Peugeot 207 GT: rychlý, pružný a trochu drahý

20. prosince 2009, 01:03 - Erich Handl
20. prosince 2009, 01:03

Dlouhodobým prodejním hitem Peugeotu na českém trhu je malý městský model 207. Dovozce letos pro jeho fandy připravil lahůdku – sportovní verzi GT, která se prodává zhruba od půl milionu korun.

Autor: Peugeot

Peugeot 207 navázal před třemi roky na předchozí řadu 206, která se dosud prodává. Zakulacený hatchback dostal nový přední nárazník s mohutným otvorem sání, který je typickým znakem značky už několik let. Modernizace se dočkal i interiér, který nyní působí luxusnějším dojmem. Pod kapotou auta může být některý z celkem devíti motorů, od nejslabšího benzinového o objemu 1,4 litru s 54 kilowatty až po nejvýkonnější verzi GT vybavenou zážehovým agregátem 1,6 THP o výkonu 110 kilowattů.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Peugeot 207 GT typ vozu - pětidvéřový hatchback motor - zážehový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 210 km/h zrychlení 0-100 km/h - 8,1 s spotřeba - 7 l/100 km kufr - 267 litrů cena (s DPH) - 493 400 Kč

Právě tuto exkluzivní verzi jsme měli k dispozici pro redakční test. Při jízdách nás příjemně překvapil interiér s hliníkovými doplňky palubní desky a hliníkovou hlavicí řadicí páky. Našim zádům dělala radost sportovně tvarovaná sedadla s bočním vedením. Oči zase těšila panoramatická střecha nad hlavou a přisvětlování v zatáčkách, žaludek kolébal dobře vyladěný podvozek. Hlavní devizou „gétéčka“ byl ale zmíněný motor, vyvíjený prý ve spolupráci s konstruktéry z BMW. Čtyřválec je první jednotkou z nové skupiny benzinových motorů s přímým vstřikem paliva a nese výstižné označení THP (Turbo High Pressure). Nízko položené maximum točivého momentu nám zajišťovalo zajímavou charakteristiku jízdy s maximálním komfortem. Tomu napomáhal také turbokompresor Twin-Scroll, poprvé použitý u motoru s podobným zdvihovým objemem válců. Výkon by ale vykoupen mírným navýšením spotřeby. Náš palubní počítač ukazoval při testech průměrných 7,8 litru na sto kilometrů jízdy (výrobce uvádí průměr 7 litrů).

Výsledek testu? Peugeot 207 je zajímavá lahůdka pro sportovní jízdu, chlubí se solidní výbavou s koženým volantem, bočními airagy, dvouzónovou klimatizací a hliníkovými koly. Naším testem prošlo GT bez ztráty bodu, jediným problémem bude jeho cena. Na úrovni půl milionu korun se už nalézají větší a výkonnější vozy.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Peugeot 207 GT je hezká hračka pro zájemce o sportovní jízdu. Malé auto je obratné ve městě, rychlé na dálnici a přitom reprezantativní. Je ale trochu drahé, model 207 můžete mít nejlevněji za 254 900 korun, za verzi GT si pak připlatíte téměř půl milionu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
Auta
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná…
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik jsou dnes dostupnější
Technologie
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Google Maps budou přehlednější. Navíc se přizpůsobí chodcům i řidičům
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Na Chromeboocích poběží MS Office i World of Warcraft, ale…
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít