Najít v Číně dodavatele je dřina

17. prosince 2007, 00:00 - Eva Marzini, Jaroslav Schejbal
17. prosince 2007, 00:00

Martin Wichterle, vlastník Wikov Industry

Martin Wichterle, vlastník Wikov Industry

Jako už tradičně i v uplynulém měsíci zavítal majitel strojírenské skupiny Wikov Industry Martin Wichterle do Číny. „Pro naši továrnu na převodovky jsem vytypovával v okolí Pekingu již konkrétní průmyslovou zónu. Objeli jsme jich několik a musím říci, že tamní zóny jsou kvalitnější než v Česku,“ shrnuje své postřehy podnikatel.

Jeho společnost pokračuje v Číně v nabírání lidí, vyjednává o dalších možných dodávkách převodovek pro větrné elektrárny s tamními firmami a snaží se také najít čínské dodavatele některých komponent. „Sehnat někoho, kdo by to zvládl v požadované ceně a kvalitě, je hodně velká dřina. Výrobu klíčových komponent si však ponecháme v Česku,“ říká Wichterle.

Poprvé na hokeji

Zpestřením se pro majitele Wikov Industry stala návštěva již zmiňovaných nově nabíraných čínských zaměstnanců v Česku. Kromě školení si nenechali ujít ani hokejový zápas mezi Hronovem a Třebechovicemi. „Na hokeji byli poprvé v životě a byli z toho nadšeni. Zápas se však nakonec ani nedohrál. Poté, co se hostující trenér vydal na ledovou plochu, rozhodčí zápas předčasně ukončil,“ usmívá se Wichterle.

Na Kavkaze Mercedesy nejezdí

Ještě exotičtější než výprava do Číny byla jeho návštěva Adygejské republiky, která se rozkládá na severozápadním úpatí pohoří Kavkaz a je součástí Ruské federace. „Byli jsme se tam podívat na jeden podnik, který vyrábí převodovky. Zvažujeme zatím různé varianty spolupráce. Bylo ale vidět, že to je podstatně méně rozvinutá oblast než centrální Rusko. Jezdí tam stále žigulíky, žádné mercedesy. Lidé tam jsou však pohostinní a přípitek sklenkou vína či vodky k jednání patří,“ vypráví Wichterle.

Ke konci se také chýlí stavba nové výrobní haly na převodovky v Hronově. „Kolaudace by měla proběhnout začátkem ledna. Objednávají se další stroje, dopilovává se logistika, jak spojit nový a starý areál. Nakonec jsme s úspěchem našli i dostatek zaměstnanců. Právě probíhá závěrečná fáze jejich zaškolování,“ shrnuje podnikatel.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
V Česku je již 131 dobíjecích stanic pro elektroauta
Z pokuty hned exekuce? To je nový trik některých dodavatelů
Co když se vám cestou z dovolené ztratí či poškodí zavazadla?
Co dělat, když ztratíte vysvědčení... a najednou ho potřebujete
Auta
Kvíz: Poznáte, kterým autům z 90. let patří tyto interiéry?
Kolik může také stát nová Škoda Fabia? Klidně přes 600 000 Kč
Doprava „ve druhém patře“ se vrací jako UFO na nohách schopné překročit auta
Ze Škody Rapid Spaceback se na chvíli stane papamobil. Papeže bude vozit v Irsku
Startovací kabely jsou skvělý pomocník. Ale s jejich zapojením opatrně
Technologie
Uvnitř Googlu to vře. Přes 1000 zaměstnanců protestuje kvůli cenzurovanému vyhledávači pro Čínu
ARM odhalil plán budoucích CPU jader: Deimos a Hercules pro přímý útok na Intel
Od října z DVB-T zmizí HD vysílání České televize. Diváci musí přejít na DVB-T2
Sony prodalo již 3 miliony brýlí pro virtuální realitu. PS VR jsou momentálně nejlevnější v historii
V roce 2019 možná hodně zlevní SSD. Ceny NAND Flash prý mohou zkolabovat až o 70 %
Hry pro příležitostné hráče