Nový dopravce dostal padáka

11. září 2006, 00:00 - (joh)
11. září 2006, 00:00

DOPRAVA V ÚSTECKÉM KRAJINečekaným rozuzlením pravděpodobně již definitivně skončil spor o zajištění autobusové dopravy v okolí severočeské metropole Ústí nad Labem. Ústecký hejtman Jiří Šulc totiž podepsal smlouvy hned s několika autobusovými dopravci, kteří od 9. září zajišťují pravidelnou přepravu v kraji.

DOPRAVA V ÚSTECKÉM KRAJI

Nečekaným rozuzlením pravděpodobně již definitivně skončil spor o zajištění autobusové dopravy v okolí severočeské metropole Ústí nad Labem. Ústecký hejtman Jiří Šulc totiž podepsal smlouvy hned s několika autobusovými dopravci, kteří od 9. září zajišťují pravidelnou přepravu v kraji. Zároveň nahradí firmu ČSAD Česká Lípa, které kraj vypověděl smlouvu.

Přitom právě tento dopravce měl na základě vyhraného výběrového řízení nahradit sesterskou společnost Dopravní podnik Ústeckého kraje (DPÚK). S tou se kraj rozešel kvůli jejím údajně vysokým finančním nárokům. Když už se zdálo, že se spor vyřešil, přišla českolipská firma s tím, že chce uzavřít s krajem smlouvu na delší čas než pouze do konce letošního roku. „Vydírat se nenecháme,“ reagoval hejtman na tyto požadavky. Reakcí dopravce bylo několikadenní vyhrožování stávkou řidičů.

ŠANCI DOSTALI DALŠÍ Smlouvy podepsané hejtmanem s dalšími dopravci pokrývají zhruba 75 procent rozlohy kraje, který je rozdělen na 15 dopravních oblastí. „Autobusy jsou sem průběžně naváženy a většina těch přepravců, s nimiž jsem jednal, je připravena převzít zaměstnance ČSAD Česká Lípa, kteří mají zájem vykonávat pro ně funkce řidičů,“ prohlásil Šulc. Jedním z nových ústeckých dopravců bude zřejmě ČSAD Slaný. Jeho ředitel Karel Vodička očekává, že se firmě podaří získat licence na provozování autobusových linek ve dvou regionech kraje. Firma nabízí zaměstnání až 400 řidičům ČSAD Česká Lípa a Dopravního podniku Ústeckého kraje (DPÚK). VLÁDA CHTĚLA POVOLAT ARMÁDU**

V době, kdy se zdálo, že jednotlivé oblasti Ústeckého kraje zůstanou díky stávce řidičů odříznuty od světa, přišla se svým řešením i vláda. Chtěla využít armádních autobusů. Jedině armáda totiž disponuje v dostatečném počtu vhodnými řidiči. Civilní dopravní firmy totiž sami pociťují jejich nedostatek.

Předseda Společenství autodopravců Čech a Moravy Bedřich Danda dokonce prohlásil, že jen firmy sdružené v této organizaci by zaměstnaly minimálně 500 řidičů. V celé zemi pak podle Dandova odhadu chybí kolem 5000 profesionálních řidičů autobusů. Dalších několik tisíc profesionálů postrádají i silniční kamionoví dopravci.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít