Plug-in hybridy Peugeot na autosalonu v Paříži
Plug-in hybridy Peugeot na autosalonu v Paříži
Autor: Peugeot

Na trh hybridních vozů vstupuje další silný hráč, skupina PSA má velké ambice

05. října 2018, 17:33 - vhz
 Plug-in hybridy Peugeot na autosalonu v Paříži
Plug-in hybridy Peugeot na autosalonu v Paříži
Autor: Peugeot
05. října 2018, 17:33

Tlak Evropské unie na snižování zplodin a emisí CO2 v automobilovém průmyslu stále roste. Automobilky jsou tak už dlouhé roky nuceny vést nekonečný boj o každý gram. V poslední době se prodírají do popředí plug-in hybridy a s nimi se chystá prosadit i silný hráč mezi automobilkami – druhý největší výrobce vozidel v Evropě, skupina PSA. Letos v Paříži představila impozantní řadu hybridních modelů a oznámila jejich uvedení v roce 2019.

Skupina PSA ale není na hybridním trhu žádným nováčkem. Značka Peugeot, která do koncernu patří, uvedla už v roce 2012 první dieselový hybrid na světě – model Peugeot 3008 HYbrid4. V následujících letech tímto pohonem vybavila i modely řady Peugeot 508. Do loňského roku, kdy program s názvem „HYbrid4“ ukončila, prodala 63 000 hybridních vozů.

Příští rok se na trh alternativních pohonů vrátí s novým Plug-in hybridem, ale půjde na to úplně jinak. Na rozdíl do původního projektu je nový hybridní systém benzínový a dobíjecí. Benzínový proto, že naftové motory se mimo Evropu takřka neprodávají, a PSA stejně jako ostatní automobilky životně potřebuje Čínu. Dobíjecí proto, že zákazníci chtějí auta s dojezdem na elektřinu v řádu desítek kilometrů, zrychlení na úrovni sportovních vozů a nulové omezení z hlediska modularity a zavazadlového prostoru. A Peugeot jim díky dlouholetým zkušenostem a detailnímu know-how dokáže vyhovět, což také v Paříži demonstroval.

Hybridní systém, který Peugeot a ostatní značky koncernu PSA používají, se skládá z klasického benzínového čtyřválce o výkonu 180 nebo 200 koní, jednoho nebo dvou elektromotorů o výkonu 110 koní, speciálně upravené osmistupňové automatické převodovky e-EAT8 a vysokonapěťové baterie lithium-iontového typu (300 V).

Baterie má kapacitu mezi 11,8 KWh a 13,2 KWh, což odpovídá úrovni nejlepších baterií na trhu a díky tomu je vůz schopen ujet čistě na elektřinu 50 až 60 kilometrů. Vzhledem k tomu, že v Evropě více než polovina lidí pravidelně cestujících vozem najezdí méně než 50 kilometrů denně, je zřejmé, že tento pohon osloví početnou zákaznickou obec. Peugeot předpokládá, že cílovou skupinou pro hybridní pohon bude hlavně firemní klientela usilující u svých vozů o snížení TCO, tedy provozních nákladů. To je důvod, proč při zavádění hybridního pohonu upřednostní firmami žádané modely Peugeot 3008, 508 a 508 SW.

Peugeot 3008 dostane výkonnou kombinaci silnějšího benzínového a dvou elektrických motorů. V součtu to dělá 300 koní, což je výkon, kterého ještě žádný sériový Peugeot nedosáhl. Nejmocnější Peugeot v historii navíc poskytne pohon všech čtyř kol a úctyhodné zrychlení z 0 na 100 km/hod za 6,5 vteřiny.

Modely 508 a 508 SW se spokojily se slabším motorem o výkonu 180 koní a jedním elektromotorem. Kombinovaný výkon tak dosahuje 225 koní. Hnací ústrojí sice neumožňuje pohon 4×4, ale zato bylo do vozu zabudováno tak, aby se nijak nezmenšila kabina ani zavazadlový prostor. Čistě na elektřinu dojede 40 až 50 kilometrů.

Všechny modely vykazují spotřebu paliva jen 2,2 l /100 km a emise CO2 pod 49 g/km. Dobíjení na maximum se uskuteční za 8 hodin pomocí standardní zásuvky 8A, silnější zásuvka 14 A zkrátí tuto dobu na polovinu a příplatkový systém Wallbox dokonce jen na necelé 2 hodiny.

Zdá se, že skupina PSA přichází na trh s plug-in hybridem, který má veškeré přednosti, navíc ve velice líbivých vozech. O tom, zda uspěje, ovšem rozhodne cena, a na tu si potenciální zájemci budou muset počkat minimálně do příštího roku.


Čtěte také

 Premiér Andrej Babiš a ministryně financí Alena Schillerová

České předsednictví EU má stát 1,2 miliardy korun, úřady přijmou 200 nových zaměstnanců

Kvůli českému předsednictví v Evropské unii ve druhé polovině roku 2022 by měly české…

před 1 hodinou

Ondřej Stratilík

Česká armáda v Sýrii

Česká republika - a s ní celá Severoatlantická aliance - se dostala do značně nekomfortní…

před 2 hodinami

 Volby v Polsku, ilustrační foto

Právo a spravedlnost ovládlo polské parlamentní volby, zřejmě bude dál vládnout

Po sečtení asi 91 procent hlasů odevzdaných v nedělních parlamentních volbách v Polsku má…

před 2 hodinami

 Bývalý mluvčí Prahy 10 a nynější zaměstnanec tiskového odboru Kanceláře prezidenta republiky Vít Novák

Xaverův přítel na Hradě: Vít Novák, „píárista“ s důležitými kontakty

Společnost XTV provozující stejnojmennou internetovou televizi s moderátorem Lubošem…

před 2 hodinami

Peroutkova vnučka Terezie Kaslová

Stát se nemusí omlouvat za výroky Zemana o Peroutkovi, rozhodl soud

Stát se prostřednictvím ministerstva financí nemusí omlouvat vnučce novináře Ferdinanda…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak pomůže dětem v exekuci novela insolvenčního zákona?
Jak s námi operátoři jednají? Vata to tedy není
Kdy se bude zase měnit čas a na kterou stranu posunout na podzim ručičku?
Svátek Všech Svatých a Dušičky, aneb proč to není státní svátek?
Jak se bude počítat důchod v roce 2020?
Auta
Země elektromobilů. V Norsku mizí čerpací stanice
Kvalitní moderní ojetý vůz šetří vaši kapsu a je bezpečnější
Fiat Talento modelový rok 2020
Kupé Škoda 763 bylo rychlejší než auta VB. Skončilo fiaskem, přispělo však ke vzniku Favoritu
DB Schenker posiluje pozici v logistice pro automobilový průmysl
Hry pro příležitostné hráče