Ohebný displej: svatý grál mobilního světa - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Ohebný displej: svatý grál mobilního světa

,
Ohebný displej: svatý grál mobilního světa
Zdroj: Shutterstock

Budoucnost přenosné elektroniky tkví v ohebných displejích, jejich masivnímu rozšíření zatím brání nedostatečně odolná dotyková vrstva.

Na jeho vývoji pracují desítky firem z celého světa a další stovky k němu s nadějí vzhlížejí. Ohebné sklo, ať zní toto spojení sebevíc absurdně, může zcela změnit svět spotřební elektroniky. Displeje v autech se ohnou podle potřeby, tablet či telefon se složí i do té nejmenší kapsy, a to vše beze strachu, že tento skvost moderní techniky v ceně slušné ojetiny nenávratně poškrábete pouhým nehtem.

Zejména u mobilních telefonů platí, že se jejich vývoj zhruba po 13 letech znovu ocitl v jakési slepé uličce. Sice přicházejí se stále lepšími materiály, vytříbenějšími funkcemi či displeji, ale zůstávají pořád jen nudnými plackami předhánějícími se často v až nicotných parametrech. Člověk tak už nemá po koupi ten opravdový pocit novoty - vše už zná, aplikace, prostředí i ovládání.

Ne náhodou proto sílí poptávka po něčem opravdu novém. Po něčem, co před oněmi 13 lety dokázal Apple. „IPod, telefon a internetový komunikátor. IPod, telefon a internetový komunikátor. IPod, telefon… - už to chápete? Nemluvím tu o třech samostatných zařízeních. Mluvím tu o jednom jediném zařízení. Říkáme mu iPhone a Apple s ním znovu vynalezl telefon,“ pronesl 9. ledna 2007 Steve Jobs.

Dnes už víme, že staronový šéf tehdy skomírající firmy s cenou akcií lehce nad deseti dolary za kus nepřeháněl. Kdo tehdy cenné papíry koupil, má dnes na kontě víc než dvacetinásobek. Přehnaná ostatně nebyla ani následná Jobsova slova o „revolučním zařízení, které nejméně o…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje