Menu Zavřít

Penzijní fond České pojišťovny dosáhl historické výše zisku

5. 5. 2003
Autor: Euro.cz

Obliba penzijního připojištění přetrvává, svědčí o tom již 2,6 mil. klientů penzijních fondů. Celý sektor, který je často označován za II. pilíř důchodového zabezpečení, tak prokazuje svou funkčnost. A daří se i penzijním fondům, některým pak zvlášť dobře. To je případ Penzijního fondu České pojišťovny, jehož výkonným ředitelem je Ing.

Tomáš Matoušek.

* Pane řediteli, s jakými výsledky zakončil Penzijní fond České pojišťovny loňský rok?

Podařilo se nám navázat na výsledky předchozích let a zachovat trend růstu ve všech ukazatelích, podle kterých se úspěšnost hospodaření firmy posuzuje. Penzijní fond České pojišťovny dosáhl za minulý rok zisku ve výši 201 milion Kč, což je nejvyšší hodnota v historii fondu. V porovnání s předcházejícím obdobím se jedná o 12% nárůst. Úspěšnost loňského roku také dokumentuje uzavření 65 tisíc nových smluv o penzijním připojištění. Aktuální celkový počet našich klientů činí 360 tisíc, fond zvýšil svůj tržní podíl již na 13,5 % a dlouhodobě se řadí mezi největší na trhu penzijního připojištění. Navíc můžeme náš fond směle nazvat tahounem trhu, protože se v uplynulém roce podílel celou třetinou na čistém přírůstku všech smluv, o zbytek se podělilo ostatních 12 fondů.

* Profitují z úspěchů také vaši klienti?

Především oni, protože minimálně 85 % z vykázaného zisku je jim přerozdělováno ve formě výnosu z vkladů. Zhodnocení připisované Penzijním fondem České pojišťovny vždy převyšovalo výnosnost srovnatelných finančních produktů. Obdobnou situaci očekáváme i letos. Pro klienty je důležitá také informace o vývoji spravovaných aktiv, která jsou ukazatelem velikosti fondu a tedy i bezpečí jejich majetku v něm. Velmi pozitivní je zjištění, že se zvyšuje objem aktiv celého trhu penzijního připojištění a dokumentuje tak jeho růst. V případě naší společnosti narostla aktiva meziročně o celou třetinu a dosahují nyní hranice 8 mld. Kč.

* Jak se na vývoji trhu projevují daňové úlevy?

Trh se rozvíjí především v podnikovém segmentu, a to díky stále většímu počtu firem, které přispívají svým zaměstnancům na penzijní připojištění. Pro obě strany je to výhodné právě díky daňovým zvýhodněním zaměstnavatelského příspěvku. My těmto podnikům vycházíme vstříc a prostřednictvím našeho ČP programu zaměstnaneckých výhod nabízíme firmám i jejich zaměstnancům současné využití daňových výhod jak z penzijního připojištění, tak rovněž i z životního pojištění. Navíc získají celou řadu dalších výhod v rámci produktů finanční skupiny České pojišťovny. Zájem o náš program dokládá na 3000 spolupracujících firem a 25% meziroční nárůst klientů s příspěvkem zaměstnavatele. Zvyšuje se i počet našich klientů využívajících daňových úlev z vlastního příspěvku, kdy si mohou ročně snížit svůj základ daně až o 12 000 Kč. Za minulý rok využilo těchto výhod 35 tisíc našich klientů.

* Jak silná bude vaše pozice na trhu po avizované fúzi s ČP penzijním fondem?

Po schválení koupě ČP penzijního fondu, dříve Commercial Union Penzijního Fondu, novému vlastníkovi České pojišťovně příslušnými státními institucemi dochází logicky k fázi sloučení fondů finanční skupiny do jednoho, již opravdu velmi silného hráče na trhu. Samotná fúze by měla být dle nastaveného plánu dokončena ve III. čtvrtletí tohoto roku a nástupnický Penzijní fond České pojišťovny se stane druhým největším fondem v zemi. Měřeno současným vývojem, bude disponovat aktivy přesahujícími 10 miliard Kč a 450 tisíci klienty.

* Přinese tato fúze nějaké výhody klientům koupeného fondu?

Příslušnost k silné skupině České pojišťovny je pro tyto klienty především zárukou dobrého finančního zázemí, stability, jistoty a posílení bezpečnosti jejich vkladů. Zároveň jim zůstávají zachovány všechny podmínky, za kterých si své penzijní připojištění sjednali, včetně nároků na čerpání dávek, a taktéž se jim plně započítává doba placení připojištění. Navíc mohou nyní využívat stejných služeb jako účastníci Penzijního fondu České pojišťovny a získali lepší přístup k potřebným informacím prostřednictvím rozsáhlé sítě poboček České pojišťovny. Hlavně však má velká společnost více možností jak optimalizovat své provozní náklady, maximalizovat výnosy spravovaného majetku a v konečném důsledku tak lépe zhodnotit peníze svých klientů.

Truhlářská 1106/9,

110 00 Praha 1

telefon: 221 109 111

BRAND24

e-mail: pfcp@pfcp.cz

http: www.pfcp.cz infolinka: 800 133 666 Vybrané hospodářské ukazatele Penzijního fondu České pojišťovny: k 31. 12. 2001 k 31. 12. 2002 Počet klientů 322 179 348 393 359 241 Hospodářský výsledek (v tis. Kč) 179 594 200 957 - Výše aktiv (v tis. Kč) 5 746 557 7 600 108 7 977 321

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).