Na zelené vlně

24. června 2010, 12:40 - Karel Zaoral
24. června 2010, 12:40

Povinný ekomodel má v portfoliu už i Opel

Insignia vstoupila na trh coby dlouho očekávaný model. Pro Opel je to klíčové auto, velmi důležité pro budoucnost automobilky. Verze kombi s dieselovým motorem bude pravděpodobně těžištěm prodejů, přičemž dieselová paleta nabízí i velmi zajímavý, extrémně úsporný motor označovaný jako Ecoflex. Vnější vzhled se nese v duchu oblých tvarů a aerodynamické vizáže. Vůz tak opticky vypadá menší a vzhled tím získal i na sportovním charakteru, který umocňují velká kola. Design je trochu v duchu současných mercedesů s výjimkou hranaté nové třídy E a stárnout bude jen pomalu, protože celkové proporce vozu jsou velmi dobře vyvážené. Taktéž kvalitně vizuálně sladěné prostředí interiéru působí svěže a moderně. Použité materiály jsou kvalitní a až na imitaci dřeva, kterou by bylo lépe nahradit hliníkem nebo jiným moderním materiálem, vnitřek vozu odpovídá současným trendům. Sedačky s širokými možnostmi nastavení jsou pohodlné a ani několik stovek kilometrů na jeden zátah nepřiměje obratle řidiče ke stávce. Insignia přináší do střední třídy pár zajímavých novinek jako například automatická dálková světla, která se sama zapínají a vypínají podle potřeby. Ve srovnání s konkurencí je prostor pro řidiče nadprůměrný, navíc dobře vyřešený středový panel nedělá řidiči na noze modřiny. Srdcem Insignie Ecoflex je naftový dvoulitr o výkonu 160 koní se systémem CleanTech. Ten reguluje spalovací proces prostřednictvím elektroniky tak, že přizpůsobuje vstřikování nafty aktuálním hodnotám z čidel, jež měří podmínky spalování. Systém tak zabezpečuje, že motor vždy pracuje s optimální účinností. Výbava Ecoflex však zahrnuje i další modifikace. Velká pozornost byla věnována aerodynamice vozu. Vzhledem k zaslepení horní mřížky chladiče se prý úprava Ecoflex nedoporučuje, pokud plánujete tahat za insignií těžší přívěs – zvlášť do teplých krajin. Dalších úspor Opel dosáhnul úpravou převodovky, respektive prodloužením stálého převodu. Při rozjezdech, přestože jedničku a dvojku inženýři Opelu navrhli kratší, je třeba řadit při vyšších otáčkách, jinak hrozí „chcípnutí“. Tento jev však není až tak výrazný jako například u konkurenční Audi A4 TDIe. Pozitivní je, že při prodlužování převodů nedošlo k prodloužení doby akcelerace na sto kilometrů v hodině, která zůstala stejná jako u běžného provedení vozu s danou motorizací. V případě potřeby okamžitého výkonu tak ekologická úprava nijak nelimituje možnosti vozu. Posledním pomocníkem v boji Insignie se spotřebou jsou pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem. Jízdní vlastnosti zůstaly ecoflexem prakticky nedotčeny. Udávané průměrné spotřebě 4,2 litru nafty na 100 kilometrů při jízdě mimo město se jako obvykle nechce moc věřit, v tomhle smyslu jsou automobilky jedna jako druhá. Tam, kde píší pět, je třeba vidět sedm. S výjimkou Insignie Ecoflex, jež během zhruba 1500 kilometrů redakčního testu dosáhla kombinované spotřeby 5,1 litru nafty na sto kilometrů, což je o deci méně, než uvádí výrobce. Vzhledem k tomu, že úprava Ecoflex stojí jen deset tisíc, má tohle auto na rozdíl od konkurenčních zelených teorií reálnou šanci stát se běžnou a vítanou praxí.

***

klady Design Motor Provozní náklady

zápory Příliš dlouhá jednička

tabulka: Opel Insignia Sports Tourer Ecoflex Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec Objem: 1956 ccm Převodovka: šestistupňová automatická Výkon: 118 kW Zrychlení: 9,5 s (0–100 km/h)
Nejvyšší rychlost: 218 km/h Spotřeba (l/100 km): 5,1 l kombinovaná Cena 680 200 Kč základní v dané motorizaci

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných…
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Technologie
Samsung udělá z mobilů ještě lepší počítače. Na Galaxy S8 a Note8 poběží Linux
Nejlepší protipirátská ochrana Denuvo padla. Cracky vznikají ještě v den vydání her
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Tip: Jak odložit instalaci Windows 10 Fall Creators Update na pozdější dobu?
HP představilo pracovní konvertibilní tablet pro lidi pracující s nástroji firmy Adobe
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít