Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Tématem letošní výstavy byla úloha designu v budoucnosti
Tématem letošní výstavy byla úloha designu v budoucnosti
Autor: Tomáš Stingl

Na Designbloku vynikly netradiční tapety i gril ve tvaru kráteru

27. listopadu, 06:00 - CzechTrade
 Tématem letošní výstavy byla úloha designu v budoucnosti
Tématem letošní výstavy byla úloha designu v budoucnosti
Autor: Tomáš Stingl
27. listopadu, 06:00

V druhé půli října se v Praze konal 21. ročník mezinárodní výstavy Designblok. Na akci se představili nadějní designéři i české firmy, které prorazily díky neotřelému designu v zahraničí.

V pravém křídle Průmyslového paláce, kde se konal letošní ročník Designbloku, byla umístěna specializovaná stage, kde si návštěvníci mohli poslechnout novinky a zajímavosti nejen ze světa průmyslového designu. Letošní 21. ročník akce se nesl v duchu budoucnosti – mezi řadou probíraných témat nechyběla udržitelnost či měnící se podoba pracovního prostředí. V Superstudiu umístěném v pravém křídle paláce se nacházela expozice především českých výrobců a jejich produktů vzniklých ze spolupráce se špičkovými designéry.

Historicky poprvé se přehlídky účastnila i agentura CzechTrade, která se právě tomuto spojení věnuje již více než deset let. Díky internímu projektu Design pro konkurenceschopnost mají malé a střední firmy možnost spolupracovat s profesionály z Adresáře designérů CzechTrade a na tuto spolupráci získat finanční příspěvek ve výši 50 tisíc korun. Právě design totiž na zahraničních trzích často rozhoduje o jejich úspěchu či neúspěchu. Příklady úspěšné spolupráce mezi podnikem a designérem si návštěvníci mohli prohlédnout ve stánku CzechTrade, kde vystavovaly například společnosti Vulcanus, Vavex či Kiwi Walker.

Nejen vzhled, ale také udržitelnost

V rámci doprovodného programu byly pro zájemce připraveny přednášky například o byznysových trendech na italském trhu, o brexitu či o využití udržitelných materiálů. „Design neřeší pouze vzhled výrobků, ale reaguje i na aktuální trendy a výzvy. Stále více se diskutuje o tématu udržitelnosti, proto se designéři musejí zabývat také tím, jaké materiály a technologie použít. Považujeme za úspěch, když se firmy rozhodnou společně s designérem navrhnout produkt, který tyto aspekty bere v potaz,“ říká Zuzana Sedmerová z agentury CzechTrade, manažerka projektu Design pro konkurenceschopnost.

Přehlídku Designblok navštívil také ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček, kterého po areálu provedli ředitelka festivalu Jana Zielinski a zástupci agentury CzechTrade. „Malé a střední firmy často nemají dostatečné prostředky, aby zajistily konkurenceschopnost svého produktu zejména v oblasti designu. Proto je podpora státu v tomto oboru klíčová,“ říká ministr Karel Havlíček.

CzechTrade export