Obchodní jednání na Facebooku

07. června 2010, 14:03 - Markéta Pudilová
07. června 2010, 14:03

Světu vládne virtuální sociální fenomén – Facebook. Má na svědomí prozrazení plánovaného teroristického útoku, nevěry, ulévání se z práce. Díky němu policie dopadá mafiány a přátelé se dozvídají, kdo s kým ano a kdo už ne a někdy i proč.

Autor: Jakub Stadler

Wikipedia charakterizuje Facebook jako rozsáhlý společenský webový systém sloužící hlavně k tvorbě sociálních sítí, komunikaci, sdílení multimediálních dat a zábavě. S více než 400 miliony aktivních uživatelů je jednou z největších společenských sítí na světě. Celkem má 65 jazykových mutací.

Potenciálu a popularity Facebooku jsou si dobře vědomi soukromé firmy, nevládní organizace, zájmová sdružení i politici. Používají Facebook jako hlásnou troubu svých myšlenek, názorů či jako nosič informací o svých produktech. Zkrátka jako efektivní komunikační nástroj a prostředí k navázání užitečných kontaktů.

Na Facebook jako levný nosič reklamy vsadila například softwarová vývojová společnost ecommer-ce.cz. „Založili jsme zde fanouškovskou skupinu naší firmy, až mě překvapilo, kolik lidí se do ní přihlásilo. Zábavnou a přístupnou formou zde zveřejňujeme aktuální informace z dění ve firmě. Pro nás je to reklama zadarmo a zároveň možnost, jak se lidem přiblížit, zjistit okamžitě zpětnou vazbu,“ říká majitel společnosti Radek Sedlář.

Podobně tuto sociální síť hodnotí i ostatní firmy. „Před nedávnem se nám po dlouhých peripetiích podařilo zaregistrovat stránku facebook.com/avast. Dnes máme zhruba 12 tisíc fanoušků a toto číslo rychle roste. Facebook používáme především k představení produktových novinek, zajímavostí o firmě, ale také k informování o trendech v oboru počítačové bezpečnosti. Hlavní výhodu vidíme v možnosti rychlého publikování novinek a v možnosti neformální komunikace s našimi uživateli,“ podotýká Miroslav Jirků, Brand Manager společnosti Alwil Software, která je tvůrcem bezpečnostního programu avast!

Svoje projekty propaguje prostřednictvím Facebooku také největší česká veletržní firma Veletrhy Brno (BVV). „Některé naše akce už na Facebooku prezentujeme a zájemci tak mají možnost získat o nich konkrétní informace. Oficiální stránka společnosti Veletrhy Brno je už ve stadiu závěrečných příprav a v krátké době ji spustíme,“ slibuje tiskový mluvčí BVV David Pokorný. Podle jeho slov je Facebook zásadní médium.

Počítačová firma HCM Computers sice na Facebooku oficiální stránku nemá, ale jeho potenciál využívá jinak. „Firemní stránku jsme nezakládali, svoje obchodní partnery si však přidávám jako přátele a chatujeme neformálně touto cestou. Je příjemné i užitečné, když se zákazníci setkávají jinak než pracovně, mohou se poznat i z osobní stránky, což pak finálně v obchodu pomáhá,“ uvádí majitel společnosti David Janečka.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
Jak (ne)funguje propojení počítače s mobilem ve Windows 10 Fall Creators Update?
Mladí Číňané soutěží ve virtuálním tleskání prezidentovi, mají na to aplikaci
Volby.cz byly pod „hackerským“ útokem, tvrdí Český statistický úřad
Nvidia dává opět ke grafikám zadarmo hru Destiny 2, podporuje takto GTX 1080 a 1080 Ti
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít