zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - ZRÁDNÁ RYCHLOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

 Radek Klouda
Radek Klouda
Autor: Alpiq

Náš přístup bude revoluční. Díky ALPIQu vyřídíte změnu dodavatele energie on-line z pohodlí gauče

11. října 2019, 14:43 - ALPIQ
 Radek Klouda
Radek Klouda
Autor: Alpiq
11. října 2019, 14:43

Ačkoliv švýcarská společnost ALPIQ působí v Česku již od roku 2009, ke vstupu na trh dodávek elektřiny a plynu v masovějším měřítku se rozhodla teprve letos. A dle slov jejího šéfa pro koncové klienty Radka Kloudy se tuzemští odběratelé mají skutečně nač těšit. Nabídne jim totiž možnosti, s nimiž se doposud ještě nesetkali a díky vlastnímu unikátnímu on-line řešení přiblíží problematiku dodávky energie na úroveň služeb, které svým klientům poskytují moderní banky.

Na trhu působí mnoho dodavatelů elektřiny a plynu, v čem je vaše unikátnost?

Máme za sebou silnou mezinárodní skupinu s více než stoletou historií a zároveň fungujeme velmi efektivně a flexibilně jako start-up. Snažíme se zkombinovat silné stránky obou odlišných světů. Nasloucháme potřebám klientů. Jde nám o to, aby s námi zákazníci byli spokojení a my jim poskytovali služby a produkty, které opravdu potřebují a neposkytovali jim to, co potřebujeme my. Také si uvědomujeme, že stále více klientů hledá nejen úsporu v penězích, ale i v čase a chtějí rychlé a kvalitní informace a rady. A právě proto stavíme na jednoduchém, avšak kompletním on-line řešení, velmi zkušené podpoře a naprosto férovém jednání. Srozumitelným způsobem chceme zákazníkům ukázat, že věci, jež se zdají být složité - a u některých dodavatelů skutečně i složité jsou, lze díky nám dělat o poznání snadněji.

V neposlední řadě si uvědomujeme, že řada lidí má obavy o některé negativní dopady tohoto odvětví na životní prostředí, a proto raději vyhledává možnost spotřebovávat takovou energii, která je vyráběna z obnovitelných zdrojů. A to my v ALPIQu pochopitelně v rámci našich dodávek plně podporujeme.

Co tím myslíte? Energetika je pro mnoho lidí složité téma a změnou dodavatele se příliš zabývat nechtějí…

Bohužel máte pravdu. Představujeme na trhu nový způsob, kterým chceme zákazníkům ukázat, že energie, týkající se každého z nás, nemusí být těžké a nepopulární téma a že změna dodavatele je skutečně jednoduchý proces, jehož se nemusí nikdo obávat.

U nás se klient nemusí s nikým bavit dlouho po telefonu nebo stát fronty a pak řešit vyplňování smluv a dodatků, kterým často nerozumí a neví co a kam uvést. U nás řešíme vše jednoduše on-line.

Zákazníka celým procesem provede náš virtuální průvodce a doporučí ideální produkt. Zkušenější klienti si pak mohou sami nadefinovat nejvhodnější produkt jednoduchým konfigurátorem, na který jsou většinou již zvyklí z e-shopů.

Jakmile si zákazník vybere produkt, stačí již pouze nahrát PDF, fotku nebo kopii své poslední faktury a téměř všechny údaje potřebné pro smlouvu se vyplní samy. Zákazník pak vše jen zkontroluje, upraví svoje platební preference a digitálně nebo elektronicky podepíše třeba v teple domova, zatímco o zbytek se postaráme už my.

Celé to může trvat klidně jen tři minuty. Zákazník tak dostane např. garanci stálé a nízké ceny, klientský přístup s mnoha užitečnými informacemi a pokud bude chtít s čímkoliv poradit, náš zkušený interní zákaznický servis je připraven pomoci.

V příštím roce bychom chtěli připravit pro naše klienty kompletní energetické řešení, aby se tak mohli zabývat něčím jiným a přenechali složité téma energie na nás.

„…pak jen vše podepíšete na počítači, telefonu nebo tabletu myší, prstem nebo touchpenem…“

Zmínil jste digitální podpis. Jedná se o klasický podpis certifikátem? Ten ale většina standardních majitelů domácností nevlastní.

Většina dodavatelů s Vámi po dlouhé době vyplní celou smlouvu a pokud potřebují Váš podpis, zašlou Vám ji poštou. Vy ji pak musíte fyzicky podepsat a zaslat zpět. Náš postup je úplně jednoduchý a odráží trendy, které jsou běžné v některých vyspělých zemích.

Po jednoduchém zadání údajů pro smlouvu Vám veškeré dokumenty pošleme na e-mail ke kontrole a podpisu. Vy, pokud s dokumenty souhlasíte, pak jen podepíšete na počítači, telefonu nebo tabletu myší, prstem nebo touchpenem. Pokud máte zmíněný certifikát, můžete ho samozřejmě k podpisu použít také. Možností je mnoho a každý si může vybrat nejpreferovanější metodu.

Po elektronickém podpisu a potvrzení se dokumenty automaticky pošlou k nám, my zajistíme všechny další kroky a budeme klienta o průběhu procesu informovat. Kdykoliv se lze jednoduše spojit s naším zákaznickým servisem pomocí chatu, messengeru, e-mailu nebo telefonu a my rádi pomůžeme.

Na jaké zákazníky se soustředíte?

Soustředíme se jak na klasické domácnosti, tak drobné podnikatele, ale i střední a velké podniky. Věříme, že kromě úplně nové digitální zkušenosti, kvalitního a klientsky orientovaného přístupu, máme zajímavé nabídky pro všechny.

Jak chcete na trh prorazit a prodávat?

Energetický trh je obecně hodně o ceně a přístupu. Domácnostem chceme nabídnout jednoduché on-line řešení, dobrou cenu a férové jednání. Rovněž nabízíme možnost dodávek elektřiny z obnovitelných zdrojů. Později chceme nabídnout kompletní řešení pro elektřinu i plyn. Podnikům chceme garantovat stabilitu, poradenství, dobrou cenu a férové smluvní podmínky.

Když už budu váš zákazník a budu potřebovat něco řešit, jakými komunikačními kanály disponujete?

Soustředíme se, abychom zákazníkům nabídli komfort v podobě on-line řešení. Pro stávající zákazníky máme k dispozici zákaznický portál Můj Alpiq, kde mohou řešit vše spojené s odběrem energií od nás. Dále disponujeme chatem na našem webu alpiq-energy.cz nebo lepsienergie.cz. Naši specialisté fungují též na zákaznické lince a e-mailu, případně do podniku rádi osobně zavítáme. Pokud někdo trvá na poště, umíme pochopitelně komunikovat i tímto způsobem.

„Zákazníka celým procesem provede náš virtuální průvodce a doporučí ideální produkt.“

Nemyslíte si, že absence poboček bude vaše konkurenční nevýhoda? Přeci jen všichni velcí hráči je mají.

Před několika lety také všichni chodili do banky a vše řešili osobně, kdežto nyní má většina z nás internetové bankovnictví, a proto do banky už v podstatě nechodíme. Sázíme na to, že to samé čeká energetiku.

My chceme zákazníkům ukázat, že energetika není složitá a on-linová řešení představují současnost, nikoliv hudbu vzdálené budoucnosti. Na jakékoliv dotazy a připomínky vždy rádi odpovíme vzdáleně, tím šetříme čas a energii našich klientů.

Co nabízíte?

Kromě standardní elektřiny a plynu nabízíme i elektřinu zelenou. Pro mnoho lidí je důležité, aby se chovali šetrně k přírodě a to nejen tím, že budou třídit odpadky ale aby tu i zanechali kvalitní prostředí pro další dorůstající generace.

Dále nabízíme rovněž proklientský přístup a poradenství, což dnes také není úplně běžným standardem. Když k tomu přidám férovou cenu a podmínky, máme důvod se domnívat, že bychom se díky všem těmto skutečnostem mohli pro některé klienty stát dlouhodobým energetickým partnerem.

Právě jsme vstoupili na trh s jednoduchými produkty a do budoucna určitě chceme nabízet i další řešeni, která jsou s energetikou úzce spjatá.

Když se hovoří o změně dodavatele energií. Na co byste doporučil si dát pozor?

Především na neserióznost, nekalé obchodní praktiky a dále na různé háčky a neférové smluvní podmínky, které související s nabízenými produkty. Mnoho zákazníků podepsalo smlouvy na doby určité a vlastně ani neví, jaké budou jejich další podmínky odběru elektřiny a plynu, až tato doba uplyne. Často je pro běžného uživatele také poměrně těžké číst v cenících dodavatelů, zejména jedná-li se o nějaké akční nabídky. Tady je opravdu dobré si vždy uvědomit, kolik ve finále klient zaplatí za celou dobu trvaní smlouvy, včetně všech poplatků, a jaké jsou možnosti odstoupení od smlouvy v případě, že se klient rozhodne pro jiného dodavatele.

Máte nějaké rady, jak ušetřit za energie?

Když pominu změnu dodavatele nebo výraznější investice, tak určitě svým zodpovědnějším chováním: větrat krátce a intenzivně; vařit s přiklopenou pokličkou; nenechávat dlouho otevřenou lednici; pravidelně odmrazovat mrazák, pokud se tvoří námraza; prát prádlo při nižší teplotě a sušit venku místo sušičky; nastavit úsporný režim televizím, počítačům a monitorům; nenechávat nabíječky po nabití v zásuvkách a v případě dvoutarifu používat odložený start pro myčky, pračky, apod. Více rad máme k dispozici na našem webu alpiq-energy.cz nebo lepsienergie.cz v sekci Novinky.


Čtěte také

Nejsilnější vyráběná větrná turbína Haliade X výrobce GE, ilustrační foto

U Británie roste největší větrný park na světě. Celkový výkon přesáhne tři reaktory z Temelína

Začala výstavba největší větrné elektrárny na světě v Severním moři ve vodách Velké…

21. ledna 2020

 První poslední Petra Weikerta

Konec Babišovy vesničky

Právě končí jeden kdysi výbušný příběh. Na jeho začátku byly výzva, aby Česko přijalo…

21. ledna 2020

 Americký prezident Donald Trump na Světovém ekonomickém fóru v Davosu

Amerika opět vítězí, prohlásil Trump v Davosu. USA prý zažívají nevídaný hospodářský rozmach

Americký prezident Donald Trump dnes na úvod letošního zasedání Světového ekonomického…

21. ledna 2020

Plynové potrubí, ilustrační foto

Zbytečné projekty. Investice Bruselu do plynu ve výši 730 miliard mohou být mrháním peněz

Evropská investiční banka schválila celkovou sumu 29 miliard eur (728 miliard korun) do…

21. ledna 2020

 Slevy, ilustrační foto

Obchod jako škola podvodu. Nekalé praktiky českých prodejců se ale chýlí ke konci

Obchod je školou podvodu, napsal v osvíceném 18. století francouzský spisovatel a…

21. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 2.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jaká je v roce 2020 daňově nejvýhodnější stravenka?
Koupě bytu, vypořádání dědictví i luxusní dovolená. Na co všechno si lze vzít hypotéku?
Vydavatelství Mladá fronta uhradilo smyšlenou pohledávku a vyzvalo soud k neprodlenému odmítnutí insolvenčního návrhu
5 případů, kdy musíte odevzdat přehled a nečekáte to
Rozhovor s Ondřejem Chládkem o whisky TREBITSCH a založení investičního fondu SICAV
Auta
Další test ukázal, že auta na plyn jsou ekologičtější než…
Remote Tacho Download v rámci služby DAF Connect
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2020. Prohlédněte si fotky, které se do něj nevešly
I ty, Subaru? Japonská značka chce po roce 2035 prodávat jen elektroauta
Tesla chystá hatchback, kterým zaútočí na Volkswagen ID.3. Navrhne ho v Číně
Hry pro příležitostné hráče