Obchodní řetězce zvyšují poplatky dodavatelům

23. dubna 2009, 00:00 - bay, ČTK
23. dubna 2009, 00:00

Supermarkety požadují od svých dodavatelů vyšší poplatky za umístění zboží v regálech a nižší ceny. Přehrávají na ně vlastní klesající tržby.

Navýšení poplatků o několik procent žádá Tesco. Ahold prosazuje sedmiprocentní zvýšení „regálného“. Makro už dříve dodavatelům oznámilo zvýšení těchto poplatků od června. Výrobci nemají na vybranou, zakázky pro řetězce pro ně znamenají průměrně 80 procent veškerého odbytu.

Pokles cen surovin zároveň vyvolává tlak na výrobce k nižším cenám. Kaufland požaduje od některých dodavatelů i 15procentní plošné snížení cen základních potravin na půl roku od května do konce října.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou Vánoce a vánoční prázdniny?
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Cnews FM: Sžili jsme se s Firefoxem Quantum, nebo jsme ho vyhodili z okna? [podcast]
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít