Menu Zavřít

Obliba variabilních životních pojistek roste

12. 6. 2006
Autor: Euro.cz

GENERALI POJIŠŤOVNA „Ačkoli trh životního pojištění je vysoce konkurenční, pojišťovně Generali loni vzrostl objem životního pojištění o 27 procent,“ říká Petr Hájek, ředitel odboru pojištění osob pojišťovny Generali.

GENERALI POJIŠŤOVNA „Ačkoli trh životního pojištění je vysoce konkurenční, pojišťovně Generali loni vzrostl objem životního pojištění o 27 procent,“ říká Petr Hájek, ředitel odboru pojištění osob pojišťovny Generali.

Jak si stojí životní pojištění Generali na dynamicky se rozvíjejícím trhu?

Bez nadsázky dobře! Dokázali jsme udržet vysoké tempo nasazené v minulých letech a ve vysoce konkurenčním prostředí udržet stabilní pozici na trhu životního pojištění. Dokonce při souhrnu předpisu předepsaného pojistného za rok 2005 jsme dosáhli vysokého nárůstu předpisu v porovnání s rokem předchozím. Zatímco trh životního pojištění vzrostl pouze o 1,5 procenta, nárůst pojišťovny Generali představoval 27 procent.

Máte nějaké měřítko, kterým porovnáváte úspěšnost životního pojištění?

Tím hlavním je zájem o naše produkty. A ten, jak vyplývá z předchozí odpovědi, neklesá. Kvalitu svých produktů jsme potvrdili i vysokým průměrným pojistným (na trhu nejvyšším!), kterým přispívají zaměstnavatelé na smlouvy svých zaměstnanců. Daňová výhoda pro zaměstnavatele se pohybuje jen nepatrně pod maximální hranicí 8000 korun, kterou si může firma odečíst. Vedle vlastní podoby produktu to jsou však další důležité charakteristiky, které ovlivňují kvalitu sjednávaného pojištění. Patří sem zejména přehlednost, srozumitelnost a v neposlední řadě schopnost produktu reagovat na měnící se potřeby klienta. To je také důvodem, proč stále roste obliba variabilních životních pojištění.

BRAND24

Stávající i potenciální klienty nejvíce zajímá zhodnocení prostředků vložených do životního pojištění. Ve zhodnocení prostředků klientů investovaných do investičního životního pojištění zaznamenáváme každoročně výrazné úspěchy. Výkonnost Smíšeného fondu Generali je za poslední rok 17,5 procenta, u Akciového fondu Generali je za stejné období dokonce ve výši 21,5 procenta za rok. Rovněž u klasických produktů kapitálového životního pojištění se dá očekávat zhodnocení za rok 2005 překračující nejen minimální míru garantovaného zhodnocení, ale zejména míru inflace. V předchozích dvou letech činilo celkové zhodnocení na těchto „tradičních“ smlouvách 5,1 procenta. Změnila se v průběhu roku nabídka vaší pojišťovny v oblasti životního pojištění?**

V průběhu roku 2005 jsme postupně zavedli dva nové produkty životního pojištění. Oba produkty reflektují vzrůstající poptávku po variabilních produktech, kterými je možné pojistit děti. K 1. červenci předešlého roku to byl produkt s názvem Lvíček Generali. Tento typ pojištění je charakterizován jako variabilní životní pojištění s garantovaným zhodnocením 2,25 procenta. Nabízí možnost pravidelně „spořit“ dětem do jejich 18 let s tím, že v případě úmrtí pojistníka (rodiče, který pojištění sjednal), na sebe Generali přebírá povinnost platit pojistné až do konce trvání pojištění. K 1. lednu 2006 jsme zavedli další nový produkt pro děti, tentokráte se jedná o pojištění investiční s obchodním názvem Clever Invest Junior. Toto pojištění je možné platit jak průběžně, tak i jednorázově. Jednorázový způsob placení je atraktivním mimo jiné i pro prarodiče, kteří mají zájem sjednat smlouvu pro vnoučata a usnadnit jim tak budoucí start do života. Jak již název napovídá, jedná se o pojištění pro děti. Jeho výhod však mohou využívat i po dosažení dospělosti. Stanovení konce pojištění není v podstatě nijak limitováno, takže lze sjednat skutečně „jednu smlouvu na celý život“. Pojištění Clever Invest Junior navazuje na mimořádně úspěšné investiční pojištění pro dospělé Clever Invest. Neposkytuje garantované zhodnocení, naproti tomu však nabízí velmi zajímavé zhodnocení prostřednictvím čtyř různých fondů.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).