Ochránci soukromí dali prověřit reklamní program Googlu

09. srpna, 17:09 - čtk
09. srpna, 17:09

Americká Federální komise pro obchod (FTC) by měla prověřit, zda nový reklamní program společnosti Google propojující data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech neporušuje právo na ochranu soukromí. Podle listu The Washington Post to požaduje nevládní organizace s názvem Středisko pro informace o ochraně soukromí v elektronických službách (EPIC).

Stížnost byla podána v pondělí a uvádí se v ní, že Google získává přístup k vysoce citlivým informacím o platbách kreditními a debetními kartami, které k úhradě nákupů využívá v USA většina spotřebitelů. Google neuvádí, jak tyto informace získává a spotřebitelům nedává možnost, jak se monitoringu vyhnout.

Kromě toho Google tvrdí, že vyhledávací nástroj spoléhá na utajenou technickou metodu ochrany dat. Právě metoda, kterou by měly kontrolovat externí subjekty, je podle EPIC zranitelná vůči kybernetickým a jiným útokům. „Google chce rozšířit svou dominanci z online světa do světa reálného, světa offline. FTC by se na to měla podívat,“ prohlásil šéf EPIC Marc Rotenberg.

Společnost vyvinula matematický vzorec, který anonymizuje a kóduje data týkající se transakce. Vzorec ale tají a tvrdí, že její technologie zabezpečí, aby data, která dostává, zůstala soukromá a anonymní. EPIC ale žádá vládu, aby se nespolehla pouze na tvrzení firmy a vzorec sama prověřila.

Technologie společnosti je s to spojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v kamenném obchodě. Když například někdo chce koupit běžecké boty, klikne na reklamní banner e-shopu, ale nic si v něm nekoupí, může obchodník dojít k závěru, že výdaje za reklamu jsou vyhozené peníze. Nové nástroje teď ale Googlu umožní zjistit, zda tatáž osoba následně koupila boty v kamenném obchodě firmy.

Společnost uvedla, že má přístup ke zhruba 70 procentům transakcí provedených kreditními a debetními kartami na americkém trhu díky partnerství se společnostmi, které tato data sledují.

Google předpokládá, že díky monitoringu transakcí provedených kreditními a debetními kartami bude moci automaticky informovat obchodníky, že jim jejich internetová reklama vynesla tržby v kamenném obchodě. Pokud všechno půjde podle představ Googlu, mohla by firma přesvědčit obchodníky, aby zvýšili rozpočet na internetovou reklamu. Firma už teď má největší internetovou reklamní síť na světě, loni jí přinesla 79 miliard dolarů (téměř 1,8 bilionu korun).

Související články:

NYT: Auta sbírají data o lidech. Kam až to zajde?

Trumpova tajná zbraň. Ví o vás i to, co možná sami ani netušíte


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Tip: Jak odložit instalaci Windows 10 Fall Creators Update na pozdější dobu?
HP představilo pracovní konvertibilní tablet pro lidi pracující s nástroji firmy Adobe
Levněji to ještě nebylo. Office 365 na celý rok jen za 599 Kč
Až do soboty zdarma. Stáhněte si tahovou strategii Civilization III
Jdete zítra volit? Liftago, SmileCar a Rekola vás k urně svezou zadarmo
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít