Segregace v supermarketu: Edeka zavedla speciální pokladny pro Němce a Poláky - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Segregace v supermarketu: Edeka zavedla speciální pokladny pro Němce a Poláky

,
Segregace v supermarketu: Edeka zavedla speciální pokladny pro Němce a Poláky
Zdroj: Profimedia.cz

Pobočka supermarketu Edeka v Chotěbuzi zavedla pokladny s přednostním právem pro Němce a Poláky. V obou zemích tím vyvolala pohoršení. Po kritice polského velvyslance se řetězec omluvil. Obchod prý chtěl zlepšit tržby a nabídnout zákazníkům ze sousední země polsky hovořící pokladní.

Prioritní pokladny v supermarketu pro polské a německé zákazníky kritizoval polský velvyslanec v Berlíně Andrzej Przyłębski. Stěžoval si, že se jedná o diskriminaci polských občanů. A chtěl od hamburské společnosti Edeka vysvětlení.

„Intervence velvyslanectví se ukázala jako účinná. Dostali jsme vysvětlení a omluvu od ředitele komunikace a marketingu. V omluvě stojí, že se polští klienti mohli oprávněně cítit diskriminování,“ uvedl tiskový mluvčí polské ambasády v Berlíně Dariusz Pawłoś.

Německý řetězec vysvětlil své chování tím, že v Chotěbuzi, jež je vzdálená od polské hranice 25 kilometrů, nakupuje řada zákazníků z Polska, a proto pro ně chtěl vyčlenit speciální pokladnu, u které personál ovládá polštinu. V supermarketu často dělají velké nákupy majitelé polských restaurací.

Považujete chování německého supermarketu jako diskriminační?

Web polské televize tvn24 ale upozornil na to, že si Poláci stěžují už několik měsíců na diskriminaci, protože u polské pokladny se tvořily dlouhé fronty, naopak ostatní kasy prioritně určené pro německé zákazníky byly volné.

Německý deník Die Welt zdůraznil, že z celé věci nejvíce vyniká komunikační neobratnost Edeky.

Poukázal i na reakce Němců na sociálních sítích, kteří se kauzou bavili nebo opatření považovali za nešťastné. „W tej kasie mówimy po polsku! U této pokladny mluvíme polsky,“ radil jeden ze čtenářů, jak měla německá firma zákazníky informovat.

Německý maloobchodní řetězec v odpovědi pro polské velvyslanectví vysvětlil, že neměl v úmyslu nikoho diskriminovat. Naopak polští zákazníci jsou v jejich prodejnách vítáni. Cedule nad pokladnami byly odstraněny a zákazníci mohou platit u všech pokladen.

Dále čtěte:

Mentální železná opona stále stojí. Na východní trhy míří zlomek exportu berlínských firem

Startup chce zarazit plýtvání jídlem. Umí zpomalit stárnutí ovoce a zeleniny

Na nákupy v papučích: Lidl a spol. staví u svých prodejen bytové domy

Německá pošta chce spěchat pomalu. Na doručení dopisu žádá několik dní

Banánová kalamita: německý řetězec Aldi varuje před nedostatkem oblíbeného ovoce

Příprava kolumbijských banánů na export, ilustrační foto

Ohodnoťte tento článek
Diskuze