Peněz na reklamu cigaret je dost, ale nevyužijí se

10. února 2003, 00:00 - (ve)
10. února 2003, 00:00

Patrně největší peníze se točí kolem reklamy na tabák a tabákové výrobky. V rozporu jsou zájmy podnikatelů a zdraví obyvatelstva. Zdraví loni zvítězilo. V České republice byla v roce 2002 zakázána zákonem č. 138/2002 rozhlasová a televizní reklama cigaret. Letos mají prakticky zmizet reklamní billboardy na tabákové výrobky.

Patrně největší peníze se točí kolem reklamy na tabák a tabákové výrobky. V rozporu jsou zájmy podnikatelů a zdraví obyvatelstva. Zdraví loni zvítězilo. V České republice byla v roce 2002 zakázána zákonem č. 138/2002 rozhlasová a televizní reklama cigaret.

Letos mají prakticky zmizet reklamní billboardy na tabákové výrobky. Výrobci cigaret představovali v objemu českého reklamního trhu dlouhodobě desetinu jeho objemu. Paradoxně budou na zákazu tabákové reklamy profitovat tuzemské cigaretové firmy, především Philip Morris, s osmdesátiprocentním podílem na trhu. Jejich tradiční výrobky nic neohrozí. Konkurence bez masivní reklamy těžko prosadí nové značky cigaret. Také ostatní svět zakazuje reklamu cigaret. V r. 2006 začne platit na VC formule 1 zákaz tabákových reklam. Při velkých cenách Německa budou plochy u bariér sice prázdné, bez reklam, ale diváci v některých zemích, kam se bude přenos vysílat, reklamy na plotech přece uvidí. Díky počítačové montáži při úpravě nafilmovaného obrazu. Tabákové firmy zaplatí za reklamu televizi, nikoli organizátorům velkých cen. Při úvahách o antireklamě cigaret, varujících sděleních o škodlivosti kouření bychom se měli zmínit o tom, že takovéto sdělení je naprosto neúčinné, kuřáci stále se opakující nápis prakticky nevidí, nevnímají jeho obsah. Smysl mají však poněkud šokující úpravy krabiček cigaret v Kanadě. Varují názorně před zkaženými zuby a impotencí. Tato „reklama“ je podle názoru odborníků daleko účinnější.

Tabákové výrobky

REKLAMA NA TABÁKOVÉ VÝROBKY NESMÍ

a) být zaměřena na osoby mladší 18 let zejména užitím prvků, motivů, prostředků nebo akcí, které jsou takovým osobám převážně určené anebo volnou distribucí předmětů spojených s užíváním tabákových výrobků, které by byly přitažlivé pro osoby mladší 18 let,

b) znázorňovat osoby mladší 18 let; v reklamě na tyto výrobky mohou být znázorněny pouze osoby, které jsou nebo se zdají být starší 25 let,

c) být umístěna v tiskových médiích určených osobám mladším 18 let,

d) být umístěna na velkoplošných plakátech ve vzdálenosti menší než 300 m od škol, dětských hřišť a podobných zařízení, která jsou určena především nezletilým; velkoplošnými plakáty se pro účely tohoto zákona rozumějí plakáty, jejichž plocha je větší než 10 m 2,

e) nabádat ke kouření slovy v imperativním tvaru nebo tím, že zobrazuje scény, kde lidé kouří nebo drží cigarety, balíčky cigaret nebo jiné tabákové výrobky a kuřácké potřeby.

§ 3 zákona č. 138/2002, o reklamě

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou Vánoce a vánoční prázdniny?
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Cnews FM: Sžili jsme se s Firefoxem Quantum, nebo jsme ho vyhodili z okna? [podcast]
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít