Petr Horký: A tuhle znáte?

10. dubna 2013, 11:00 - Petr Horký
10. dubna 2013, 11:00

Znáte automobilku Wuling Motors? Pokud ne, tak jste na tom jako autor tohoto sloupku dnes ráno. Než si u snídaně přečetl zprávy světových agentur o tom, že tahle automobilka vyrábí vůz jménem Sunshine, který je nyní čtvrtým nejprodávanějším osobním vozem na světě. Autor zahořel zvědavostí zjistit, jak takové vozítko vypadá.

Jde o malou dodávku neboli minivan celkem ucházejícího designu. Loni se prodalo 769 tisíc sunshinů, za což firma Wuling Motors jistě vděčí nízké ceně, která se pohybuje kolem pěti tisíc dolarů (sto tisíc korun). Nejprodávanějším autem loňského roku byl Ford Focus, příště to však už může být jinak. I když Wuling Motors patří americkému koncernu General Motors, přesto se člověk neubrání klišoidní myšlence „vzestup Číny pokračuje“. Utvrdí v tom i další zpráva.

Když se zeptám, zda jste někdy slyšeli o značce Baidu, několik rukou se už možná zvedne. Ano, správně, jde o vyhledávač, jakýsi „čínský Google“. Jen krátce poté, co americká společnost Google představila svůj chystaný produkt Google Glass, Baidu zveřejnila informace, že chystá něco podobného. Google Glass jsou jakési chytré brýle, které možná jednou nahradí chytré telefony. Umožňují fotografovat, pořizovat videa, sledovat e-maily, nahlížet do map, a to vše přímo před vašima očima, na čočce brýlí.

Západní think tanky zabývající se ochranou soukromí a osobních dat už proti brýlím vznesly relevantní námitky. Lze je použít ke šmírování. Čínská odpověď na Google Glass se jmenuje Baidu Eye a bude vybavena aplikací na rozpoznávání identity člověka podle obličeje.

Poslední zpráva je z minulého pátku odpoledne, kdy většina lidí už měla nejspíše v práci „padla“. Čínští turisté utrácejí za turistiku poprvé v historii nejvíc na světě – více než tradiční šampioni v turismu, Němci. Je tedy čas začít se učit mandarínsky, čeští turističtí průvodci a majitelé obchodů v Pařížské!

Číňané totiž kvůli vysokým daním z luxusu na cestách rádi nakupují. Příští rok nám tedy slibuje ďábelskou vizi: z dodávek Sunshine vyskáče armáda kyborgů s identifikačními zařízeními, kteří se vrhnou na luxusní kabelky.


Čtěte také:

Němci už nejsou mistry světa v turismu. Předehnali je Číňané

Číňané věří Evropě

Jan Cepák: Luxusní zboží jde na dračku


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Už jste požádali finanční úřad o prominutí pokuty za kontrolní hlášení?
Známé tváře a volby. Které osobnosti podporují SPD, TOPku, či Piráty?
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Auta
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes…
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Koncept Toyota Fine-Comfort Ride je vodíkový soupeř Mercedesu třídy S
Galerie: Šemík, knedlík, mandelinka a další legendární autobusy z ČSSR
Technologie
Fotografové zapláčou. Adobe ukončí Lightroom 6, budoucnost je v přeplatném
Dva displeje spojené v jeden. ZTE Axon M je hodně opožděnou revolucí
Nokia 7 je tady. Sympatická střední třída má skleněná záda a punc od Zeisse
Asus: Coffee Lake by mohlo být kompatibilní s deskami generace Z270, kdyby Intel chtěl
Linuxáci si vymodlili vlastní smartphone. Librem 5 se chce odlišit od Androidů i iPhonů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít