Nejen Číňané. Do hry o plzeňskou Škodu možná vstoupí Siemens

Jan Novotný 11. září 2017, 06:00  -  Jan Novotný
11. září 2017, 06:00

Číňané mají v boji o plzeňskou Škodu Transportation konkurenci. Zájem projevují i další možní kupci, třeba německý Siemens.

O největšího středoevropského výrobce vlaků, trolejbusů, autobusů a tramvají stojí kromě čínské CRRC minimálně další dva zájemci. Týdeníku Euro to řekl zdroj z vedení Škody Transportation, který má velmi blízko k jednáním o prodeji plzeňské strojírny. Mezi zájemci jsou i firmy z desítky největších světových vagónek. Jednou z těchto firem může být i německý Siemens.

„Ve hře jsou minimálně dva další zájemci. Jedná se i o naši konkurenci na evropských trzích,” řekl týdeníku Euro zdroj z vedení Škody.

Aktuální vývoj kolem prodeje, čtěte: Ani Číňané, ani Siemens. Škodu Transportation koupí Křetínský

Podle neoficiálních informací ze Siemensu má berlínsko-mnichovský kolos právě v této době eminentní zájem o spojování s konkurenty právě proti čínské CRRC.

Siemens v posledních měsících vede jednání o možném majetkovém spojení například s kanadským Bombardierem, který dodává soupravy metra pro Londýn. Na plzeňskou Škodovku si přitom Siemens dělal historicky největší zálusk, ale nikdy se mu její ovládnutí nepodařilo. Už brzy se to možná změní.


Plzeňská malá domů. Majitelé Škody Transportation vyvedli na Kypr 20 miliard


„V médiích se v poslední době objevují spekulace o možném propojení našeho dopravního byznysu s někým z našich konkurentů. Naše společnost se však drží zásady, že tyto spekulace nekomentuje,“ uvedl pro týdeník Euro tiskový mluvčí Siemensu Philipp Encz.

Současný generální ředitel a minoritní podílník ve Škodě Transportation Tomáš Ignačák informace o dalších zájemcích o koupi firmy nepotvrdil.

V příštích dnech začne poslední kolo rozhovorů majitelů plzeňské firmy s CRRC, největším výrobcem vlaků na světě. CRRC má už druhým rokem velký zájem o stoprocentní podíl v plzeňské strojírně. Šance na prodej Číňanům ale není podle informací týdeníku Euro příliš velká.

„Je pouze 20procentní pravděpodobnost, že obchod bude nakonec uzavřen,” uvedl zdroj týdeníku Euro z vedení plzeňské firmy. Prodej firmy Číňanům se nezamlouvá především bývalému druhému největšímu akcionáři Marku Čmejlovi, který ale podle informací Eura stále dění ve Škodovce ovlivňuje přes novou akcionářku Petru Humlovou (donedávna Čmejlovou).

Celý článek čtěte v aktuálním vydání týdeníku Euro, které vychází 11. září. V elektronické verzi ke stažení na www.alza.cz/euro.



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 6 | Průměrné hodnocení: 4.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak může absolvent vysoké školy přijít o titul
Komentář: Václav Klaus mladší - angry bird ODS
Kdy (ne)potřebujete stavební povolení?
Na hypotečním trhu se rozhořívá souboj o tržní podíly
Divoši v SUV z pohledu pojištění
Auta
Koupili byste si auto vyrobené ve Vietnamu? V Paříži se…
Plná moc k přepisu vozidla: Co musí obsahovat a kde ji ověřit + vzor ke stažení
Galerie: Nejbizarnější ruská terénní vozidla, která projedou úplně všude
Audi TT dostalo decentní facelift a narozeninovou edici odkazující na původní koncept
Nejprodávanější značky na evropském trhu za první pololetí: Volkswagen vládne
Technologie
GPU dostanou nový výstup. VirtualLink spojuje obraz, napájení i USB v jediném kabelu
Intel slaví 50 let. Pohled do historie, začátků a méně známých i klíčových momentů
Facka pro Google. Evropská komise mu kvůli Androidu udělila rekordní pokutu
Google zrychlí služby. Evropu a USA spojí vlastním podmořským kabelem
Volitelná novinka. Chrome Canary vás upozorní na objemné weby
Hry pro příležitostné hráče