Na kabině Hyperloopu pro pasažéry už se pracuje. Denně přepraví 164 tisíc lidí - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Na kabině Hyperloopu pro pasažéry už se pracuje. Denně přepraví 164 tisíc lidí

,
Na kabině Hyperloopu pro pasažéry už se pracuje. Denně přepraví 164 tisíc lidí
Zdroj: Youtube / Hyperloop Transportation Technologies

Více než tři roky poté, co dal miliardář Elon Musk veřejnosti k dispozici technologické detaily systému superrychlého cestování Hyperloop, se jeho realizace znovu přiblížila. Společnost Hyperloop Transportation Technologies (HTT) totiž začala pracovat na kabině pro pasažéry. Dlouhá bude 30 metrů a vejde se do ní až 40 cestujících.

Společnosti vyvíjející systém Hyperloop se dosud zaměřovaly hlavně na výstavbu zkušebních tratí a prvních prototypů, které měly vyzkoušet technologickou způsobilost v praxi. Základní idea systému je však v přepravování lidí.

HTT tak začal pracovat na kabině, která by byla schopná v bezpečí přepravovat pasažéry. Pomáhá mu v tom společnost Carbures, která se specializuje na výrobu trupů letadel a raketoplánů. Společně teď oznámili specifika vyvíjené kapsle.

Kabina bude dlouhá až třicet metrů, tedy například o deset metrů delší než vagón soupravy 81-71M, využívané v pražském metru. Vejít by se do ní mělo mezi 28 až 40 pasažéry. HTT počítá s tím, že při běžném provozu by jednotlivé kabiny mohly ze stanice odjíždět každých čtyřicet vteřin, takže by se denně zvládlo přepravit až 164 tisíc pasažérů. Kapsle vážící dvacet tun by měla vyvinout maximální rychlost až 1223 kilometrů za hodinu.


HTT začal vyvíjet prototyp kabiny pro pasažéry. Vyvine rychlost až 1223 km/h.

HTT zatím zveřejnil propagační video z vývoje ve francouzském městě Toulouse, kde chce na začátku příštího roku hotovou kabinu představit. Na konci videa ukazuje možný vzhled interiéru, který ale podle ředitele komunikací Bena Cooka není konečný. „Zabýváme se několika naprosto odlišnými koncepty interiéru, které se neomezují jen na prosté sezení. O tom budeme informovat v našich dalších oznámeních,“ řekl serveru cnet.com.

Cooke zároveň potvrdil, že součástí kapsle budou i toalety, takže i během superrychlého cestování by lidé měli dostat možnost volně se pohybovat. „Pasažéry stavíme na první místo a záruka jejich bezpečnosti je naše hlavní starost,“ tvrdí výkonný ředitel HTT Dirk Ahlborn.

HTT má pro příští rok velké plány. Kromě představení své kabiny chystá postavit ještě zkušební osmikilometrový okruh ve střední Kalifornii. Konkurenční Hyperloop One, který má podle expertů na HTT náskok, už představil svou testovací dráhu v Nevadě. Svůj první test pak provedl už loni v květnu, kdy se mu podařilo dosáhnout zrychlení z nuly na 187 kilometrů za hodinu za 1,1 vteřiny.

HTT chce první lidi svézt za tři roky. Čtěte více.

CEO společnosti Hyperloop Transportation Technologies Dick Ahlborn věří, že doprava prostřednictvím vyvíjeného systému Hyperloop bude na rozdíl od většiny veřejné dopravy výdělečná.

Dále čtěte:

Hyperloop: Na Slovensku zaměstnáme tisíc lidí

Nové uplatnění Muskova vynálezu. Hyperloop otestují v přístavech


Ohodnoťte tento článek
Diskuze