Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak se stát profesionálním rozhodcem či mediátorem

Studium manažerských programů MBA a LL.M. zaměřených na oblasti financí, řízení podniku…

Protext Video: Konference CyberCon Brno 2019

Moderní technologie jako nástroj vládnutí, sociální inženýrství, novinky z oblasti…

Pronajaté auto vás může vyjít levněji než vlastní

Dvě třetiny Čechů si pořizují vozy maximálně za 200 000 korun. Volí tedy často starší…

 Google
Google
Autor: Shawn Collins, Flickr.com (CC BY 2.0)

Ochránci soukromí dali prověřit reklamní program Googlu

09. srpna 2017, 17:09 - čtk
 Google
Google
Autor: Shawn Collins, Flickr.com (CC BY 2.0)
09. srpna 2017, 17:09

Americká Federální komise pro obchod (FTC) by měla prověřit, zda nový reklamní program společnosti Google propojující data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech neporušuje právo na ochranu soukromí. Podle listu The Washington Post to požaduje nevládní organizace s názvem Středisko pro informace o ochraně soukromí v elektronických službách (EPIC).

Stížnost byla podána v pondělí a uvádí se v ní, že Google získává přístup k vysoce citlivým informacím o platbách kreditními a debetními kartami, které k úhradě nákupů využívá v USA většina spotřebitelů. Google neuvádí, jak tyto informace získává a spotřebitelům nedává možnost, jak se monitoringu vyhnout.

Kromě toho Google tvrdí, že vyhledávací nástroj spoléhá na utajenou technickou metodu ochrany dat. Právě metoda, kterou by měly kontrolovat externí subjekty, je podle EPIC zranitelná vůči kybernetickým a jiným útokům. „Google chce rozšířit svou dominanci z online světa do světa reálného, světa offline. FTC by se na to měla podívat,“ prohlásil šéf EPIC Marc Rotenberg.

Společnost vyvinula matematický vzorec, který anonymizuje a kóduje data týkající se transakce. Vzorec ale tají a tvrdí, že její technologie zabezpečí, aby data, která dostává, zůstala soukromá a anonymní. EPIC ale žádá vládu, aby se nespolehla pouze na tvrzení firmy a vzorec sama prověřila.

Technologie společnosti je s to spojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v kamenném obchodě. Když například někdo chce koupit běžecké boty, klikne na reklamní banner e-shopu, ale nic si v něm nekoupí, může obchodník dojít k závěru, že výdaje za reklamu jsou vyhozené peníze. Nové nástroje teď ale Googlu umožní zjistit, zda tatáž osoba následně koupila boty v kamenném obchodě firmy.

Společnost uvedla, že má přístup ke zhruba 70 procentům transakcí provedených kreditními a debetními kartami na americkém trhu díky partnerství se společnostmi, které tato data sledují.

Google předpokládá, že díky monitoringu transakcí provedených kreditními a debetními kartami bude moci automaticky informovat obchodníky, že jim jejich internetová reklama vynesla tržby v kamenném obchodě. Pokud všechno půjde podle představ Googlu, mohla by firma přesvědčit obchodníky, aby zvýšili rozpočet na internetovou reklamu. Firma už teď má největší internetovou reklamní síť na světě, loni jí přinesla 79 miliard dolarů (téměř 1,8 bilionu korun).

Související články:

NYT: Auta sbírají data o lidech. Kam až to zajde?

Trumpova tajná zbraň. Ví o vás i to, co možná sami ani netušíte



Čtěte také

 CTRL-labs

Facebook koupil firmu CTRL-labs, která vyvíjí ovládání přístrojů pomocí myšlenek

Americká internetová společnost Facebook koupila firmu CTRL-labs, která se zabývá vývojem…

před 2 hodinami

 Honda, ilustrační foto

Honda skončí s diesely. V Evropě je přestane prodávat v roce 2021

Japonská automobilka Honda Motor oznámila, že do roku 2021 ukončí prodej naftových vozů v…

před 2 hodinami

Boeing 737 Max 8 aerolinek Flydubai

Boeing vyplatí odškodné rodinám obětí dvou nehod stroje 737 MAX

Americký Boeing odškodní rodiny 346 lidí, kteří zahynuli při haváriích dvou letadel typu …

před 2 hodinami

Prodej sendvičů v Londýně, ilustrační foto

Pobrexitový sendvič: výrobci hledají nový recept britského „národního“ pokrmu

Producenti populárních sendvičů na britských ostrovech upravují receptury pro jejich…

před 5 hodinami

Události Dům budoucnosti DFAB

Ve Švýcarsku postavili dům roboti. Ušetřili 60 procent cementu

Stavebnictví patří mezi obory, které nejvíce poškozují životní prostředí. Spotřebovává…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Které zboží a služby příští rok zlevní díky nižší DPH?
4 finanční tipy pro samoživitelky
Jak pojistit věci na studentských kolejích?
V sobotu je sv. Václava! Obchody zůstanou zavřené
Jak založit PayPal, jak přes něj platit a jak poslat peníze někomu jinému?
Auta
I starší Tesly mají větší dojezd než nejnovější konkurence…
Tip na zhodnocení úspor: Na prodej je LaFerrari s 5453 najetými kilometry
Lexus představil svůj nejdražší model. Má motory od Volva
Dva důvody k oslavě
Dálniční známky 2020: Vše, co potřebujete vědět
Hry pro příležitostné hráče