Menu Zavřít

Na krizi s kondomem

21. 8. 2012
Autor: Redakce

Okurková sezóna je v plném proudu, a v přetrvávajícím vedru stejně nikdo nemá náladu na závažné zprávy. Takže mezi palcovými titulky o bojůvkách v pražském dopravním podniku, o čtrnáctimilionové kauci žádané po Davidu Rathovi či o ruském „PR přešlapu“ s Pussy Riot by nemělo zapadnout nedávné zjištění, že v Česku kvete byznys s kondomy.

Za dvanáct měsíců do června tohoto roku se jich v Česku prodalo 15,5 milionu kusů. Je to o šest set tisíc kusů více, než před rokem. Tržby za ně jsou také celkem utěšené – něco málo přes 150 milionů korun.

Z toho vyplývá jako tradičně jedna dobrá a jedna špatná zpráva. Ta dobrá je, že jsou Češi rozumní a chrání se. Pečlivěji plánují rodičovství a chtějí předcházet nepříjemným překvapením, jaké teď potkalo Pepu Koktu (pro neznalé: nahlédněte do bulváru – v létě se to smí). Aspoň trochu radosti by to pak mohlo přinést i organizacím bojujícím proti šíření pohlavních nemocí typu AIDS.

Ta špatná je tu pro spotřební byznys, ministra Kalouska či spíše jeho nástupce a v zásadě i pro lid prostý, jemuž by dnes narozené děti měly v budoucnu vydělat na důchody. Za loňský rok se totiž podle údajů ČSÚ narodilo o deset procent méně dětí než v roce 2008. To znamená třeba pro banky za pár let o deset procent méně studentských účtů. Pro školství, pokud si chce udržet stávající počty studentů zase snížení nároků na prestižních gymnáziích či vysokých školách. Pro státní správu menší skupinku, kterou je potřeba zdanit, aby bylo na provoz nenasytného eráru.

A to jsme začali tak nevážně u kondomů. Takže raděj trocha optimismu na závěr: Pro dnešní třicátníky by to přece jen mohla být dobrá zpráva. Ti půjdou do důchodu v bezmála 70 letech. A méně mladých dravých konkurentů znamená větší šanci si i po šedesátce udržet nějakou práci.


Čtěte další komentáře:

BRAND24

Rumem proti krizi

Proč musíme růst


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).