Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Octavia s novou tváří

29. září 2008, 08:00 - Erich Handl
29. září 2008, 08:00

PAŘÍŽSKÝ AUTOSALON - Po dvou letech se do Francie opět vrací akce s názvem Mondial De l‘Automobile, známá jako pařížský autosalon.

Co bude ve městě nad Seinou od 3. října k vidění?

Ve výstavních halách v okolí Versailleské brány v Paříži budou od tohoto týdne k vidění všechny automobilové novinky pro začátek příštího roku. České motoristy asi zajímá hlavně Škoda Octavia s novou tváří. Facelift má octavii podle neoficiálních informací přiblížit novému superbu. O dalších novinkách z Mladé Boleslavi se prozatím mlčí, překvapení není vyloučeno. Jednou z dalších hvězd koncernu Volkswagen bude je model Golf. Bude to už jeho šestá generace.

Hybridy po francouzsku

Francouzskou odpovědí na Golf bude dvě hodiny po jeho odhalení premiéra Renaultu Mégane. Automobilka také představí novou Thalii s přepracovanou zádí, která byla k vidění už o prázdninách v Moskvě. Citroën se pochlubí hybridním konceptem Hypnos, který má být jakýmsi křížencem auta do terénu s limuzínou na základech modelu C5. Na jeho stánku bude také malá osobní dodávka C3 Picasso. Také sesterský Peugeot se vytasí s hybridem, jeho kontury zatím nejsou známy, pravděpodobně půjde o čtyřdveřové a čtyřmístné kupé.

A co Asijci? Hyundai ukáže nástupce úspěšného modelu Getz, který se bude jmenovat i20. Premiéru chystají také u Hondy. Další verze malého modelu Jazz by měla udělat díru do světa městských vozítek. Městský crossover – tedy malé auto s velkými koly a zvýšeným podvozkem – přichystala i Kia. Novinka má název Soul a poprvé se předvedla už na jaře v Ženevě. Teď si tedy odbyde premiéru naostro.

Mezi automobilové miniatury mají patřit také dvojčata Nissan Pixo a Suzuki Alto. Střední manažeři můžou od Toyoty čekat novou generaci Avensisu. Mazda si pro Paříž připravila malou městskou Kiyoru. Blízkou hybridní budoucnost ukáže v Paříži Honda. Novinka, kterou budeme od příštího roku potkávat na silnicích, oprášila jméno Insight.

Od Cadillacu k Fordu Ka

Z amerických značek chystá zajímavou novinku Chevrolet. Automobilka, která na některých trzích stále ještě prodává své modely pod značkou Daewoo, ukáže malý sedan jménem Cruze. Výrobce novinku označuje módním termínem „čtyřdveřové kupé“ a slibuje, že to bude stroj, který zaujme i jinými kvalitami než jen příznivou cenou. Milovníky dynamických a netuctových kombíků zase osloví Cadillac CTS Sport Wagon.

Hlavním tahákem Fordu bude další generace malého vozu Ka, který slaví solidní prodejní úspěchy i v Česku. Nový Ford se začne vyrábět na podzim 2008, prodej ve většině evropských zemí bude zahájen na přelomu let 2008 a 2009. Nový Ka byl navržen pro mladé zákazníky, má mít opět dynamickou karoserii a podvozkoví specialisté Fordu nově naladili zavěšení, odpružení, tlumení a geometrii náprav. Zážehový agregát „káčka“ o objemu 1,2 litru a výkonu 51 kilowattů doplní – poprvé v historii modelu – vzněťový motor, konkrétně turbodiesel 1,3 l Duratorq o výkonu 55 kilowattů.

Bugatka s deštníkem

Co přinese oblast luxusních limuzín a rychlých supersportů? Nejvýkonnější sériově vyráběné auto světa, Bugatti Veyron, bude mít nově otevřenou verzi. Vznikne v omezené 150kusové sérii, místo střechy má jakýsi deštník. Bugatce bude konkurovat o něco dostupnější Ferrari California. Japonský Lexus slibuje hned několik premiér. Nový sportovní model IS 250 C nebo koncept hybridního SUV budou zajímat hlavně úspěšné podnikatele.

Špičkové manažery zase čeká dva roky po uvedení čtvrté generace vlajkové lodi značky Lexus, modelu LS 460, údajně průkopnický systém aktivní bezpečnosti dále posílený stálým pohonem všech kol. Je kombinací tří diferenciálů, včetně vysoce kompaktního mezinápravového diferenciálu s omezenou svorností, který rozděluje hnací síly mezi přední a zadní nápravu a zvyšuje přilnavost, trakci a stabilitu při akceleraci v zatáčkách.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Zájem o úvěry na bydlení v září lámal rekordy
Ceny elektřiny se domácnostem prodraží až o 15 %. Kdy můžete odejít k jinému dodavateli?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (2)
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Jde česká volební účast do kopru?
Auta
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný…
Sedm chyb při předjíždění, kterými můžete i někoho zabít
Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Kvíz: Poznáte správně model auta podle fotografie?
Zákazníci vzali Ford GT útokem. Automobilka proto znovu začne přijímat objednávky
Technologie
Konec čekání. Po pěti letech vychází „nový“ Winamp
Auto Pilot od Tesly opravdu není autonomní řízení (test + video)
Přichází „vesmírná sépie“ alias Ubuntu 18.10. Co je nového?
Komplikace pro Intel s paměťmi 3D XPoint a SSD Optane. Ztratí továrnu, kde se vyrábí
Videa už vám neutečou. YouTube dostal nový minipřehrávač
Hry pro příležitostné hráče