Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Němci vypustí na dálnici kamiony pod proudem

14. srpna 2017, 17:59 - dah
14. srpna 2017, 17:59

Spolkový stát Hesensko objednal elektrifikaci části dálnice. Na desetikilometrovém úseku proběhnou první testy elektricky poháněných kamionů napájených z trolejí.

Elektrické kamiony poháněné z trolejí mají zkušebně jezdit na německé dálnici A5 poblíž Frankfurtu od konce roku 2018. Elektrifikaci zemský stát objednal u koncernu Siemens pro desetikilometrový úsek mezi frankfurtským letištěm a městem Darmstadt.

Projekt podporuje německé ministerstvo životního prostředí ve snaze o ekologicky šetrnou silniční nákladní dopravu. Jak zdůrazňuje Siemens, projekt poprvé prověří koncepci e-highway na veřejné silnici v Německu. Mnichovský koncern vypracuje projekt, postará se o výstavbu a možná zajistí i údržbu zařízení.

Elektrický tahač napájený z trolejí má oproti elektromobilu s akumulátory potenciálně možnost dopravovat zboží na dlouhé vzdálenosti. Podobně jako u železničních tratí to ovšem předpokládá vynést i podél dálnic na sloupech troleje. Mimo elektrifikovanou trať pak speciální tahače pohání hybridní motor.

Svůj nákladní elektromobil letos představí i Mercedes. Ten však bude bez pantografu - napájen bude totiž z baterií

Investoři tento projekt obhajují starostí o životní prostředí zatěžované stále rostoucí nákladní dopravou. Siemens, který by si v případě úspěšných testů mohl přijít na rozsáhlé zakázky, zdůrazňuje dvojí přínos elektrických tahačů. Ty nejen že spotřebují méně energie, ale především sníží lokální zátěž, jakou současná doprava emisemi a hlukem představuje.

Podobné projekty, ovšem v menším rozsahu a mimo veřejné silnice už běží ve Švédsku i v Kalifornii. V Rakousku ve Štýrsku začne výrobce MAN produkovat tahače poháněné elektromotorem. Eektricky poháněné nákladní automobily – ovšem na baterie - vyvíjí i Daimler. První z nich chce představit ještě letos.

K tématu čtěte také:

Revoluce v kamionové dopravě? Němci otestují e-dálnici s trolejemi

Více o dění v oblasti elektromobility:

Britský expert: I elektromobily jsou špinavé. Stopka pro spalovací motory nestačí

Arogancí ke kolapsu. VW, BMW a Daimler se musí přizpůsobit době

Brusel podpoří stavbu čerpacích stanic pro alternativní paliva v Česku

Británie zakáže prodej benzinových a naftových aut. Od roku 2040



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Za černý odběr elektřiny jsou vysoké pokuty. Jak se mu vyhnout?
Kdy vzroste rodičovská o 40 tisíc? A koho se zvýšení bude týkat?
Kdy se v ČR zakáží zvířata v cirkusech?
Auta
Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale…
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní, elektrická a autonomní
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Za volantem Alpine A110: Svezli jsme se autem, které v ČR jen tak nepotkáte
Technologie
Nový výrobce pamětí Flash pro SSD. Macronix chystá 3D NAND, která bude o 30 % levnější
Asus ROG Strix Fusion 700: bezdrátová sluchátka pro hráče (uživatelská recenze)
Další kontroverze CCleaneru. Aktualizoval se, ačkoli jste mu to zakázali
Renault, Nissan a Mitsubishi nahradí svůj infotainment Androidem
Nový ARM procesor pro servery jde na trh: 32jádra Ampere eMAG budou v serverech Lenovo
Hry pro příležitostné hráče