Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Ochránci soukromí dali prověřit reklamní program Googlu

09. srpna 2017, 17:09 - čtk
09. srpna 2017, 17:09

Americká Federální komise pro obchod (FTC) by měla prověřit, zda nový reklamní program společnosti Google propojující data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech neporušuje právo na ochranu soukromí. Podle listu The Washington Post to požaduje nevládní organizace s názvem Středisko pro informace o ochraně soukromí v elektronických službách (EPIC).

Stížnost byla podána v pondělí a uvádí se v ní, že Google získává přístup k vysoce citlivým informacím o platbách kreditními a debetními kartami, které k úhradě nákupů využívá v USA většina spotřebitelů. Google neuvádí, jak tyto informace získává a spotřebitelům nedává možnost, jak se monitoringu vyhnout.

Kromě toho Google tvrdí, že vyhledávací nástroj spoléhá na utajenou technickou metodu ochrany dat. Právě metoda, kterou by měly kontrolovat externí subjekty, je podle EPIC zranitelná vůči kybernetickým a jiným útokům. „Google chce rozšířit svou dominanci z online světa do světa reálného, světa offline. FTC by se na to měla podívat,“ prohlásil šéf EPIC Marc Rotenberg.

Společnost vyvinula matematický vzorec, který anonymizuje a kóduje data týkající se transakce. Vzorec ale tají a tvrdí, že její technologie zabezpečí, aby data, která dostává, zůstala soukromá a anonymní. EPIC ale žádá vládu, aby se nespolehla pouze na tvrzení firmy a vzorec sama prověřila.

Technologie společnosti je s to spojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v kamenném obchodě. Když například někdo chce koupit běžecké boty, klikne na reklamní banner e-shopu, ale nic si v něm nekoupí, může obchodník dojít k závěru, že výdaje za reklamu jsou vyhozené peníze. Nové nástroje teď ale Googlu umožní zjistit, zda tatáž osoba následně koupila boty v kamenném obchodě firmy.

Společnost uvedla, že má přístup ke zhruba 70 procentům transakcí provedených kreditními a debetními kartami na americkém trhu díky partnerství se společnostmi, které tato data sledují.

Google předpokládá, že díky monitoringu transakcí provedených kreditními a debetními kartami bude moci automaticky informovat obchodníky, že jim jejich internetová reklama vynesla tržby v kamenném obchodě. Pokud všechno půjde podle představ Googlu, mohla by firma přesvědčit obchodníky, aby zvýšili rozpočet na internetovou reklamu. Firma už teď má největší internetovou reklamní síť na světě, loni jí přinesla 79 miliard dolarů (téměř 1,8 bilionu korun).

Související články:

NYT: Auta sbírají data o lidech. Kam až to zajde?

Trumpova tajná zbraň. Ví o vás i to, co možná sami ani netušíte



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Jak poznat české padělané bankovky a koruny?
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Auta
Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za…
Práva poškozených při dopravní nehodě: Krácení odškodnění pro nepřivolání policie
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Technologie
Je Windows 10 build 17763 finální vydání? Novinky na všech „insiderských“ úrovních
Půjčujete si od rodiny a přátel? 3 důvody, proč raději ne!
AMD vydalo 45W mobilní Ryzeny s grafikou Vega. Notebooky s nimi ale zatím chybí
Tržní podíly výrobců GPU za Q2 2018: Aktualizace, údaje pro Radeony byly chybné
12. Mezinárodní den proti DRM. Kampaň upozorňuje na negativní dopady ochran
Hry pro příležitostné hráče