Menu Zavřít

Nebojte se, (ne)vysaju vás

4. 9. 2009
Autor: Euro.cz

Komerční banka

BRAND24

Politika zlevňování, případně úplného rušení některých poplatků, které si banky v České republice účtují, mizí. Banky zdražují i v krizi a poplatková politika se opět stala terčem kritiky.
Mistrovský kousek předvedla Komerční banka (KB). Minulý týden oznámila, že od listopadu zpoplatní pouhý dotaz na zůstatek účtu v rámci bankomatů. Zodpovědní klienti, kteří sledují své zůstatky na účtu nebo zjišťují stav konta, než zadají příkaz k výběru, si holt připlatí. U bankomatu KB 2,50 koruny, u konkurenčních dokonce deset korun. Ostatní banky tuto službu u svých bankomatů nezpoplatňují. Lze jen doufat, že konkurence nebude Komerční banku následovat. Nebylo by to poprvé; banky se v tomto směru obvykle chovají jako stádo. Vzpomeňme jen na možnost změny PIN u bankomatu anebo bankomaty naruby, jejichž prostřednictvím mohou klienti své peníze ukládat. Obě služby jsou v zahraničí běžné, ale u nás se objevily, teprve když se jedna z bank rozhoupala, a ostatní najednou nemohly zůstat pozadu.
Poplatková novinka z dílny KB může kandidovat na titul nejabsurdnější bankovní poplatek. Prvenství by novince vyfoukl snad jedině poplatek za pohled na bankomat. Jednání bank je ale logické, z poplatků mají největší výdělky, takže se snaží klienty v tomto směru vysávat, co jim síly stačí. Vysvětlení KB, že novinka vychází z dlouhodobé strategie banky, se banka mohla zdržet. Co dodat. Jára Cimrman by řekl, že o tom můžeme diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je všechno, co se proti tomu dá dělat.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).