Menu Zavřít

Nákupy v Praze a Brně

14. 9. 2007
Autor: Euro.cz

Immoeast

BRAND24

Rakouská realitní a investiční skupina Immoeast, která v Česku vlastní 79 objektů s plochou 1,29 milionu metrů čtverečních, uskutečnila svou největší tuzemskou jednorázovou investici. Za pět budov s více než sto tisíci metry čtverečními v Praze a Brně (Jungmannova Plaza, Brno Business Park I, Brno Business Park II, OC Petrov a retailový projekt v Praze, který firma odmítá upřesnit) zaplatila prodávající společnosti Lordship 210 milionů eur.
Realitní poradenská DTZ zařadila tento obchod vedle prodeje obchodního centra Palladium (na němž mimochodem opět participoval Immoeast tentokrát na straně prodávajícího) mezi největší investiční transakce letošního roku. Podíl administrativních ploch v obchodu Immoeastu dosahuje zhruba dvou třetin. Firma získala renomované nájemce – například Johnson & Johnson, Bertelsmann, ABN Amro nebo Raiffeisen či Zastoupení EU a Evropského parlamentu.
Tři z pěti objektů – Jungmannova Plaza, brněnské objekty Brno Business Park I a smíšená budova OC Petrov – jsou již dokončeny, kancelářská budova Brno Business Park II bude dostavěna do konce letošního roku. Velký pražský maloobchodní projekt by měl stát do roku 2010. „Tyto nové objekty zapadnou do našeho českého portfolia. Česko a Praha především pro nás představují důležitý investiční bod,“ vysvětlil Karl Petrikovics, předseda představenstva Immoeastu.
Firma ovšem dle dalších zpráv hodlá do budoucna pozměnit investiční strategii. Začíná prodávat nemovitosti ve střední Evropě, které pro ni nemají dlouhodobě dostatečný potenciál růstu cen. Z tohoto pohledu představuje největší dosavadní transakci právě prodej Palladia a nákupního centra Olympia v Olomouci. Skupina se chce více soustředit na investice v jihovýchodní Evropě a v zemích bývalého Sovětského svazu. Ze zhruba šesti miliard eur plánovaných investic pro roky 2007 až 2008 připadne 43,3 procenta na jižní Evropu a 23,9 procenta na Ukrajinu a Rusko. Firma se již v Rusku prosadila nákupem obchodního centra GoodZone v Moskvě s plánovanou investicí 450 milionů eur.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).