Náš systém umí komunikovat

20. června 2005, 00:00 - BARBORA MACHKOVÁ
20. června 2005, 00:00

JEDNATEL FIRMY eKURÝR PAVEL FOLTÝN: eKurýr vznikl neplánovaně. „Náš systém měl původně sloužit obchodování přes internet a s doručováním zásilek jsem už nechtěl mít nic společného,“ říká jednatel firmy Pavel Foltýn.

JEDNATEL FIRMY eKURÝR PAVEL FOLTÝN: eKurýr vznikl neplánovaně. „Náš systém měl původně sloužit obchodování přes internet a s doručováním zásilek jsem už nechtěl mít nic společného,“ říká jednatel firmy Pavel Foltýn. * Má vaše firma nějakou specialitu, odlišující ji od ostatních na tuzemském trhu? Používáme on-line systém eKurýr, který byl původně určen pro internetové obchody. Náš obchodní model byl založen na transakčním poplatku, nicméně e-shopů bylo příliš málo na to, aby byl ekonomicky zajímavý. Proto jsme systém eKurýr trochu zcivilnili a nabídli ho jako klasickou kurýrní službu. Poměrně rychle jsme se na trhu etablovali. Nyní patříme mezi pět největších kurýrních společností na českém trhu. * Popište, jak váš systém funguje. Kurýra můžete objednat přes internet, což samozřejmě je možné i u jiných kurýrních služeb, ale jen náš systém pracuje v režimu on-line. Klientovi vypočítá cenu a informuje ho o tom, kdy byla zásilka doručena. Zákazníkovi rovněž pošle fotku kurýra, aby věděl, že přijde náš člověk, a ne nějaký vagabund v montérkách. Zákazník může pod heslem vstupovat do naší internetové databáze a sledovat přepravu zásilky. * Jaký je zájem o takové služby?

Trh se dá rozdělit na dva druhy zákazníků: Ty, co jdou vyloženě po ceně a nezajímají se, co umí internetová aplikace. Drobným klientům stačí někdo, kdo doručí zásilku. Druhou skupinu tvoří velká klientela, které více záleží na tom, aby byla zásilka doručena s určitou úrovní. Jde jim o to, aby k jejich zákazníkovi nepřišel člověk umaštěný a od bláta. Velká firma chce navíc vědět, kolik zásilek poslalo reklamní, kolik tiskové oddělení, a přes náš systém si všechno mohou na faktuře nalistovat.

* Má to ještě nějakou výhodu?

S informačními systémy velkých společností umí naše aplikace komunikovat. Tito klienti potřebují mít přehled, co kdy bylo doručeno, případně vyskladněno, placeno na dobírku nebo fakturou.

* Nabízí už někdo na trhu podobný systém?

Míra vstupních investic pro vytvoření podobného systému se pohybuje v řádech milionů korun. My jsme s takovým systémem přišli už v roce 2000 a dodnes tyto internetové služby nikdo v takovém rozsahu nenabízí. Řekl bych, že máme náskok a stále vymýšlíme další funkce, které klientovi pomohou.

* Co třeba?

Nedávno jsme uvedli do zkušebního provozu systém krátkých textových zpráv, kterými informujeme kurýry o přepravované zásilce. Ti po doručení zásilky jednoduchou odpovědí formou SMS odešlou do našeho systému potřebná data, která se automaticky ukládají. Zároveň se odesílá zákazníkovi e-mailová informace o detailech doručení zásilky.

* Rozváží vaši kurýři zásilky svými vozy, nebo máte firemní? Máme deset osobních aut, pak několik dodávkových vozidel, ale někdy si kurýry s vlastními vozy najímáme. Počty zásilek se totiž denně liší i o sto kusů, proto je potřeba na poptávku pružně reagovat. * Trh je již hodně nasycený. Mohou vám konkurovat jednotlivci? Spousty našich bývalých kurýrů si založí vlastní firmu a jediné, co mohou nabídnout, je nižší cena, kterou nám konkurují. Nízká cena je však vždy vykoupena nízkou kvalitou poskytovaných služeb. * A jak jste se dostal vy k provozování kurýrní služby?**

Po odchodu z mezinárodní přepravní společnosti FedEx jsem se chtěl věnovat pouze počítačovým technologiím. Nakonec to ale dopadlo jinak.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Chcete půjčku vyřídit online?
Jaký má vliv sdílené ubytování na českou ekonomiku?
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Auta
Koncept Toyota Fine-Comfort Ride je vodíkový soupeř…
Galerie: Šemík, knedlík, mandelinka a další legendární autobusy z ČSSR
Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez vyznamenání
Na dálnici D1 bylo spuštěno další úsekové měření. Je totiž potřeba vybrat více peněz
Porsche 718 Boxster a Cayman GTS se mohou pochlubit vyšším výkonem
Technologie
S cenami operačních pamětí to prý bude mizérie i příští rok, nedostatek čipů má trvat
Sdílení polohy na mapě láká další aplikace. Kde všude se můžete nechat sledovat?
Google převlékne Kalendář do Material Designu. Takhle bude vypadat
Seznamu se daří. Stejně jako Google žije primárně z reklamy
Tip: Jak získat Windows 10 Fall Creators Update co nejdříve?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít