Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Podzimní novinky na silnici od 1.10.2018

Přichází podzim a měli bychom připravit naše vozidlo na studenější období. Kromě změny…

Podnikání s s.r.o. s sebou přináší mnohé výhody

Jestliže už nějaký ten pátek podnikáte jako osoba samostatně výdělečná činná, možná je…

Novela silničního zákona na obzoru

25. února 2008, 00:00 - (čtk)
25. února 2008, 00:00

Členové expertní skupiny ministerstva dopravy, kteří připravují novelu takzvaného silničního zákona, se konečně shodli na tom, které části normy upraví.

Novela se má týkat například povinností řidiče, pravidel při předjíždění nebo bodového systému. Nejvíce odborníků ovšem podporuje změnu v části o povinnostech provozovatele vozidla, která obsahuje i sporné ustanovení o takzvané osobě blízké.

Problém osoby blízké se týká situací, kdy se někteří řidiči snaží vyhnout postihu za dopravní přestupek tvrzením, že vozidlo řídil například rodinný příslušník. To má novela změnit. Část návrhů, kterých členové skupiny vypracovali kolem 860, počítá s přenesením odpovědnosti na provozovatele, tedy majitele vozu.

Například dopravní expert Stanislav Huml ve svém návrhu uvádí, že by se tak mělo postupovat v případech, kdy nebyl nikdo zraněn a nevznikla žádná škoda. Proti takovému vyřízení přestupku by ale bylo možno podat odpor, například pokud by řidič vozidlo použil proti vůli majitele. Naopak ředitel dopravní policie Martin Červíček navrhuje vypustit ustanovení o osobě blízké a doplnit, že majitel vozidla je povinen poskytnout informace k určení totožnosti řidiče.

Norma má upravit mimo jiné i povinnosti řidiče. Mezi návrhy se objevila například připomínka Václava Špičky z Autoklubu ČR, podle kterého by se řidič měl považovat za ovlivněného alkoholem až tehdy, kdy by hladina alkoholu dosáhla 0,2 nebo 0,3 promile. Špička také navrhuje, aby mezi povinnou výbavu patřila reflexní vesta.

Členové expertní skupiny dále navrhují změny týkající se bodového systému. Například podle předsedy Asociace dopravních psychologů ČR Aloise Hudečka by se měla zvýšit horní hranice bodů ze současných 12 na 18. Podle Špičky by zase řidič po prvním vybodování, tedy dosažení 12 bodů, měl přijít o řidičské oprávnění na tři nebo šest měsíců. Zákon v současnosti stanoví dobu bez řidičského oprávnění po vybodování na jeden rok.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak se vám bude počítat důchod, když nepracujete na hlavní pracovní poměr
Zdanění přivýdělku z dohody o provedení práce pro rok 2019
10 morových ran české krajiny II: lány řepky a dotace
Jak jezdit na sněhu?
Samoplátci budou platit více na zdravotním pojištění
Auta
Jawa Made in India: z východu se vrací kývačka i pérák
Test Mercedes-Benz eSprinter: Vysoké napětí
Octavia Cup trochu jinak. Lamborghini připravuje seriál pro závodní verzi modelu Urus
Jak řídit na sněhu: Představujte si, že vám vůbec nefungují brzdy
Jak funguje pohon všech kol? Existuje 6 různých koncepcí
Technologie
HAL3000 Anniversary LE: nekompromisní sestava s RTX 2080 Ti a Core i7-8086K (recenze)
Šeptanda: PlayStation 5 už utáhne 4K při 60 fps
myPhone Maestro: I tlačítkový telefon může mít velký displej
O2 spouští „5G internet na doma“. Bezdrátově nabídne rychlost až 250 Mb/s (aktualizováno)
Upřímný herní trailer na Diablo 3 (video s CZ titulky)
Hry pro příležitostné hráče