Nissan: Legenda jménem "Z" se vrací

06. ledna 2003, 00:00 - Dvoustranu připravil Petr Doul doul@profit.cz
06. ledna 2003, 00:00

V roce 1996 se definitivně zastavila výroba populárního sportovního modelu Nissan 300 ZX. Po sedmi letech se japonský výrobce rozhodl tuto legendu mezi "sporťáky" oživit. Už na mezinárodní výstavě Auto Show 99 v Detroitu byl představen koncept s názvem "Z", který vycházel právě ze slavné tradice modelů 240 SX a 300 ZX Twin Turbo.

V roce 1996 se definitivně zastavila výroba populárního sportovního modelu Nissan 300 ZX. Po sedmi letech se japonský výrobce rozhodl tuto legendu mezi „sporťáky“ oživit.

Už na mezinárodní výstavě Auto Show 99 v Detroitu byl představen koncept s názvem „Z“, který vycházel právě ze slavné tradice modelů 240 SX a 300 ZX Twin Turbo. V polovině roku 2002 byl uveden na trhy USA zbrusu nový model „Zetka“, který se v mírně upravené podobě bude prodávat také v Evropě. Na sklonku prvního čtvrtletí letošního roku si budou moci nový Nissan Z 350 koupit i čeští zákazníci. Současná podoba Nissanu Z hovoří o jeho výrazně sportovním duchu: dvě sedadla, vpředu uložený motor, pohon zadních kol a odpovídající rozměry. Nová třistapadesátka je postavena na platformě FN, která vyniká výborným rozložením váhy na obě nápravy a vysokou torzní pevností. Celý fígl spočívá v tom, že motor je posunutý směrem dozadu ve směru jízdy. Model má sice klasickou koncepci, tedy motor vpředu a náhon na zadní kola, ale díky posunutí těžiště do středu vozidla získal mnohem lepší jízdní vlastnosti než jeho předchůdci. Vůz se chlubí kompaktním motorovým prostorem, dlouhým rozvorem (2650 mm), velkým rozchodem a krátkými převisy vpředu i vzadu. Pohotovostní hmotnost vozu činí přibližně 1440 kg a je tak o celých 135 kg lehčí než srovnatelný model 300ZX Twin Turbo z roku 1991. Pro pohon nového modelu sáhli japonští inženýři po osvědčeném benzinovém šestiválci s dvojitým rozvodem OHC (DOHC), proměnným časování ventilů a škrticí klapkou. Před konečnou montáží prošel agregát rozsáhlými úpravami. Do vínku dostal zkrácené sací porubí, přímý zážeh paliva, ventily pracující s větším zdvihem a konečná hodnota kompresního poměru vzrostla na 10,3. Díky těmto úpravám získal motor výkon 211 kW (287 koní) při 6200 1/min a točivý moment 410 N.m při 4800 1/min. Ve spojení se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenčního ručního řazení slibuje více než zajímavé jízdní zážitky. Vždyť z 0 na 100 km/h zrychlí za necelých 6 sekund a maximální rychlost činí 250 km/h. Všechna kola mají nezávislé víceprvkové zavěšení a kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Bezpečnost a jízdní stabilitu hlídají systémy ABS, EBD a SRS. V nabídce bude pět úrovní výbavy, ale již v základu nabízí interiér vysokou úroveň pohodlí v anatomických sedadlech, nastavitelný volant, automatickou klimatizaci a na přání také navigační systém. To vše bude k mání za cenu těsně pod hranicí 27 tisíc Euro (více než osm set tisíc korun).

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
4K, HDR a 5× větší úhlopříčka, než má vaše televize. Nový projektor od BenQ stojí jen 40 000 Kč
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Připravte si lyže. NaSvah.cz vám najde nejlepší střediska v Česku a na Slovensku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít