Na asfaltu skvělý, pro závěje nízký

03. prosince 2007, 00:00 - Erich Handl
03. prosince 2007, 00:00

Audi je značka pro úspěšné. Týdeník Profit vyzkoušel jeden z nejprodávanějších kombíků této značky – A6 Avant s podnikatelskou přestavbou, která zaručuje možnost odpočtu DPH. Vyplatí se drahé kombi ve firemním majetku?

Vyzkoušeli jsme – Audi A6 Avant Audi je značka pro úspěšné. Týdeník Profit vyzkoušel jeden z nejprodávanějších kombíků této značky – A6 Avant s podnikatelskou přestavbou, která zaručuje možnost odpočtu DPH. Vyplatí se drahé kombi ve firemním majetku?

Značka Audi už léta vévodí takzvanému prémiovému segmentu manažerských a podnikatelských vozů, kam patří také Mercedes-Benz, BMW nebo Volvo. Model A6 je přitom nejprodávanějším typem, který si houfně pořizují větší firmy do svých autoparků. Velký zájem je přitom o verzi Avant, tedy kombi, který na rozdíl od sedanu nabízí možnost přestavby na N1.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Audi A6 Avant má specifikaci N1. Jediným zřetelnějším rozdílem jsou bezpečnostní černé folie na zadních bočních oknech v nákladovém prostoru a bezpečnostní přepážka, oddělující prostor pro cestující od zavazadelníku. Ta paradoxně brání převážení dlouhých břemen, takže si musíte vybrat – buď volnou kabinu, nebo daňovou úsporu.

Nejde o levnou záležitost, ale to těm, kdo potřebují optimalizovat daně, příliš nevadí. Nejlevnější ášestka Avant vyjde v současnosti na necelý milion, špičková verze na sumu převyšující dva miliony korun. Na velké útratě lze ale hodně ušetřit. Díky možnosti odpočtu DPH činí základní cena slušně vybaveného vozu s dvoulitrovým benzinovým motorem částku 990 672 korun – to představuje úsporu více než 188 tisíc korun. U nejdražšího modelu A6 Avant N1 4.2 quattro ale cenové zvýhodnění činí přes 326 tisíc korun! Za ty si může do firmy přikoupit třeba ještě Škodu Fabii Combi.

Týdeník Profit vyzkoušel v minulém týdnu verzi s třílitrovým turbodieselem pod kapotou, která se díky startovní ceně 1,5 milionu korun přesně vejde do letošních daňových limitů pro nákup podnikatelského auta. A6 Avant je velká a komfortní limuzína, jejíž interiér vyplňují měkčené plasty a decentní hliníkové dekorace. Auto má v této verzi velmi solidní výbavu, která zahrnuje například sportovní paket S line a navigaci.

Náš stroj navíc měl pohon všech čtyř kol quattro, takže jsme se s ním bez obav vydali do zasněžených Krkonoš. Na dálnici bylo auto perfektní, ještě v rychlosti 130 kilometrů v hodině nebylo v kabině nic slyšet. Maximální rychlostí 242 kilometrů v hodině jasně poráželo většinu konkurence, která se připletla do cesty. Turbodiesel zatahoval dobře od spodu, trochu nás zarazila jen jeho mírná lenost při rozjezdech. Šestistupnový automatický tiptronic řadil plynule, stupně bylo možné mě nit i manuálně.

 TECHNICKÉ ÚDAJE

model - Audi A6 Avant 3,0 TDI

  • *typ vozu - pětimístné kombi motor - naftový šestiválec objem válců - 3 litry max. výkon - 171 kilowatt max. rychlost - 242 km/hod zrychlení 0-100 - 7,4 sekundy spotřeba - 8,6 l/100 km kufr - 565 litrů základní cena** - 1 473 100 Kč

A co v horách? Namrzlý či sněhem posypaný asfalt quattru nevadí, elektronika umožňuje rozjezdy bez prokluzů, při jízdě drží auto přesně ve vymezené dráze. Audi se dobře chovalo i v závějích, projevila se tu nicméně jedna jeho pro terén záporná vlastnost – malá výška. Auto s quattrem sníh sice projede, odnáší to ale spoiler a podvozek. Při našich testech odpadl jeden z krytů podvozku, který očividně nevydržel tření sněhem. Také spoiler při každém seznámení s menší překážkou sténal.

Audi A6 představuje exkluzivní kombík s dobrými výkony, vhodný pro rodinu i podnikání. Navzdory systému quattro je to ale auto jen na silnici, kdo chce do terénu či zasněžených hor, měl by si si pořídit A6 ve zvýšené verzi allroad. Trochu omezující je také montážní přepážka, která brání převážení dlouhých věcí. V její levé části je sice otvor pro lyže, při jejich převážení se ale musí sklopit opěradlo zadního levého sedáku.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít