Olympijské Rio mezi sponzory ovládl Samsung

Pavel Michl 29. srpna 2016, 15:31  -  mic
29. srpna 2016, 15:31

Pokud by se na uplynulých Olympijských hrách v brazilském Riu udílely medaile sponzorům, nejvyšší cenný kov by získal jihokorejský gigant Samsung. Vyplývá to z indexu Brand Agility, který sestavila společnost Waggener Edstrom Communications (WE).

Mezi 12 globálními sponzory olympiády v Riu by za Samsungem skončily Coca-Cola a Visa. Naopak nejhůře si vedl švýcarský výrobce hodinek Omega a také McDonald´s, jemuž podle studie WE uškodilo „spojení s nezdravou stravou“.

Index byl sestaven na základě všech konverzací na zpravodajských serverech, sociálních sítích, blozích, diskusních fórech a Youtube. Z nich se hodnotila nejen četnost, ale také relevance, rychlost odpovědi na sociálních sítích, originalita, angažovanost a další faktory. V počtu zmínek pak například Coca-Cola za Samsungem nezaostala nijak výrazně.

Brand Agility Index (skóre, počet zmínek)
1. Samsung 103 20 653
2. Coca-Cola 94 17 405
3. Visa 94 9 781
4. Toyota 85 1 614
5. Procter & Gamble 84 4 224
6. General Electric 77 3 573
7. Atos 73 3 389
8. McDonald´s 68 6 452
9. Omega 66 4 071

V žebříčku chybí Bridgestone, Panasonic a Dow Chemical. Zdroj: MarketingWeek

Organizátoři podle svých slov prodali 5,7 z 6,5 milionu lístků na olympijská klání. Mnoho disciplín se však odehrávalo před poloprázdnými tribunami. Podle WE ale pouze malý zájem o olympiádu za špatnými výsledky sponzorů nestál, na vině byl i špatný marketing.

„Vybudování silného příběhu je něco, na co firmy skoro zapomněly. Omega, Asos, Toyota nebo Fitness First se zaměřily na oslavné příspěvky vítězných sportovců, ale zapomněly na vytvoření příběhu kolem své značky,“ vysvětlil serveru MarketingWeek Gareth Davies z WE. „Proti tomu Samsung pravidelně vydával videa ‚School of Rio‘, kterými v publiku vzbudil velkou angažovanost.“

Ukázka videa z dílny Samsungu:

V rámci jednotlivých olympijských výprav stojí za zmínku sponzoři Velké Británie, která v Riu nejvíce zazářila ziskem rekordních 67 medailí a druhým místem v žebříčku národů po USA. Nejlépe ze sponzorů britské výpravy si vedla japonská automobilka Nissan. Pomyslnou stříbrnou medaili by bral Adidas a bronzovou Aldi. Ani zde ovšem většina z devíti sponzorů podle WE neobstála.

Brand Agility Index (skóre, počet zmínek)
1. Nissan 99 4 025
2. Adidas 88 7 529
3. Aldi 85 5 421
4. DFS (Direct Furnishing Supplies) 65 1 065
5. Deloitte 56 242
6. Kellogg’s 55 100
7. BP 52 1 426
8. Fitness First 49 59

Zdroj: MarketingWeek

Kvůli neúspěchu sponzorů na olympiádě mohou nyní firmy preferovat před atletikou (a jinými olympijskými sporty) fotbal, myslí si Steve Looney z firmy Opinium Research.

„V porovnání s Eurem 2016 náš výzkum olympiády ukázal, že jen málo značek dokázalo využít svého spojení s Riem 2016,“ tvrdí Looney. „Navzdory fenomenálnímu úspěchu Britů na olympiádě a tragickému vystoupení Anglie na Euru firmy během fotbalového šampionátu vydělávaly snadněji. Fotbal se jeví jako mnohem lepší komerční volba, kde mohou firmy lépe získávat pozornost.“


Čtěte dále o uplynulých i příštích olympijských hrách:

Tokio 2020: roboti, umělé meteority a žádní bílí sloni

Medaile jsou rozdány. Jak Rio obstálo?

Kde jsou diváci? Turistům se olympiáda nesmírně prodražila


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude…
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Co udělá víc oktanů s výkonem tříválce 1.0 TSI? Naše dlouhodobá Škoda Fabia vám to ukáže
Technologie
AMD má možná „superAPU“ s HBM2 a 1792 shadery. Kolem je ale hodně otazníků
Cnews FM #173: O mobilech ve školách, Amazonu a digitalizaci [podcast]
Seznámení s routerem Asus RT-AC86U (uživatelská recenze)
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Nejlepší mobil od LG je v Česku. V30 má příliš sebevědomovou cenu
Hry pro příležitostné hráče