Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Nástupce Mavericka přijíždí

05. května 2008, 00:00 - Erich Handl
05. května 2008, 00:00

FORD KUGA - Maverick, jediný sportovně užitkový Ford dosud prodávaný v Evropě, nesklízel loni velké prodejní úspěchy. Automobilka letos nasazuje do boje jeho nástupce, terénní model s názvem Kuga, u kterého se počítá i s podnikatelskou verzí.

Nový Maverick se vyrábí od začátku letošního roku v německém Saarlouis. Ford chce letos vyrobit 45 tisíc těchto takzvaných crossoverů, první kusy už zamířily do Německa, Itálie, Francie, Velké Británie a Španělska. Právě v posledně jmenované zemi na Iberském poloostrově proběhly zhruba před týdnem první předváděcí jízdy pro české novináře. Co nového vůz, který přijde na tuzemský trh zhruba v polovině roku, nabízí podnikatelům?

PRVNÍ TEST

V andaluském Jerezu měl Profit možnost poprvé otestovat vůz na silnici i v terénu. Jaké je zjištění? Kuga je typickým zástupcem třídy malých SUV, která se vyznačují dostatkem místa v kabině i kufru, ale s velkými off-roady se měřit nemůžou. Kufr není o mnoho větší než u běžného vozu, to platí i o interiéru. Vůz je ale praktický, podnikatelé určitě ocení variabilitu zadních dveří, které se můžou otevřít buďto celé, nebo jen jejich okno. Terénní vlastnosti vozu spočívají jen v přiřaditelném pohonu zadních kol, auto nemá upravené převody ani uzávěrku diferenciálu. Ve výbavě také nebude systém pro sjíždění prudkých klesání. Při testování ale auto hravě zvládlo lesní cesty a poradilo by si jistě i se sněhem.

Na začátku byl Iosis X

Kuga je typicky městské SUV, které bude konkurovat Volkswagenu Tiguan, Hondě CR-V nebo Nissanu X-Trail. Má hodně dynamické tvary plné hran, díky kterým vypadá jako dravá šelma. „Kinetický design pochází z konceptu iosis X, který jsme předvedli v roce 2006 v Paříži,“ říká designér evropského Fordu Martin Smith, který stál u zrodu karoserie. „Na sériovém vozidle lze nalézt většinu expresivních detailů z konceptu, blízkou příbuznost obou aut podtrhává stejný odstín laku. Samozřejmě zde nechybějí grafické komponenty kinetického designu, jako je lichoběžníková maska, klínovitý profil, dozadu protažené světlomety nebo dvojice výfuků,“ dodává.

Rozdíly mezi konceptem a realitou přece jen existují. Zatímco iosis X profilem střechy poněkud připomínal vozy kupé, pro sériové provedení byla zvolena vyšší silueta, v níž nalezne dostatek prostoru pětice dospělých cestujících. A co uvnitř? Palubní deska plynule přechází do středové konzoly, která splývá mezi přední sedadla. V materiálech interiéru lze také spatřit odkazy na koncept iosis X. Kabina je plná kůže a efektních oranžových lemů. S tmavými plochami v provedení Ebony ostře kontrastuje bílá středová konzola a detaily na dveřích.

Od 800 tisíc korun

Ford Kuga může být vybaven takzvaným inteligentním pohonem všech čtyř kol, který v případě potřeby přiřadí k náhonu zadní nápravu. Pod kapotou pracuje osvědčený vznětový motor Duratorq 2,0 l TDCi o výkonu 100 kilowattů, vybavený vstřikováním common-rail a spolupracující se šestistupňovou manuální převodovkou.

V Česku se bude Kuga prodávat ve výbavě Trend a Titanium – a to v první fázi jen s uvedeným dieselem. K němu na konci letošního či začátku příštího roku přibude další agregát. Kuga s výbavou Trend (například šest airbagů, ESP, klimatizace, elektricky ovládaná okna, startování tlačítkem, bezzátkový uzávěr nádrže, dělené zadní dveře) bude s poháněnou přední nápravou stát 799 990 korun a s pohonem 4×4 849 990 korun.

Ve vyšší výbavě Titanium (navíc automatická klimatizace, kola z lehkých slitin, stropní a zadní konzoly, výklopné stolky vzadu či tónovaná skla) bude v nabídce za 864 990 korun jako „dvoukolka“ a 914 990 korun s pohonem 4×4.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Zdražil váš dodavatel? Právě teď můžete bezplatně odejít
Jak si vyřídit výpis z katastru nemovitostí online?
Příspěvek na péči může měsíčně dělat i přes 15 000 Kč. Kdo má na něj nárok?
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodne, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Auta
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Smutníte po G 500 4×4 „na druhou“? Brabus 700 je ještě extrémnější, exkluzivnější a ne o moc dražší
Právě vychází časopis Motocykl 12/2018
Elektrobusy EKOVA Electron s ultrarychlým nabíjením
Seat Tarraco není čistý klon Kodiaqu. K Allspace má blíž (první dojmy)
Technologie
Mobilní internet v zahraničí zlevní. Jak vypadá EU roaming v roce 2019?
Intel odhalil architekturu Sunny Cove pro procesory Ice Lake. A plán, co přijde po ní
Telegram zlepšil jazykovou podporu. Jak aktivovat komunitní český překlad?
Telefony porostou. Příští rok bude nejvíce těch s 6″ displeji a většími
GTA V nikdy nebylo levnější. Hru pro PC můžete mít za hubičku
Hry pro příležitostné hráče