Peugeot 508 GT: Business express po francouzsku

11. prosince 2011, 07:37 - Stanislav Švarc a Miroslav Štochl
11. prosince 2011, 07:37

Zkratkou GT, symbolizující cestování s velkým „C“, označil Peugeot vrcholnou verzi své vlajkové lodi, modelu 508. A přihodil i poměrně odvážnou cenu – bezmála milion korun.  

Foto: Peugeot

Za to Francouzi nabízejí auto, které nepůsobí tak úplně francouzsky, dodali skvělou výbavu, nějaké ty stylové vychytávky a upravený podvozek. Gétéčko by samozřejmě mělo v dané modelové řadě nabízet také nejsilnější možný motor. V tomto případě jde možná překvapivě o diesel a ještě překvapivěji o pouhý čtyřválec…

Na kombi nemá

Když jsem testoval „pětsetosmičku“ v provedení kombi, pěl jsem ódy na její vzhled. Kombík SW okouzluje čistotou a hladkostí tvarů a vypadá, jako by ho někdo vyhobloval z jediného kusu dřeva. Sedan už tak uhlazený a sošný není. Může za to boubelatá záď. I tak ale testovaný Peugeot zůstává vozem, u něhož se zajímavě mísí elegance i dravost, ale který přitom upřednostňuje spíše konzervativní vzhled před lacinými výstřelky. Proto podle mě rozhodně patří k nejpohlednějším automobilům nejen v daném segmentu.

Jistá designová umírněnost je znát i uvnitř. I když jsem z předchozích zkušeností věděl, co mě v kabině čeká, znovu jsem se nechal nadchnout příjemnou atmosférou. Interiér působí díky použitým materiálům a zpracování hodnotně, dominují mu střídmé linie a jednoduchost. Tělo pak potěší perfektní sedadla s masážní funkcí. Trochu času si pak vyžádá seznámení se všemi tlačítky a ovladači. A je jich tu opravdu hodně.

„Gétéčko“ se bohužel nezbavilo nedostatku, kterým je absence odkládacích prostorů na drobnosti, jakými jsou klíče, mobil nebo peněženka. Dopadlo to tak, že jsem se k tomuto účelu naučil používat popelník. Na vůz takové kategorie poněkud nedůstojné. Peugeot zato potěší dostatkem prostoru pro cestující i zavazadla. Kufr nabízí snadno přístupných 503 litrů objemu.

Peugeot 508 GT

motorvznětový čtyřválec
objem2 179 cm3
max. výkon150 kW (204 koní)
max. toč. moment450 N.m
max. rychlost235 km/h
z 0 na 100 km/h8,2 s
spotřeba5,8 l/100 km
cena test. modelu981 900,00 Kč

Budoucnost „velkého cestování“

Ještě před několika lety bychom u vozu, který stojí na vrcholu nabídky automobilky, čekali výhradně benzínový motor. A nejméně šestiválec. Časy se ale mění. Motor spalující naftu dnes nepřekvapí, Peugeot jde nicméně dál, když budoucnost „velkého cestování“ vidí spojenou dokonce s dieselovým čtyřválcem. Šest válců automobilka se lvem ve znaku pro model 508 vůbec nenabízí.

Turbodmychadlem přeplňovaný vznětový čtyřválec HDi o objemu 2,2 litru dává docela slušný výkon 204 koní a točivý moment až 450 N.m, což na tenhle francouzský sedan bohatě stačí. Z klidu na stovku zrychlí Peugeot 508 GT za 8,2 vteřiny. Motor je také dostatečně kultivovaný a díky perfektnímu odhlučnění kabiny vás nebude rušit nedůstojnými zvukovými projevy.

„Gétéčko“ lze mít pouze s šestistupňovou automatickou převodovkou, což ale osobně nevidím jako výrazný problém. K autu se totiž hodí – řadí jemně a rychle. Pokud ale potřebujete okamžité zrychlení, neuškodí pomoci automatu k rychlejší reakci podřazením pomocí pádla pod volantem. Vyhnete se tak čekání na typický turbodieselový „zátah“. Převodovka se totiž snaží držet otáčky co nejníže a šetří palivo. Díky tomu se spotřeba dá sice udržet v rozumných číslech – jezdit do osmi litrů na 100 kilometrů není problém –, automat ale při potřebě zrychlit podřazuje i o několik stupňů, což může výslednou hodnotu pokazit.

Provedení GT dostalo oproti normální 508 složitější lichoběžníkovou přední nápravu, vzadu zůstal klasický „víceprvek“. Auto působí poměrně tuhým dojmem, výrazné náklony v zatáčkách nečekejte. Podvozek si ale nedokáže tak úplně poradit s nerovnostmi a záď má občas tendenci „odskočit“. Peugeot nepůsobí ani příliš obratně, což je důsledek nedotáčivosti způsobené těžkou přídí a také nepříliš strmého řízení, jemuž chybí k dokonalosti i víc citu. Po 508 GT chtějte spíše příjemnou, pohodlnou a klidnou jízdu. Pak budete nadšeni. A ani základní cena 909 900 korun se vám nakonec nemusí zdát tak odvážná.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít