Od velkých vozů jsem ustoupil

06. prosince 2004, 00:00 - TOMÁŠ STINGL
06. prosince 2004, 00:00

S ČÍM PODNIKÁM Soukromý dopravce Vladimír Prým ze Srbska na Berounsku jezdil dříve velkými nákladními vozy. Po vstupu země do Evropské unie ale mění strategii. Jeho hlavním tahounem se stává menší Ford Transit.

S ČÍM PODNIKÁM Soukromý dopravce Vladimír Prým ze Srbska na Berounsku jezdil dříve velkými nákladními vozy. Po vstupu země do Evropské unie ale mění strategii. Jeho hlavním tahounem se stává menší Ford Transit. Vladimír Prým podniká v autodopravě už od roku 1990. „Tehdy úřady ani nevěděly, jak mají správně vydat živnostenský list,“ vzpomíná. Začínal jezdit s valníkem značky Avia. Později si pořídil ještě druhou avii a nakonec nákladní vůz Liaz. Jeho podnikání ale zažilo dvakrát útlum. „Koncem devadesátých let jsem živnost na půl roku přerušil. Daně byly vysoké, provoz na silnicích hrozně zhoustnul. Navíc jsem se zranil při sportu, všechno se na mě sesypalo,“ vysvětluje. K dopravě se ale nakonec vrátil a začal se zaměřovat i na skladovací služby. To ovšem změnil vstup do EU. „Dříve stály kamiony se zbožím na hranicích i několik dní, firmy proto musely vytvářet v tuzemských skladech větší zásoby. Dnes, když si česká prodejna objedná zboží z Německa, má ho druhý den ráno k dispozici. Naložepřes několik států. Část zboží vyloží u nás, část na Slovensku, zbytek třeba v Maďarsku. Sklady tedy nejsou tolik zapotřebí,“ konstatuje živnostník. Od vstupu do Unie se proto zaměřuje na drobnější dopravu. Vozí stavební materiál nebo nábytek. K tomu používá především Ford Transit. „Je to ten nejvyšší typ transitu, prostoru je v něm spousta. Má ABS, uzávěrku diferenciálu, velmi pěkný interiér obkládaný překližkou,“ pochvaluje si dopravce. Pořizovací cena přitom nebyla vysoká. „Koupil jsem ho na leasing v bazaru, předtím jezdil jen jeden rok Německu. Bazarová cena byla 535 tisíc, nový přitom vyjde na milion a čtvrt.“ Prým chválí velkou spolehlivost vozu. „Někdy s ním jezdím i 600 kilometrů denně, je v permanenci. Celkem má najeto už 155 tisíc kilometrů. Přesto s ním nejsou téměř žádné problémy,“ říká. Jedinou výjimkou byla porouchaná spojka. „Zlobily dva hydraulické spojkové válečky. Asi je to u tohoto transitu obvyklá závada. Když jsem volal do servisu, technici hned věděli, o co jde. Oprava stála necelé 23 tisíce korun. A to jsou vlastně jediné peníze, které jsem musel za dva roky na údržbu vozu dát,“ dodává živnostník. FORD TRANSIT 350 L FACY

Rok výroby 2001

Najeté kilometry 155 000

Motor vznětový

Spotřeba 10 l/100 km

Cena: 535 000 (v bazaru)

Spolehlivost: 100 %

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Auta
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit.…
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky milionů dolarů z okna“
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Technologie
Po instalaci Windows 10 Fall Creators Update někomu chybí aplikace. Co s tím?
Chrome 62 má častěji upozornit na nezabezpečené weby. Nějak to ale nefunguje
Samsung má hotový 8nm proces, poslední před EUV. Výroba může začít, zájem má Qualcomm
Jak ve Windows 10 Fall Creators Update odstraněním staré instalace systému ušetřit pár „giga“?
Photoshop se naučí nová kouzla. Chybějící obraz doplní díky umělé inteligenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít