Musíme se změnit, Tesla a Google nám utíkají, shodují se šéfové největších německých automobilek - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Musíme se změnit, Tesla a Google nám utíkají, shodují se šéfové největších německých automobilek

,
Musíme se změnit, Tesla a Google nám utíkají, shodují se šéfové největších německých automobilek
Zdroj: Profimedia.cz

Německý automobilový průmysl stojí před klíčovým strategickým rozhodnutím: bude se držet tradic a dále spoléhat jen na výnosy z prodaných vozů, nebo kolem svých aut vytvoří podobný ekosystém jako kolem dnešních chytrých telefonů? Ač se přístup jednotlivých značek liší, VW, Daimler i BMW už vlastní softwarové platformy vyvíjejí. Jak vidí svou budoucnost, uvedli šéfové těchto předních německých automobilek pro tamní ekonomický deník Handelsblatt.

VW, BMW i Daimler pracují na vlastních softwarových platformách nezávisle na sobě. V budoucnu mají zastoupit funkci jakéhosi mozku a centrálního nervového systému automobilu, která dokáže vozu vdechnout pouhou aktualizací nový život. Éra spalovacích motorů je zkrátka pryč a závod o mobilitu budoucnosti vyhraje ten, kdo přijde s celkově nejpřívětivějším ekosystémem.

Centrální počítač bude mít v autě budoucnosti na starost všechny systémy, od motoru po klimatizaci. Díky neustálému připojení k internetu si navíc vyměňuje data s centrálním serverem a zavdává tím vzniku zcela nových obchodních modelů. Vývoj dostatečně sofistikovaného softwaru se tak stává i pro automobilový průmysl otázkou přežití. Jenže proti Tesle či Googlu tradiční automobilky stále ztrácejí, což si uvědomují i jejich nejvyšší šéfové.

„Technologie, nebo smrt,“ zaznělo například z úst šéfa VW Herberta Diesse. „Auta se doslova mění v chytré telefony na kolech,“ řekl zas generální ředitel Daimleru Ola Källenius. A první muž BMW Oliver Zipse pak uvedl, že automobilový průmysl je víc než jen „ohýbačka plechu“. Deník jejich přístup definoval vždy jediným slovem – Revolucionář, Podnikatel a Tradicionalista.

Vydělávat nejen na prodeji

Za prvního z nich – podnikatele – označuje přístup šéfa Daimleru Ola…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?