O manipulacích s emisemi věděla řada manažerů VW, tvrdí německý tisk

23. ledna 2016, 08:10 - čtk
23. ledna 2016, 08:10

Téměř všichni vedoucí pracovníci německé automobilky Volkswagen, kteří se v oddělení pro vývoj motorů zabývali problematikou emisí, věděli o manipulaci s jejich měřením. Podle listu Süddeutsche Zeitung to vyplývá z poznatků, které byly zjištěny během vyšetřování skandálu.

Interní vyšetřování údajně ukázalo, že skandál začal v listopadu 2006, kdy větší skupina pracovníků z oddělení vývoje motorů jednala o použití softwaru pro manipulaci testů emisí.

Dosavadní informace podle listu signalizují, že pracovníci byli nejvyšším vedením tlačeni k rychlému a levnému řešení, které by zajistilo, aby naftové vozy zejména na americkém trhu plnily emisní normy. Místo, aby pracovníci sdělili vedení, že takové řešení nedokážou zajistit, rozhodli se prý pro podvod.

Mluvčí Volkswagenu podle agentury Reuters označil informace listu za spekulace a odmítl je komentovat. Upozornil, že vyšetřování skandálu stále pokračuje.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.


Čtěte také:

Investoři podají na VW žalobu na stabiliony eur. Nelíbí se jim propad akcií

Falšování emisí se týká 1,2 milionu vozů automobilky Škoda

Německo má kvůli žalobě USA na VW obavy o pracovní místa

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít