Nemovitosti ve velkém stylu

31. ledna 2005, 00:00 - Petr Bým
31. ledna 2005, 00:00

REALITNÍ EXTRALIGA Poznáte je podle jmen s hojným výskytem značky „&“, honosných sídel na prestižních adresách a prospektů, kde uvádějí tisícovky zaměstnanců a desítky národních poboček.

**REALITNÍ EXTRALIGA

Poznáte je podle jmen s hojným výskytem značky „&“, honosných sídel na prestižních adresách a prospektů, kde uvádějí tisícovky zaměstnanců a desítky národních poboček.

Cushman&Wakefield/Healey&Baker (CW/HB) je jednou z nadnárodních realitních společností, které v oboru představují pomyslnou špičku.

Pro své klienty - obvykle to jsou mezinárodní koncerny - jsou v první řadě konzultanty.Příhonský Jiří Profit foto: To znamená, že zkoumají jejich skutečné potřeby a podle nich modelují něco, co by se dalo nazvat realitním byznys plánem.

„Přijde klient s tím, že potřebuje dva tisíce metrů skladových prostor. My se ptáme: proč právě tolik? A může se stát, že nakonec řekneme: stačí vám polovina,“ vysvětluje Martin Skalický z CW/HB. „Poradenské služby poskytujeme i projektantům a developerům. Třeba při projektování velkých obchodních komplexů - víme, co zákazníci v obchodních galeriích očekávají, jaká metráž obchodů je vhodná.“

CW/HB, Frank & Knight, CB Richard Ellis či Colliers působí tak trochu stranou běžného provozu realitního trhu. V některých ohledech je jejich činnost zahalena téměř tajemným oparem - třeba nabídky k prodeji obvykle nezveřejňují. „Je to jako když hledáte dejme tomu ředitele české pobočky nějakého nadnárodního koncernu. Pokud byste takovou pozici inzerovali, přihlásí se vám tisíce zájemců, z toho nejméně polovina naprosto nevhodných. Potenciální kupce pro velké objekty proto obyčejně oslovujeme přímo,“ uvádí Skalický.

Jakkoli je svět mezinárodních realitek i jejich klientů poněkud exkluzivní, nezřídka jsou ve styku s lokálními kancelářemi. Například právě společnost CW/HB pro automobilku Ford „čistila“ průmyslový komplex v Novém Jičíně. Šlo o balík nemovitostí včetně řady nepotřebných (rodinných domků, školicích středisek a podobně). „To bychom bez zapojení regionálního trhu jen obtížně uchopili, proto jsme přizvali brněnskou kancelář Real Spektrum. S komunikací nebyly problémy. Myslím, že naši partneři pochopili, že mezinárodní společnost nemusí být nutně drahým a arogantním tělesem, že umíme normálně mluvit i pracovat,“ říká Skalický.

Nadnárodní ráz mají také franchisingové společnosti jako Prudential či Remax. „Pokud vím, zkoumaly situaci a svůj vstup na náš trh prozatím odložily,“ říká Jan Borůvka z Asociace realitních kanceláří ČR. Od minulého roku ale v Česku působí izraelská realitní kancelář Chirš, která pracuje právě na principu franchisy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Auta
Tesla Roadster: Z 0 na 100 za 1,9 s a z 8000 dolarů na 0 za…
Volvo oficiálně odstartovalo výrobu svého historicky prvního malého crossoveru
Mercedes-Benz třídy A dostane nový interiér. Změnilo se toho hodně
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být levnější, ale velmi přesný
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Galaxy S9 uvidíme už za sedm týdnů. Samsung jej přiveze na CES 2018
Herní počítač pod stromeček II: levná sestava do 20 tisíc [Vánoce 2017]
T-Mobile se skamarádil s Netflixem. Ale nejde o to, na co myslíte…
Tržní podíly výrobců grafik v Q3 2017: Nvidia vylétla nahoru, získává tržní podíl
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít