Nízkonákladové ždímání. Ryanair zavádí poplatky za místa vedle sebe

 Weikert 07. června 2017, 02:00  -  Petr Weikert
07. června 2017, 02:00

Společnost Ryanair opět posunula hranice toho, jak je možné trápit pasažéry. Za místa vedle bude vybírat poplatek od dvou eur.

Anglický The Independent přinesl svědectví cestujících, kteří mají nové zkušenosti s praktikou firmy bořící zaběhlé cestovatelské pravidlo, podle nějž dostanou spolucestující sedadla vedle sebe. U Ryanairu má jistotu sezení vedle svého zvoleného partnera (vyjma specifických případů, jako jsou děti) už jen ten, kdo zaplatí.

„Přidělená sedadla, která jsme dostali, byla v řadách 8 a 32. Dál jsme už od sebe ani nemohli být. Kontroloval jsem, jak byl let obsazen. V době mé rezervace bylo více než 60 procent míst ještě k dispozici,“ popsal listu Chris Jones, který s manželkou letěl ze Stanstedu do dánského Aarhusu 18. května.

Podle reakcí ostatních cestujících je zřejmé, že v Ryanairu jde o trend a že dostat sedadlo vedle sebe, a ještě k tomu zdarma, je dnes u této společnosti spíše náhoda. Independentu to potvrdil i mluvčí firmy. „Zákazníci, kteří si nechtějí zakoupit sedadlo, jsou náhodně přiděleni na místo zdarma. Své preferované sedadlo si mohou koupit za příplatek od dvou eur,“ řekl.


Kdy musí aerolinky platit cestujícím odškodné? Přečtěte si


Motivaci k tomu, rezervovat si předem za poplatek sedačky, velmi pravděpodobně přeberou i ostatní nízkonákladové společnosti. Už teď je u nich zvykem, že letouny mají na úkor vyššího počtu sedaček na palubě méně toalet nebo že jsou vybaveny levnějšími a jednoduššími sedadly, která nelze sklopit. Ryanair dokonce uvažoval před několika lety o tom, že zavede na krátkých letech poplatky za použití toalety.

Nízkonákladovky mají do budoucna i další plány. Pracuje se na konceptu, kdy cestující nebudou mít sedačky, ale jen vysoká opěradla s pásy, u nichž budou stát. Výhodou je větší počet lidí, kteří se do letadla vejdou, a tím i více prodaných letenek. Vymýšlí se rovněž větší vstupní dveře do letadla. Jejich výhodou má být rychlejší nástup pasažérů, a tudíž méně času, který letadlo stráví na letišti.

O nízkonákladových aerolinkách dále čtěte:

Nízkonákladové aerolinky Wizz Air mají rekordní zisk. Cena akcií je na maximu

Nový vládce evropského nebe: Ryanair loni předčil Lufthansu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 rizikových suvenýrů, které si raději z dovolené nevozte
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Češi si s GDPR neví rady, až 65 % e-shopů stále není připraveno
Hypoték se poskytuje méně. Proč?
Auta
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak…
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Škoda Karoq má dalšího sourozence. Nový Volkswagen Tharu ale nemíří jen do Číny
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Technologie
Jak si může důchodce zvýšit příjmy?
Cnews FM: Kelly Family Link je v Česku, Zuckerberg byl v Evropském parlamentu [podcast]
Kvíz: Smartphony jsou si čím dál víc podobné. Dokážete je od sebe rozeznat?
Osmijádrové procesory Coffee Lake mají spotřebu 80 nebo 95 W, Intel prozradil TDP
10 největších filmových nesmyslů, které jsou ajťákům pro smích
Hry pro příležitostné hráče