Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Nástupce Mavericka přijíždí

05. května 2008, 00:00 - Erich Handl
05. května 2008, 00:00

FORD KUGA - Maverick, jediný sportovně užitkový Ford dosud prodávaný v Evropě, nesklízel loni velké prodejní úspěchy. Automobilka letos nasazuje do boje jeho nástupce, terénní model s názvem Kuga, u kterého se počítá i s podnikatelskou verzí.

Nový Maverick se vyrábí od začátku letošního roku v německém Saarlouis. Ford chce letos vyrobit 45 tisíc těchto takzvaných crossoverů, první kusy už zamířily do Německa, Itálie, Francie, Velké Británie a Španělska. Právě v posledně jmenované zemi na Iberském poloostrově proběhly zhruba před týdnem první předváděcí jízdy pro české novináře. Co nového vůz, který přijde na tuzemský trh zhruba v polovině roku, nabízí podnikatelům?

PRVNÍ TEST

V andaluském Jerezu měl Profit možnost poprvé otestovat vůz na silnici i v terénu. Jaké je zjištění? Kuga je typickým zástupcem třídy malých SUV, která se vyznačují dostatkem místa v kabině i kufru, ale s velkými off-roady se měřit nemůžou. Kufr není o mnoho větší než u běžného vozu, to platí i o interiéru. Vůz je ale praktický, podnikatelé určitě ocení variabilitu zadních dveří, které se můžou otevřít buďto celé, nebo jen jejich okno. Terénní vlastnosti vozu spočívají jen v přiřaditelném pohonu zadních kol, auto nemá upravené převody ani uzávěrku diferenciálu. Ve výbavě také nebude systém pro sjíždění prudkých klesání. Při testování ale auto hravě zvládlo lesní cesty a poradilo by si jistě i se sněhem.

Na začátku byl Iosis X

Kuga je typicky městské SUV, které bude konkurovat Volkswagenu Tiguan, Hondě CR-V nebo Nissanu X-Trail. Má hodně dynamické tvary plné hran, díky kterým vypadá jako dravá šelma. „Kinetický design pochází z konceptu iosis X, který jsme předvedli v roce 2006 v Paříži,“ říká designér evropského Fordu Martin Smith, který stál u zrodu karoserie. „Na sériovém vozidle lze nalézt většinu expresivních detailů z konceptu, blízkou příbuznost obou aut podtrhává stejný odstín laku. Samozřejmě zde nechybějí grafické komponenty kinetického designu, jako je lichoběžníková maska, klínovitý profil, dozadu protažené světlomety nebo dvojice výfuků,“ dodává.

Rozdíly mezi konceptem a realitou přece jen existují. Zatímco iosis X profilem střechy poněkud připomínal vozy kupé, pro sériové provedení byla zvolena vyšší silueta, v níž nalezne dostatek prostoru pětice dospělých cestujících. A co uvnitř? Palubní deska plynule přechází do středové konzoly, která splývá mezi přední sedadla. V materiálech interiéru lze také spatřit odkazy na koncept iosis X. Kabina je plná kůže a efektních oranžových lemů. S tmavými plochami v provedení Ebony ostře kontrastuje bílá středová konzola a detaily na dveřích.

Od 800 tisíc korun

Ford Kuga může být vybaven takzvaným inteligentním pohonem všech čtyř kol, který v případě potřeby přiřadí k náhonu zadní nápravu. Pod kapotou pracuje osvědčený vznětový motor Duratorq 2,0 l TDCi o výkonu 100 kilowattů, vybavený vstřikováním common-rail a spolupracující se šestistupňovou manuální převodovkou.

V Česku se bude Kuga prodávat ve výbavě Trend a Titanium – a to v první fázi jen s uvedeným dieselem. K němu na konci letošního či začátku příštího roku přibude další agregát. Kuga s výbavou Trend (například šest airbagů, ESP, klimatizace, elektricky ovládaná okna, startování tlačítkem, bezzátkový uzávěr nádrže, dělené zadní dveře) bude s poháněnou přední nápravou stát 799 990 korun a s pohonem 4×4 849 990 korun.

Ve vyšší výbavě Titanium (navíc automatická klimatizace, kola z lehkých slitin, stropní a zadní konzoly, výklopné stolky vzadu či tónovaná skla) bude v nabídce za 864 990 korun jako „dvoukolka“ a 914 990 korun s pohonem 4×4.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Nechodíte na preventivní prohlídky? Pojišťovna vám může udělit pokutu
Čeká nás konec letního času?
Kandidáti do voleb se v malých obcích hledají těžce
Auta
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Videodojmy: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT přichází také jako civilní 43 4Matic+. Pomalý vážně není
Technologie
Google může vzdáleně měnit konfiguraci Androidu. Omylem zapínal úsporný režim
Prodeje samostatných grafických karet v Q2 2018: všechno jinak, podíl Nvidie klesnul
Twitter nezatížený algoritmy? Služba chce nabídnout snadné přepínání mezi obsahem
GPU v kartách Nvidia GeForce RTX mají dvě různé třídy. Co jsou zač „áčkové“ čipy?
Google v prosinci „uklidí“ Gmail Offline. Doplněk pro Chrome už nebude potřeba
Hry pro příležitostné hráče