Nepovažujte zákazníky za nevědomé!

30. června 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín
30. června 2003, 00:00

Inspirace z I. republikyKaždý prodavač má o svém zboží vědět co nejvíce. Svých znalostí má používat k tomu, aby pučil zákazníka o jakosti zboží a především o službách, jež zboží koná zákazníku v těch a v těch případech.

Inspirace z I. republiky

Každý prodavač má o svém zboží vědět co nejvíce. Svých znalostí má používat k tomu, aby pučil zákazníka o jakosti zboží a především o službách, jež zboží koná zákazníku v těch a v těch případech. Zvláště nové způsoby použití má prodavač dobře znát, i u zboží dávno známého. V četných případech právě rada o novém praktickém použití známé věci rozhodne o tom, zda si zákazník nabízenou věc koupí či nikoliv. Své znalosti o zboží nesmí však prodavač sdělovat zákazníku způsobem, který by se ho nešetrně dotýkal. Je přirozené, že každý neví všechno. Zákazníkovu neznalost nesmíte považovat za nevědomost. Proto jste ostatně prodavači, abyste věděli o zboží více než zákazník. Stavíte-li příliš na odiv svoje znalosti, zákazníka odpuzujete. Ještě horší však je, jestliže nemáte o svém zboží ani průměrných znalostí a jestliže spekulujete na neznalost zákazníkovu, ať už je to při prodejním rozhovoru nebo reklamními nápisy za výklady. Pro uzavření koupě i pro celý další vývoj vašeho obchodu to může mít velmi nemilé následky. Zákazník, který zvláště v nynějších dobách počítá při každém vydání, zajímá se o podrobnosti kupovaného zboží, zvláště kdy je kupuje častěji nebo pravidelně. Nadbytek nabídky insercí, letáky, ukázka zboží v různých výkladech a pod., dává mu příležitost, aby zboží poznal důkladněji. Tak se stává, že přibývá zákazníků, kteří znají zboží po všech stránkách stejně dobře, jako rutinovaní prodavači. Někteří z nich vědí toho dokonce více než prodavači, i když to nedávají najevo. Takovým zákazníkům se ovšem prodavači s mezerovitými znalostmi nepodaří pověsit „bulíka“ na nos. Také za výklady nesmí být nic, z čeho by zákazník a každý chodec mohl usuzovat, že ho považujete za nevědomce. Aranžér si má být vědom, že všechno, co vystavuje, zboží, ceny, reklamní nápisy a pod., podléhá právem kritice spotřebitelů. Kritice podléhá i dekorace, která se zbožím třeba nesouvisí. Velmi často se objeví za výkladem zboží s nápisem: „Poslední novinky“, „Právě vyšlo“, „Výsledek nejnovějších vědeckých bádání“ a pod., zatím co spotřebitelé toto zboží už dávno znají. Jakou jinou odezvu může mít takový výklad než nepříznivou!

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou Vánoce a vánoční prázdniny?
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít