cílem dosáhnout maximální synergie se
stávajícími nástroji v továrnách, což umožnilo značně omezit investice.

Zdroj: Peugeot

Elektromotor
u Peugeotu ovšem nepohání pouze elektromobily. Používá se i v kombinaci
s benzínovými motory v podobě dobíjecích hybridů. Současná nabídka
zahrnuje Peugeot 3008
(dvoukolku i čtyřkolku) a luxusní Peugeot 508
jako fastback nebo SW. Za cenu pod milion korun dostanete bohatě vybavený
atraktivní vůz se spotřebou 1,5 litru benzínu na 100 km emitující jen 35 g
CO2/km. Elektromotor vám kromě 55 čistě elektrických kilometrů umožní i SPZ
s písmeny EL, díky čemuž můžete čerpat výhody elektromobilů včetně
parkování zdarma na placených zónách.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).