Menu Zavřít

Odmítnutí zákazníka

30. 5. 2005
Autor: Euro.cz

poradna * Podnikám v oblasti služeb (mandlování prádla). Nedávno jsem měl menší konflikt se zákazníkem. Prosím o vysvětlení, v jakých případech lze odmítnout přijetí objednávky. Upravuje to nějaký obecně platný předpis? V právním řádu není řečeno, že by prodejce musel své zboží prodat komukoliv.

poradna

* Podnikám v oblasti služeb (mandlování prádla). Nedávno jsem měl menší konflikt se zákazníkem. Prosím o vysvětlení, v jakých případech lze odmítnout přijetí objednávky. Upravuje to nějaký obecně platný předpis?

V právním řádu není řečeno, že by prodejce musel své zboží prodat komukoliv. Nesmí ale zákazníka odmítnout bezdůvodně, ani spotřebitele žádným způsobem diskriminovat. Vždy by tedy měl všem zákazníkům měřit stejně -určením rovných pravidel.

Odmítnout zákazníka v individuálních případech lze. Stává se to, když se chová zákazník hrubě, je opilý, dělá přílišný hluk, obtěžuje druhé a podobně. Pokaždé záleží na přesné situaci, v níž prodejce se zákazníkem jedná.

Odmítnut může být zákazník také například v případě, kdy je sociálně nezpůsobilý zaplatit za poskytnuté služby. Tato situace však u mandlování prádla, kde se většinou za služby platí dopředu, pravděpodobně nenastane.

BRAND24

Zato ale může nastat situace, kdy bude zákazník odmítnut na základě tvrzení obsluhy, že prádlo vyčistit nelze, je znehodnocené a podobně -firma tím předchází pozdějšímu neoprávněnému podezření ze strany zákazníka, že prádlo nějak poškodil mandl. Pokud na službě zákazník i nadále trvá, měla by obsluha tuto skutečnost uvést do zakázkového listu či na objednávku.

Diskriminace je rovněž široký pojem - diskriminován se může cítit každý, a to nejen z důvodů rasových nebo národnostních. Tyto případy dále řeší Česká obchodní inspekce a policie.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).