Nové Polo - pátá generace stěžejního modelu VW

27. srpna 2009, 06:41 - Erich Handl
27. srpna 2009, 06:41

U prodejců Volkswagenu se minulý týden objevily první kusy nového vozu Polo. Auto nižší střední třídy je už 34 let prodejním tahákem značky, a to má platit i o jeho páté generaci.

Autor: VolksWagen

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - VW Polo 1,2 typ vozu - pětidveřový hatchback motor - benzinový tříválec objem válců - 1,2 litru max. výkon - 44 kilowattů max. rychlost - 157 km/hod zrychlení 0-100 - 10,5 sekundy spotřeba - 5,5 l /100 km kufr - 280 litrů cena (základ) - 244 500 Kč

První VW Polo sjel z výrobního pásu v roce 1975, pouhý rok po příbuzném modelu Golf. Původně se jednalo o třídveřové auto, až třetí generace nabídla i pětidveřové provedení. V Polu se objevovala řada prvků z Golfu a to platí i pro letošní verzi. Ta měla českou výstavní premiéru na jaře v Brně, nyní se objevuje i u dealerů značky.

Vůz je zhruba o pět centimetrů delší než předchůdce, má kufr o objemu 280 litrů a chlubí se řadou inovací. „Zatímco čtvrtá generace byla spíše jen karosářskou úpravou té třetí, páté pokolení je v podstatě nové auto. Design je zcela přepracovaný, to se týká i interiéru, čtyř benzinových a tří naftových motorů, které splňují evropskou emisní normu Euro 5,“ říká šéf značky VW pro Česko Vratislav Strašil. Podle jeho slov bude novinka k mání ve dvou stupních výbavy Trendline a Comfortline, už základ má v sérii elektronický stabilizační systém ESP a čidlo tlaku v pneumatikách.

„Polo je pro nás z hlediska prodejů stěžejní model, nejlevnější třídveřovou verzi nabízíme za 244 500 korun,“ dodává Strašil. „Zájemci si v rámci paketu v hodnotě 15 tisíc korun můžou připlatit za pětidveřové provedení a klimatizaci.“ Podle Strašilových slov už české zastoupení eviduje 539 objednávek na nové auto, navzdory tomu, že se reklamní kampaň rozjede až v září. Později by se měla na trhu objevit i sportovní varianta GTI.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Volkswagen Polo může firmě sloužit jako referentský nebo kurýrní vůz, je také oblíbeným hitem autopůjčoven. Kufr lze sklopením opěráků sedadel zvětšit z 280 na 952 litrů, takže je auto využitelné i pro živnostníky. Za základních 244 500 korun lze ale pořídit jen třídveřovou verzi, za pět dveří a klimatizaci se připlácí 15 000 korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víkend bude plný prázdnin: trošku volna a více času
Servisní prohlídka auta na zimu: Kolik stojí a na co se zaměřit
Dlouhá cesta do práce? I na dojíždění a stěhování existuje příspěvek
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Auta
Bateriová revoluce? Toshiba má akumulátor, který se nabije…
Opel Insignia GSi sice nemá šestiválec, ale na Ringu je o 12 sekund rychlejší než OPC
XF Sportbrake vrací Jaguar do hry velkých ředitelských kombíků
Zaspí silničáři i letos? Časem by mohlo být každoroční překvapení ze sněhu minulostí
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit. Vznikne pouze 30 exemplářů
Technologie
Nejsme napojení na ruskou vládu, říká Kaspersky a poskytne důkaz
Opustí AMD s GPU továrny GlobalFoundries? Čipy Navi na 7 nm má prý vyrábět TSMC
Bixby 2.0: hlasový asistent Samsungu se rozšíří i do ostatních zařízení, půjde přes něj ovládat ledničku
Google Pixel 2 je v Česku, ale stojí pořádný balík
Logitech MX Master 2S: jak jednou myší ovládat tři počítače (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít