Očekávám tisícovku prodaných kusů

06. prosince 2004, 00:00 - (eha)
06. prosince 2004, 00:00

GENERÁLNÍ ŘEDITEL PEUGEOT ČR MICHEL SCHOTMAN:

* Co bude znamenat kolínské auto pro český trh? Musí se ho dealeři Škody obávat?

Pozice Peugeotu se rozhodně změní k lepšímu, našim čtyřiceti prodejcům se obrovsky rozšíří nabídkové možnosti. Kolínská auta jsou ale o něco menší než fabia, přímo konkurovat budou v segmentu minivozů jako je třeba Fiat Panda nebo některá malá korejská auta. Ale staneme se druhým domácím výrobcem, jak já říkám součástí krajiny, a to může do budoucna zákazníka ovlivňovat i ve vztahu ke škodovkám. Proti fabii nabízíme model 206 a image domácí značky může hrát svoji roli.

* Proč by si lidé neměli kupovat pandy, ale vaše vozy?

Konkurujeme jak příznivou cenou, tak kvalitou zpracování a výbavou. Všechna naše miniauta budou mít v základní verzi airbag i ABS, v těch nejlevnějších verzích.

* Kdy se objeví u vašich prodejců a kolik čekáte, že jich příští rok prodáte?

Objeví se v červnu, prodeje budou do značné míry záviset na tom, kolik jich bude továrna exportovat a kolik jich zůstane na domácím trhu. Stroje poputují hlavně do Itálie, Francie, Británie a Belgie, uvidíme, kolik jich budeme moci nabídnout zde. Odhaduji, že bychom mohli prodat alespoň tisíc kusů.

* Může nové auto zastavit pokles vašich prodejů? Trh se celkově zmenšuje, deprese se očekává i v příštím roce?

My na tom nejsme tak špatně, máme zhruba o šest procent nižší čísla, třeba Opel se propadl o více než třicet procent. Letošní pokles ale není zdaleka jen otázkou dostatku či nedostatku nových mode- a začátku roku psaly všechny noviny, že po vstupu do Evropské unie klesnou ceny aut. Bylo to i v televizi. Všichni čekali, prodeje stagnovaly, ale ve finále to nebyla pravda. Jedním z důvodů poklesu tedy byla falešná očekávání. Další příčinou bylo zvyšování daní. V květnu se u řady služeb zvýšila daň z přidané hodnoty a spotřebitelé musí platit více peněz jinde než v showroomech. Ještě je tady třetí důvod. Český trh s automobily rostl téměř nepřetržitě od roku 1994. Vývoj kulminoval v roce 2002 a nyní prostě zase dlouhodobě klesá.

*** Kdy očekáváte, že by se trend mohl obrátit?

Může to otočit jen signifikantní hospodářský růst. Česká ekonomika sice už roste, ale lidé to ještě necítí v peněženkách. Poznaly to už firmy, protože se prodává mnohem více dodávek a dalších užitkových vozů. Ale situace běžného konzumenta se zatím nelepší.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Nejlevnější 4K OLED televize se slevy nedočkala, ale dostane k ní zdarma PS4 Pro
Edge se právě naučil automaticky vyplňovat formuláře [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít