Menu Zavřít

NOTES

13. 4. 2004
Autor: Euro.cz

Meziročně o 6,8 procenta na 20,4 miliardy kusů se loni zvýšil prodej cigaret v ČR. Po propadu v roce 2000 tak prodej stále stoupá. Podle finančního ředitele firmy Reemtsma International Praha Richarda Vavříka zřejmě k růstu trhu s cigaretami přispělo zvýšení spotřební daně na dýmkové tabáky v roce 2001 a také kontroly prodejců na tržnicích.

PRODEJ CIGARET ROSTE „Pokud by státní správa důsledně kontrolovala dodržování stanovených pravidel, mohl by se letos prodej zvýšit až na 23 miliard kusů,“ uvedl Vavřík. Například ukončení prodeje tabákových výrobků na tržnicích by mohlo legálnímu trhu přinést nárůst o miliardu cigaret. Pomůže také konec obchodů duty free na hraničních přechodech a letištích. Podle posledních tržních průzkumů má na českém trhu asi 75procentní podíl Philip Morris. Reemtsma má zhruba 9,3 a BAT asi 6,6 procenta. Podíly dalších firem nepřesahují čtyři procenta. AUKČNÍ SÍNĚ VYDRAŽILY MÉNĚ

Aukční síně od začátku letošního roku prodaly v téměř 900 dražbách majetek za zhruba 444,7 milionu korun. Ve stejném období loni uskutečnily asi o 370 dražeb víc a vydražily majetek za téměř 1,9 miliardy korun. Za poklesem podle předsedy České asociace dražebníků Miloslava Olivy stojí snížení kupní síly obyvatelstva a počtu prodejů z konkurzních podstat. Kvůli stále většímu zadlužování lidí u bank a leasingových společností by se však počet dražeb mohl podle Olivy zvednout. Většina dražeb uskutečněných v letošním roce byla dobrovolných. Nedobrovolných dražeb aukční síně zaznamenaly kolem 130 a prodaly v nich nemovitý majetek za více než 24 miliony korun.

BRAND24

**INTERNET VYUŽÍVÁ TÉMĚŘ POLOVINA PRAŽANŮ

Celkem 48 procent Pražanů využívá internet. V porovnání s celorepublikovým údajem je rozšíření internetu v metropoli přibližně dvojnásobné. Podle průzkumu agentury DEMA roste jeho používání s úrovní vzdělání a klesá úměrně zvyšujícímu se věku. Internet používají tři čtvrtiny podnikatelů. Mnohem častěji však jde o ty, kteří si podnikáním pouze přivydělávají než o ty, kteří mají podnikání jako hlavní zaměstnání (67 procent). Používání internetu je přímo úměrné i životní úrovni domácností.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).