Ozubená kola Žuravljov

11. září 2006, 00:00 - (ina)
11. září 2006, 00:00

NOVÉ PROJEKTYTechnologický inkubátor získal ruského odborníka v oblasti mechaniky Germana Žuravljova. Brno tak má velkou šanci stát se velmocí ve výrobě ozubených kol. Jihomoravskému inovačnímu centru se podařilo přilákat předního ruského odborníka Germana Žuravljova.

NOVÉ PROJEKTY Technologický inkubátor získal ruského odborníka v oblasti mechaniky Germana Žuravljova. Brno tak má velkou šanci stát se velmocí ve výrobě ozubených kol.

Jihomoravskému inovačnímu centru se podařilo přilákat předního ruského odborníka Germana Žuravljova. „Ten pod hlavičkou firmy VVS EuroCapital rozvíjí svoje inovace v oblasti mechaniky, zejména nový systém ozubených kol se smíšeným ozubením,“ tvrdí mluvčí centra Vladimír Kuchař. Žuravljovova ozubená kola mají mít až dvacetkrát vyšší životnost než ta tradiční, dvojnásobnou schopnost zatížení, mají být méně hlučná, a to vše při nižší výrobní ceně.

Za výrobky se skrývá třicet let intenzivní výzkumné práce na Rostovské státní univerzitě (v Rostově na Donu), kde má profesor Žuravljov na starosti oddělení mechaniky a užité matematiky. „Nechceme samozřejmě zůstat jen u ozubených kol, rádi bychom využili naše zkušenosti také při inovaci dalších výrobků, například lopatek turbín,“ plánuje Žuravljov. Nové typy ozubených kol, která se od současných typů liší zejména tvarem ozubení, už využívají ruští výrobci například v různých dopravních strojích - v pásových traktorech či ve vrtulníku. Od umístění své firmy v Brně si Žuravljov slibuje zejména vybudování technologické základny, kde bude dále rozvíjet své inovace. „Jsou zde kvalifikovaní pracovníci, kteří zvládnou výrobu konečných výrobků. Nabízí se také společný výzkum s Vysokým učením technickým v Brně,“ vysvětluje jednatel firmy Leonid Sčerbinin. „Zkratka VVS v názvu firmy znamená vědeckovýzkumné sdružení, a to je to, čeho bychom zde chtěli dosáhnout,“ vysvětluje. Velmi slibná jsou podle něj jednání s výrobcem traktorů Zetor, který má zájem o nové typy ozubených kol. Dalším důvodem podle něj bylo, že šedesát procent ozubených kol nalezne uplatnění v automobilovém průmyslu, který je v České republice velmi rozvinutý.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Co je dobré vědět o otcovské dovolené po porodu v roce 2018?
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Auta
Další věc, která zamotá pražským taxikářům hlavu: Uber…
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in hybridů o rok dřív
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Technologie
Apple má v iMacu Pro ARM procesor A10. Běží na něm Siri a náhrada Intel ME, i po vypnutí
Herní pocta metalové hudbě jménem Brütal Legend je teď ke stažení zdarma
6 tipů na profesionální programy. Fotoeditory, e-maily či myšlenkové mapy [Vánoce 2017]
Google vytvoří lepší Street View. Budovy už nebudou roztrhané
Dostupnost šestijader Coffee Lake se asi zlepší v půli prosince, Intel spustí další linku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít