„Noví“ operátoři se snaží

09. října 2006, 00:00 - MARTIN ZIKMUND
09. října 2006, 00:00

PŘEJMENOVÁNÍ FIRMYJe mobilní operátor v něčem lepší, když se pyšní nadnárodní identitou? Přejmenování nebo změna obchodní značky (rebranding) jsou vždy provázeny masivní reklamní kampaní. V případě T-Mobile a Vodafone trvala několik měsíců.

PŘEJMENOVÁNÍ FIRMY Eurotel, Oskar, Paegas. To už je minulost. Na jejich místa nastoupily O2, Vodafone a T-Mobile. Přinesla změna názvu něco zákazníkům?

Je mobilní operátor v něčem lepší, když se pyšní nadnárodní identitou? Přejmenování nebo změna obchodní značky (rebranding) jsou vždy provázeny masivní reklamní kampaní. V případě T-Mobile a Vodafone trvala několik měsíců. Tuzemští operátoři přitom volili pozvolnou strategii, kdy po nějakou dobu koexistovala ve všech firemních materiálech, budovách i autech obě loga, a teprve po několika měsících se staré jméno a logo zcela vytratilo.

Společnost T-Mobile tak učinila na akci zvané T-Mobile Day, kde se měnil název lokálního mobilního operátora na T-Mobile. Oskar, tehdy stále posedlý pokrytím, to udělal tak, že obalil Nuselský most v Praze červeným plastovým materiálem.

V případě O2 probíhal rebranding odlišně. V první fázi došlo k faktickému sloučení Českého Telecomu a Eurotelu do společnosti Telefónica O2 Czech Republic. O dva měsíce později se rozeběhla kampaň. Rebranding byl radikální, rychlý a souvislost s Eurotelem zde nebyla pro některé lidi mimo obor zpočátku patrná.

UNIKÁTNÍ TELEFONY

Když se v roce 2002 měnil Paegas na T-Mobile, postavil kampaň na světovosti původně „ryze českého“ operátora. Vodafone se o čtyři roky později vydal stejnou cestou. O2 i Telefónica, byť také působí v řadě zemí, naopak svou strategii postavily na tom, že se jedná o nový začátek, tlustou čáru za původní samostatnou pevnou a mobilní sítí. Ať rebranding vypadal jakkoliv, u všech tří operátorů měl jedno společné. Světovost = větší vyjednávací síla s dodavateli síťové infrastruktury i mobilních telefonů, což přináší služby šité operátorovi na míru a nižší ceny (například telefonů).

Právě na telefonech stála z části také kampaň Vodafone, který představil řadu levných telefonů dodávaných exkluzivně pro tuto skupinu. Také O2 se chystá přijít se zajímavými a levnými telefony, které nikde jinde nekoupíte, a s telefony, které jinde koupíte, ale nesou logo O2.

Historicky první takzvaně customizované telefony na českém trhu představil T-Mobile. Jednalo se o telefony s t-zones tlačítkem a menu v barvách T-Mobile a o modely, které jinde než u T-Mobile nešly koupit. V Česku však tyto přístroje zatím hrály zanedbatelnou roli.

SVĚTOVOST V AKCI

V oblasti korporátních zákazníků byl přínos světovosti znát poměrně rychle. Všichni tři operátoři totiž nabídli světová mobilní e-mailová řešení, která by se v Česku jinak patrně neobjevila, nebo by se neobjevila tak rychle.

T-Mobile a O2 představily řešení s názvem BlackBerry, včetně speciálních zvýhodněných roamingových tarifů. Vodafone přišel na trh s celosvětově poskytovaným řešením Visto alias Business e-mail plus. Hmatatelným, avšak zejména pro business zákazníky ne až tak zajímavým přínosem, je exkluzivní obsah vyráběný ve spolupráci s nahrávacími studii, sportovci či zpěváky.

Poslední z výhod rebrandingu či užší příslušnosti k nadnárodní skupině je projekt O2 TV, který nabízí kvalitní set-top-boxy pro příjem digitálního televizního vysílání. Na pomoc tentokrát přišla Telefónica, která tato zařízení využívá ve své španělské síti.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Bitcoin na novém rekordu. Právě pokořil cenu 6000 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít