Octavia Combi vyjde na půl milionu

14. února 2005, 00:00 - (eha)
14. února 2005, 00:00

NOVINKAPodporována masivní reklamní kampaní, vstoupila na trh nová Škoda Octavia Combi. Nejlevnější verze vyjde na půl milionu korun. Nový kombík je pokračováním historie, která začala v roce 1996. Tehdy sjela z výrobního pásu premiérová "oktávka", první škodovka, postavená na platformě koncernu VW.

NOVINKA Podporována masivní reklamní kampaní, vstoupila na trh nová Škoda Octavia Combi. Nejlevnější verze vyjde na půl milionu korun. Nový kombík je pokračováním historie, která začala v roce 1996. Tehdy sjela z výrobního pásu premiérová „oktávka“, první škodovka, postavená na platformě koncernu VW. Později vznikla i generace verze kombi, která se dodnes slušně prodává. Celkově představují dlouhé verze skoro polovinu produkce modelu. Kombík druhé generace, který nyní přichází na trh, vyvinul ve vývojovém středisku Škody Auto v Česaně tým vedený Haraldem Ludanekem. Vznikl, stejně jako liftback, s využitím nové modulové platformy, kterou používají například i VW Golf páté generace nebo Audi A3 Sportback, Seat Toledo či minivan Seat Altea. Základem platformy ale už není společná pevná podvozková plošina, jako tomu bylo u dosavadního modelu. Systém už umožňuje i změny rozvoru náprav a rozchodu. Konstruktéři zde mají k dispozici řadu společných stavebních prvků - modulů, jako například převodná ústrojí, brzdy, nápravy, palivový systém či zámky dveří. Nová výrobní technologie také umožnila, aby Škoda Octavia získala i mnohé moduly vyvinuté pro výše uvedené vozy - zadní víceprvkovou nápravu, jejíž použití se projevuje na výrazném zlepšení jízdních vlastností vozu, řízení s elektrickým posilovačem, šestirychlostní přímo řazené i samočinné převodovky či takzvanou dvojspojkovou převodovku. Design je dílem designérského střediska Škoda Auto Design Center v Česaně vedeného Thomasem Ingelathem. Také design interiéru je prací návrhářů z Česany. Typickými poznávacími znaky vozu jsou sebevědomá maska, typická pro současné vozy Škoda, a tvar písmena C, který vytvářejí zadní světlomety. K tomu verze Combi přidává dynamičtější siluetu s hodně skloněnými zadními sloupky. V základní výbavě auta jsou všechny hlavní prvky pasivní i aktivní bezpečnosti (čtyři airbagy, ABS, ASR). Verze 1,6 MPI Classic se prodává za 499 900 korun. KOLIK UVEZE**

Octavia Combi se chlubí maximální užitnou hmotností 660 kilogramů. Základní objem zavazadelníku činí 580 litrů, lze jej zvětšit až na 1620 litrů sklopením dělených zadních sedadel. Toto uspořádání bohužel nevytváří rovnou plochu. Nejdelší předmět, který se pak do vozu vejde, může mít délku 2427 milimetrů.

Foto autor| foto: Škoda Auto

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Nejlevnější 4K OLED televize se slevy nedočkala, ale dostane k ní zdarma PS4 Pro
Edge se právě naučil automaticky vyplňovat formuláře [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít