Nejvyšší manažeri Volkswagenu budou mít výrazně menší odměny

13. dubna 2016, 10:47 - čtk
13. dubna 2016, 10:47

Dozorčí rada a představenstvo německé automobilové skupiny Volkswagen se v úterý večer v zásadě dohodly na krocích k podstatnému snížení odměn nejvyšších manažerů. Agentuře Reuters to sdělily informované zdroje a dnes to potvrdil premiér spolkové země Dolní Sasko Stephan Weil. Ten přivítal rozhodnutí šéfa dozorčí rady Hanse Dietera Pötsche přijmout zkrácení pohyblivé složky svého platu.

„Velmi tento krok pana Pötsche vítám,“ řekl Weil v zemském parlamentu v Hannoveru. Dodal, že takový „jasný signál“ ohledně odměn byl nezbytný.

Odměny pro vysoké manažery se staly jablkem sváru mezi automobilkou a firemními odbory, které poukazují na nutnost šetřit s ohledem na budoucí výdaje spojené se skandálem kolem měření emisí. K požadavkům na výrazné snížení odměn se připojilo i Dolní Sasko, které je druhým největším akcionářem Volkswagenu.

Téměř dvě miliardy pro devět manažerů

Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller navrhl odměny snížit asi o třetinu, někteří členové představenstva ale trvali na plné výplatě podle uzavřených smluv. V roce 2014 si devět nejvyšších manažerů Volkswagenu vydělalo celkem zhruba 70 milionů eur (1,9 miliardy korun), z toho 54 milionů eur činila pohyblivá složka. Bylo to téměř dvakrát více, než kolik loni vyplatila nejvyšším manažerům jiná německá automobilka Daimler.

Volkswagen uvedl, že dozorčí rada a představenstvo se shodly, že ve věci manažerských platů je vzhledem k současné situaci automobilky nutné „vyslat signál“. Dodal, že na schůzce obou orgánů se diskutovala o různých možnostech, které povedou k „výraznému snížení pohyblivé složky platu“. Součástí plánu je i snížení odměny šéfa dozorčí rady na jeho vlastní přání, sdělil Volkswagen podle agentury Reuters.

Firma uvedla, že rozhodnutí v otázce manažerských platů padne na nadcházejícím zasedání dozorčí rady. Podrobnosti budou zveřejněny spolu s výroční zprávou o hospodaření Volkswagenu 28. dubna.

Volkswagen čelí civilní žalobě

Volkswagen loni v září po odhaleních v USA přiznal, že do zhruba 11 milionů vozů s naftovým motorem instaloval software, který umožňuje při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Americké ministerstvo spravedlnosti počátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli skandálu civilní žalobu a firma čelí řadě dalších žalob a vyšetřování.

Loni si skupina odložila stranou na krytí nákladů spojených se skandálem 6,7 miliardy eur (181 miliard Kč). Všeobecně se ale soudí, že bude potřebovat mnohem více hotovosti.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
Auta
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in…
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz
Technologie
Operátoři slibují „datování bez počítání“. Je to prachsprostá lež [komentář]
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Google Maps budou přehlednější. Navíc se přizpůsobí chodcům i řidičům
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít