Němci vypustí na dálnici kamiony pod proudem

14. srpna 2017, 17:59 - dah
14. srpna 2017, 17:59

Spolkový stát Hesensko objednal elektrifikaci části dálnice. Na desetikilometrovém úseku proběhnou první testy elektricky poháněných kamionů napájených z trolejí.

Elektrické kamiony poháněné z trolejí mají zkušebně jezdit na německé dálnici A5 poblíž Frankfurtu od konce roku 2018. Elektrifikaci zemský stát objednal u koncernu Siemens pro desetikilometrový úsek mezi frankfurtským letištěm a městem Darmstadt.

Projekt podporuje německé ministerstvo životního prostředí ve snaze o ekologicky šetrnou silniční nákladní dopravu. Jak zdůrazňuje Siemens, projekt poprvé prověří koncepci e-highway na veřejné silnici v Německu. Mnichovský koncern vypracuje projekt, postará se o výstavbu a možná zajistí i údržbu zařízení.

Elektrický tahač napájený z trolejí má oproti elektromobilu s akumulátory potenciálně možnost dopravovat zboží na dlouhé vzdálenosti. Podobně jako u železničních tratí to ovšem předpokládá vynést i podél dálnic na sloupech troleje. Mimo elektrifikovanou trať pak speciální tahače pohání hybridní motor.

Svůj nákladní elektromobil letos představí i Mercedes. Ten však bude bez pantografu - napájen bude totiž z baterií

Investoři tento projekt obhajují starostí o životní prostředí zatěžované stále rostoucí nákladní dopravou. Siemens, který by si v případě úspěšných testů mohl přijít na rozsáhlé zakázky, zdůrazňuje dvojí přínos elektrických tahačů. Ty nejen že spotřebují méně energie, ale především sníží lokální zátěž, jakou současná doprava emisemi a hlukem představuje.

Podobné projekty, ovšem v menším rozsahu a mimo veřejné silnice už běží ve Švédsku i v Kalifornii. V Rakousku ve Štýrsku začne výrobce MAN produkovat tahače poháněné elektromotorem. Eektricky poháněné nákladní automobily – ovšem na baterie - vyvíjí i Daimler. První z nich chce představit ještě letos.

K tématu čtěte také:

Revoluce v kamionové dopravě? Němci otestují e-dálnici s trolejemi

Více o dění v oblasti elektromobility:

Britský expert: I elektromobily jsou špinavé. Stopka pro spalovací motory nestačí

Arogancí ke kolapsu. VW, BMW a Daimler se musí přizpůsobit době

Brusel podpoří stavbu čerpacích stanic pro alternativní paliva v Česku

Británie zakáže prodej benzinových a naftových aut. Od roku 2040



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
V práci se řeší problémy v kuchyňce. Začátek konce
Rozdílný výpočet sociálního a zdravotního pojištění v příkladech
Chystáte se do zoo? Kolik stojí vstupné a kde můžete kouřit?
České neprůstřelné vesty chrání od Keni po Austrálii
ČNB opět zpřísňuje poskytování hypoték - není ale třeba panikařit
Auta
Toyota Camry míří po 14 letech do Evropy. Nahradí model…
Dálniční známky a poplatky za silnice a dálnice v Evropě v roce 2018
Mazda MX-5 nově nabídne vyšší výkon a lepší polohu za volantem i v Evropě
Volvo S60 už nemá diesel a vyrábí se v USA. Nechybí ani sportovní verze
Test Ducati Monster 797: Žádná dáma!
Technologie
Instagram je další miliardovou službou Facebooku a jde po krku YouTubu
Šéf Intelu náhle končí. Oficiálním důvodem je nevěra, reálným by mohl být 10nm proces
Monitor jako tele(vize). Acer uvádí 4K počítačová LCD s úhlopříčkou 49 a 55 palců
Více života ve Formulářích Google. Vyberete si písmo, do záhlaví nahrajete obrázek
Windows 7 zřejmě končí s procesory bez SSE2. Microsoft dělá vše, aby neřekl pravdu
Hry pro příležitostné hráče