zavřít

Ty to zvládneš.cz - ZDRAVOTNÍ STAV ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Vybíráte vysokozdvižné vozíky? Prověřte si, jak je to s jejich servisem

Dobré zařízení nestačí. U manipulační techniky to platí rovněž. Důležitý je i kompletní…

 Mýtná brána, na dálnici R4 u Řitky u Prahy
Mýtná brána, na dálnici R4 u Řitky u Prahy
Autor: Archiv MF

Nový mýtný systém za 2,3 miliardy korun je hotový. CzechToll jej předal státu

25. listopadu 2019, 17:30 - čtk
 Mýtná brána, na dálnici R4 u Řitky u Prahy
Mýtná brána, na dálnici R4 u Řitky u Prahy
Autor: Archiv MF
25. listopadu 2019, 17:30

Nový mýtný systém je hotový, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jej převzalo od společnosti CzechToll. Vybudování satelitního systému stálo 2,3 miliardy korun. Nové mýto začne fungovat od 1. prosince, kvůli pomalým registracím dopravců se po jeho spuštění očekávají mnohakilometrové kolony.

Mýto bude fungovat na celkem 2300 kilometrech. Vedle současných 1400 kilometrů se od ledna mýto rozšíří na dalších 860 kilometrů silnic první třídy. Podle ministerstva se výnosy z mýta zvýší zhruba o 2,5 miliardy korun ročně. V roce 2018 stát na mýtu vybral kolem 10,8 miliardy korun. Provozní náklady by se měly snížit o 900 milionů korun za rok.

„Díky rozsáhlým provozním úsporám získává Česká republika jeden z nejefektivnějších mýtných systémů na světě, jehož nákladovost se bude pohybovat kolem pěti procent z vybraného mýtného. Provozní náklady starého mikrovlnného systému byly těsně pod hranicí 15 procent,“ uvedl ředitel úseku provozovatele elektronického mýta ŘSD Václav Nestrašil.

Stát bude mýto CzechTollu postupně splácet v následujících třech letech. Podle ministerstva se investice do vybudování systému státu vrátí na provozních úsporách a zvýšeném výběru mýtného ještě během roku 2020.

Součástí systému bude i 60 kontrolních bran, které budou sloužit k preventivní kontrole mýta. CzechToll využije 49 bran ze současného systému, dalších 11 bude nově na silnicích první třídy. Do systému patří také 600 tisíc palubních jednotek pro satelitní sledování vozidla, dále 40 hlídkových vozidel pro mobilní kontrolu výběru mýtného, centrální systém kontroly úhrady mýtného, kompletní technické vybavení více než 200 obchodních míst, dvě datová centra, dohledová pracoviště pro silničáře, nový zákaznický portál a aplikace, softwary a další komponenty k fungování mýta.

Myslíte si, že po zavedení nového mýtného systému hrozí kolony?

Po spuštění mýta se na dálnicích, zejména pak u hranic, očekávají mnohakilometrové kolony. Důvodem jsou pomalé registrace dopravců, v polovině minulého týdne bylo do nového mýta zaregistrováno 251 tisíc vozidel, více než 200 tisíc jich ovšem stále scházelo. Nejhorší situace se podle dopravního modelu CzechTollu dá očekávat v prvních dvou týdnech fungování mýta, a to u Lanžhotu na Břeclavsku, kde by kolony měly dosahovat 12 kilometrů. Fronty přes deset kilometrů hrozí například také u Bohumína.

CzechToll kvůli tomu posílil kapacitu obchodních míst, kde se dá zaregistrovat do mýta. Vytvoří tak dočasná registrační místa, mezi případnými kolonami se budou pohybovat také registrační auta. Provoz budou koordinovat také posílené policejní hlídky.

Nové mýto bude provozovat konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF podnikatele Petra Kellnera a slovenské SkyToll, které zvítězilo v tendru na nový mýtný systém a jeho provozovatele loni. Uspělo s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz. Nahradí tak dosavadní mikrovlnný systém, které funguje od roku 2007 a provozovala ho společnost Kapsch.

Dále čtěte:

Komentář: Ještě nedávno stát sliboval, že mýtné brány nebudou měřit rychlost. Teď změnil názor

Stát neumí regulovat. Možná ani nechce

Elektronické dálniční známky zvýší výnosy o 220 milionů korun, vyplývá z návrhu zákona

Stát by převzetím mýta ušetřil za deset let dvě miliardy, tvrdí Kapsch

CzechToll posílí registrace do mýta, očekávané kolony by se měly výrazně zkrátit


Čtěte také

Události Těžba železné rudy, ilustrační foto

Plundrování planety stoupá. Těží se stále více zdrojů, recykluje se ale jen devět procent

Lidstvo spotřebovává stále více přírodních zdrojů. Množství vytěžených surovin přesáhlo 1…

před 5 hodinami

 O2, ilustrační foto

O2 těží z rostoucí spotřeby mobilních dat. Výnosy firmy stouply na 38,8 miliardy korun

Operátor O2 zvýšil loni výnosy o dvě procenta na 38,76 miliardy korun. Čistý zisk stoupl…

před 5 hodinami

 Prezident Ekvádoru Lenín Moreno

Staline, vynes koš. Ekvádor zasáhla móda bizarních křestních jmen

V jihoamerické zemi tíhnoucí k socialismu dostává mnoho dětí jméno Lenin nebo Stalin. V…

před 5 hodinami

Ondřej Stratilík

Šest smutných roků. Obrana stále rozdýchává Stropnického nicnedělání

Tento týden si připomínáme jedno neveselé výročí. Ve čtvrtek 29. ledna to bude už šest…

před 5 hodinami

 Pražský okruh

Rozpočet EU: Brusel řeší klima a migraci, Češi jsou o dekádu pozadu

Český postoj k vyjednávání nového rozpočtu Evropské unie na roky 2021 až 2027 se…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 4.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Termín pro odevzdání daňového přiznání: v roce 2020?
Lze požadovat odškodné při havárii vozidel MHD?
Penzisté a platba sociálního pojištění
Zvýšení minimální mzdy daňovým pohledem
Jak vypočítat daň z nemovitých věcí v daňovém přiznání?
Auta
Nové Caddy a Caddy Cargo se představí už v únoru
Chytré dálnice jsou nebezpečné, zjistili Britové. Zahynulo na nich už 38 lidí
Kvíz: Poznáte správně modely aut z těchto detailů?
Elektronické dálniční známky měly špiclovat řidiče. Nikdo nezaručí, že nebudou
Fiat vylepšil svůj zábavní systém. Je rychlejší a umí reagovat na hlas
Hry pro příležitostné hráče