O bankovní inteligenci

21. ledna 2008, 00:00 - Martina Martinovičová
21. ledna 2008, 00:00

Člověk má někdy pocit, že banka zaměstnává specialistu i na správný pohled z okna.

Portál www.bankovnipoplatky.com oslovil v rámci hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek v České republice samotných bank a požádal je o jejich volbu. Je to jistě zajímavý experiment, ptát se právě bank, které tyto poplatky vybírají, jaký z nich považují za nesmyslný.

Nevím, jak se cítili tiskoví mluvčí peněžních domů, když vybírali ze seznamu těch letos nominovaných, nicméně učinili žádané. Podle provozovatele portálu Patrika Nachera za nejabsurdnější považují mluvčí ve velké většině poplatky, které souvisejí s internetovými službami – poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, za službu internetbanking a za zjištění zůstatku přes bankomat nebo přes internetové bankovnictví. Takový výsledek je o to dojemnější, pokud jej konfrontujeme s názorem generálního ředitele Komerční banky Laurenta Goutarda, že podnikatelé naprosto nejvíce milují a využívají právě on-line komunikaci s bankou.

Většina bankovních domů na světě je mimořádně konzervativní, pokud jde o názor na rušení či snižování výše poplatků. To je prostě tak. Ale jak si chtějí hýčkat své klienty z řad menších a středních firem, o které hodně stojí, když jim pravidelně při podávání ruky ukusují kousky jejich prstíků? Nebo že by bylo běžné koupit si třeba novou sedací soupravu a k tomu vzít jako normální, že si na ni výrobce přijde každý večer na chvilku sednout?

Většina lidí pochopí, že banka je podnikající subjekt na trhu, a jako takový chce dosahovat vysokých výnosů. Ale ani stát by neměl zdaňovat dvakrát. Natož banka. Pokud si od ní firma půjčí peníze na úvěr, zcela jistě je logické, že za to bude platit poplatek v podobě úroků z výše úvěru. Ale když k tomu pravidelně přiskakují ještě další žádosti v podobě poplatku za vyřízení úvěru, za zaslaný výpis, za správu účtu, tak má člověk skoro pocit, že banka musí zaměstnávat specialistu i na správný pohled z okna, a že by za to také měl být nějaký poplatek.

Proti množství poplatků se může firma ubránit tím, že přestane využívat služby banky. Ale do 21. století se takové chování moc nehodí. Peněžní domy by měly prokázat více inteligence než stát, který nezná jinou cestu zvyšování příjmů než přes vyšší daně.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Tip: Jak odložit instalaci Windows 10 Fall Creators Update na pozdější dobu?
HP představilo pracovní konvertibilní tablet pro lidi pracující s nástroji firmy Adobe
Levněji to ještě nebylo. Office 365 na celý rok jen za 599 Kč
Až do soboty zdarma. Stáhněte si tahovou strategii Civilization III
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít