Najít v Číně dodavatele je dřina

17. prosince 2007, 00:00 - Eva Marzini, Jaroslav Schejbal
17. prosince 2007, 00:00

Martin Wichterle, vlastník Wikov Industry

Martin Wichterle, vlastník Wikov Industry

Jako už tradičně i v uplynulém měsíci zavítal majitel strojírenské skupiny Wikov Industry Martin Wichterle do Číny. „Pro naši továrnu na převodovky jsem vytypovával v okolí Pekingu již konkrétní průmyslovou zónu. Objeli jsme jich několik a musím říci, že tamní zóny jsou kvalitnější než v Česku,“ shrnuje své postřehy podnikatel.

Jeho společnost pokračuje v Číně v nabírání lidí, vyjednává o dalších možných dodávkách převodovek pro větrné elektrárny s tamními firmami a snaží se také najít čínské dodavatele některých komponent. „Sehnat někoho, kdo by to zvládl v požadované ceně a kvalitě, je hodně velká dřina. Výrobu klíčových komponent si však ponecháme v Česku,“ říká Wichterle.

Poprvé na hokeji

Zpestřením se pro majitele Wikov Industry stala návštěva již zmiňovaných nově nabíraných čínských zaměstnanců v Česku. Kromě školení si nenechali ujít ani hokejový zápas mezi Hronovem a Třebechovicemi. „Na hokeji byli poprvé v životě a byli z toho nadšeni. Zápas se však nakonec ani nedohrál. Poté, co se hostující trenér vydal na ledovou plochu, rozhodčí zápas předčasně ukončil,“ usmívá se Wichterle.

Na Kavkaze Mercedesy nejezdí

Ještě exotičtější než výprava do Číny byla jeho návštěva Adygejské republiky, která se rozkládá na severozápadním úpatí pohoří Kavkaz a je součástí Ruské federace. „Byli jsme se tam podívat na jeden podnik, který vyrábí převodovky. Zvažujeme zatím různé varianty spolupráce. Bylo ale vidět, že to je podstatně méně rozvinutá oblast než centrální Rusko. Jezdí tam stále žigulíky, žádné mercedesy. Lidé tam jsou však pohostinní a přípitek sklenkou vína či vodky k jednání patří,“ vypráví Wichterle.

Ke konci se také chýlí stavba nové výrobní haly na převodovky v Hronově. „Kolaudace by měla proběhnout začátkem ledna. Objednávají se další stroje, dopilovává se logistika, jak spojit nový a starý areál. Nakonec jsme s úspěchem našli i dostatek zaměstnanců. Právě probíhá závěrečná fáze jejich zaškolování,“ shrnuje podnikatel.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Nvidia dává opět ke grafikám zadarmo hru Destiny 2, podporuje takto GTX 1080 a 1080 Ti
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít