Nissan Pathfinder: Pořádná hrana

12. června 2011, 10:39 - Stanislav Švarc
12. června 2011, 10:39

Stále vypadá celkem drsně. Nissan Pathfinder ani po faceliftu nepřišel o charakteristický vzhled. Ještě více respektu by mu však mohl přinést nový naftový šestiválec...

Foto: Nissan

Pathfinder se tak trochu vzpírá současným trendům. Na rozdíl od většiny ostatních SUV si zachovává nejen přísný výraz, ale také se vzhledově nepodbízí. Ostře řezaná karoserie nevypadá bůhvíjak rafinovaně, určitě se nebude líbit všem. V tomhle velký Nissan trochu připomíná Land Rover Discovery. A stejně jako on si Pathfinder věří nejen na silnici, ale i v místech, kde se na pevný a stabilní povrch nelze spolehnout. Tenhle Japonec totiž zůstává věrný tradici terénních předků Patrolu a Terrana.

Hranaté je dobré

Hledání toho, co facelift přinesl, vyžaduje trochu trpělivosti. Ale změny tu jsou. Přední nárazník je výraznější a mohutnější, nová je optika xenonových světlometů, mírně přepracovaná je i maska chladiče. Masivněji působí zadní nárazník. Hrany pořád jasně vládnou. Drobnosti se změnily také uvnitř. Potěší větší a praktičtější úložné prostory a hodnotněji vyhlížející materiály. Kdo ale čeká vyloženě luxus, bude asi zklamaný. Kvalita zpracování taky není nejlepší, občas nějaký ten plast „zaskřípe“. Trochu cviku vyžaduje zvláštní ovládání multimediálního systému Nissan Connect Premium.

Na co jsem si ale opravdu nemohl zvyknout, je nedostatek prostoru nad pedály. Nemám nikterak obří chodidla, přesto jsem špičkami bot zadrhával o kryt – především nad ovládáním plynu. V samotné kabině jinak není s prostorem problém, je ho dostatek vpředu, vzadu i v kufru. Zavazadelník je navíc snadno přístupný. Bohužel také nebezpečný. Tedy vlastně jeho víko. Při zavírání klade příliš velký odpor, a to i v okamžiku, kdy musíte pustit jeho madlo. Hrozí tak, že ruku od zápěstí necháte po zavření uvnitř. V kufru najdete i třetí řadu nouzových sedaček.

Nissan Pathfinder 3.0 V6

motor vznětový šestiválec objem 2 991 cm3 max. výkon 170 kW (230 k) max. rychlost 200 km/h max. toč. moment 550 N.m z 0 na 100 km/h 8,9 s spotřeba 9,3 l/100 km cena test. modelu 1 355 318 Kč

šestiválec mu sluší

Nejvýraznější novinkou u faceliftovaného Pathfindera je možnost vybrat si pod kapotu nový šestiválcový turbodiesel o objemu tří litrů. A jeho schopnosti určitě oceníte: Dosahuje výkonu 230 koní a maximální točivý moment 550 N.m je k dispozici mezi 1 700 a 2 500 otáčkami. šestiválec ale o sobě zároveň dává slyšitelně vědět, na čemž má vinu i nový sedmistupňový automat. Často totiž drží otáčky výš, než je nutné, a neřadí. A občas zazmatkuje s výběrem toho pravého stupně. Až na výše popsané problémy je ale svezení celkem příjemné. Samozřejmě Pathfinder je pořádný kus auta, v zatáčce se bezelstně naklání, ale přitom slušně drží stopu a s přehledem překonává případné nerovnosti.

Po opuštění silnice se projeví tereňácký rodokmen, Nissan působí sebejistě a díky robustní konstrukci a modernímu pohonu všech kol zvládne opravdu leccos. Navíc může pomoct i redukční převodovka. Dalo by se říct, že Pathfinder je spíš než SUV terénní auto, které nezklame ani jízdními vlastnostmi i na silnici. Spotřeba se po konci testu pohybovala kolem 9,5 litru, což není na takové auto vůbec špatná hodnota.

Nissan si za výkonný šestiválec a nový sedmistupňový automat ale nechá zaplatit. V6 je totiž k dispozici jen v nejvyšší (a opravdu bohaté) výbavě, která začíná na ceně 1 229 000 korun. A to není zrovna málo…

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Nvidia dává opět ke grafikám zadarmo hru Destiny 2, podporuje takto GTX 1080 a 1080 Ti
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít