Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Na „fake news“ s odborníky. Facebook najal manažerku New York Times

03. května 2017, 11:04 - dah
03. května 2017, 11:04

Facebook si ve snaze o účinnější potírání dezinformací najal bývalou manažerku deníku New York Times. Alex Hardimanová se s „fake news“ bude potýkat z pozice šéfky zpravodajství sociální sítě.

Souběžně s potíráním podvržených zpráv bude Hardimanová navazovat spolupráci s mediálními společnostmi. Bývalou manažerku prestižního deníku Facebook angažoval na nově zřízenou pozici produktového manažera zpravodajství. U New York Times Hardimanová zodpovídala mimo jiné za mobilní aplikaci deníku.

Facebook pro zmíněnou pozici podle listu Handelsblatt hledal člověka se zkušenostmi z médií a současně zběhlého v technologiích. Největší internetová sociální síť nedávno výrazně zostřila boj proti šíření dezinformací, k čemuž využívala i pomoci mediálních společností.


O akcích Facebooku proti dezinformacím dále čtěte:

Facebook financuje projekt k posílení zpravodajské gramotnosti


Uživatelům se u sdílených článků, které Facebook vyhodnotí jako pochybné, zobrazí varování. Kromě toho Facebook přestane zavdávat k šíření dezinformací motivovaného vidinou výdělku. Dezinformace už u dotyčné sítě nebudou moci být nosiči inzerce, takže na nich jejich šiřitelé touto cestou nebudou moci nadále vydělávat. Facebook čelil ostré kritice za to, že během kampaně před volbou amerického prezidenta posloužil jako platforma k šíření falešných zpráv.

Hardimanová se vedle podvržených zpráv bude muset potýkat i s jinými problémy ve vztahu Facebooku a médií. Zejména bude hledat cesty k prosazení formátu Instant articles neboli tzv. okamžitých zpráv. Média o systém umožňující zobrazovat jejich zprávy ve zlomku času, jaký by si žádalo jejich načtení z externích webových stránek, přestávají mít zájem. Takto šířený obsah se totiž jen špatně zhodnocoval.

Dále čtěte:

Německo chystá pro sociální sítě až miliardové pokuty

Největší konkurence Netflixu? Spánek diváků



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Dnes slavíme 17. listopadu, obchody zůstanou otevřené
Hypotec?ni? sazby leti? nahoru. Ceny bytu? poprve? vystoupaly nad 3 miliony
Jak moc je opravdu výhodné vaše stavební spoření
10 morových ran české krajiny: sucho a chemie
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Auta
Los Angeles zavádí nákladní dopravu na vodík
Subaru poslalo na trh nejrychlejší WRX STI v historii. Nás to bohužel zajímat nemusí
Toyota Corolla přichází ve 12. generaci. Prohlédněte si historii nejprodávanějšího auta světa
Na výstavu Czechbus do Holešovic míří autobusy dvaceti značek
Vše, co jste chtěli vědět o dvouspojkové převodovce DQ200
Technologie
KVÍZ: Vynalezli počítače, mobily i internet. Poznáte je?
14 věcí, které na vás čekají, když koupíte auto na CNG
Hynix má první paměti DDR5, běží na 5200 MHz. Do počítačů přijdou až v roce 2020
Milník pro digitální rádio. V Evropě budou auta muset povinně nabízet DAB+
Zákulisní boje na Wikipedii. Editoři se přou o hesla
Hry pro příležitostné hráče